Przewodnik po zmianach w podatkach i rachunkowości 2023
Z dniem 13 lutego 2023 r. w całej Unii Europejskiej rozpocznie się obowiązkowe stosowanie nowego elektronicznego dokumentu akcyzowego o symbolu e-SAD, który będzie używany w systemie EMCS obok obecnych unijnych dokumentów e-AD i polskich dokumentów e-DD. Wprowadzenie tego dokumentu zmieni częściowo zasady obowiązujące od 30 lat w wewnątrzwspólnotowym obrocie wyrobów akcyzowych poza procedurą zawieszenia
Zwolnienie z akcyzy dostaw paliw na rzecz sił zbrojnych Stanów Zjednoczonych Ameryki
Zwolnienie od akcyzy paliw przeznaczonych dla sił zbrojnych Stanów Zjednoczonych Ameryki przy zastosowaniu przedstawionych warunków
Zastosowanie procedury zawieszenia poboru akcyzy dla dostaw paliw silnikowych na rzecz sił zbrojnych Stanów Zjednoczonych Ameryki oraz zwolnienie z akcyzy ubytków powstałych w trakcie stosowania procedury zawieszenia poboru akcyzy
Podmiot odpowiedzialny za opodatkowanie powstałych ubytków wyrobów akcyzowych przemieszczanych z terytorium UE
Opodatkowanie olejów o kodzie CN 2710 19 91 w sytuacji gdy po odebraniu przez nabywcę w innym państwie Unii Europejskiej wyrobów akcyzowych przemieszczanych na terytorium kraju w procedurze zawieszenia poboru akcyzy, zostaną one przeznaczone do celów napędowych lub opałowych
Opodatkowanie olejów o kodzie CN 2710 19 91 w sytuacji gdy po odebraniu przez nabywcę w innym państwie Unii Europejskiej wyrobów akcyzowych przemieszczanych na terytorium kraju w procedurze zawieszenia poboru akcyzy, zostaną one przeznaczone do celów napędowych lub opałowych
Kto będzie podmiotem zobowiązanym do zapłaty podatku z tytułu ubytków wyrobów akcyzowych powstałych podczas ich przewozu ze składu podatkowego podmiotu wysyłającego do składu podatkowego Wnioskodawcy w procedurze zawieszenia poboru akcyzy - Wnioskodawca czy podmiot wysyłający?
Podmiot zobowiązany do rozliczenia i zapłaty akcyzy od ubytków powstałych przy przemieszczaniu wyrobów akcyzowych w procedurze zawieszenia poboru akcyzy
odpowiedzialność za ubytki wyrobów akcyzowych
Czy do przyjęcia na skład podatkowy produktu o nazwie Destylat F10 o kodzie CN 2710 19 99 (kod oleju smarowego) oraz o własnościach oleju smarującego konieczny jest urzędnik Urzędu Celnego, oraz czy surowiec ten jest produktem akcyzowym?
ubytki wyrobów akcyzowych powstające w czasie transportu rurociągiem dalekosiężnym.
ubytki podczas wyładunku piwa transportowanego cysternami samochodowymi
Czy stwierdzony ubytek rzeczywisty 162 dm³ 100% vol. należy traktować jako ubytek nadmierny? Który podmiot, wysyłający czy przyjmujący zobowiązany jest do zapłaty podatku akcyzowego z tytułu nadmiernych ubytków transportowych?