Wyszukaj po identyfikatorze keyboard_arrow_down
Wyszukiwanie po identyfikatorze Zamknij close
ZAMKNIJ close
account_circle Jesteś zalogowany jako:
ZAMKNIJ close
Powiadomienia
keyboard_arrow_up keyboard_arrow_down znajdź
removeA addA insert_drive_fileWEksportuj printDrukuj assignment add Do schowka
insert_drive_file

Interpretacja

Interpretacja indywidualna z dnia 29.12.2011, sygn. IBPP3/443-1121/11/DG, Dyrektor Izby Skarbowej w Katowicach, sygn. IBPP3/443-1121/11/DG

Podmiot zobowiązany do rozliczenia i zapłaty akcyzy od ubytków powstałych przy przemieszczaniu wyrobów akcyzowych w procedurze zawieszenia poboru akcyzy

Na podstawie art. 14b § 1 i § 6 ustawy z dnia 29 sierpnia 1997 r. Ordynacja podatkowa (t.j. Dz.U. z 2005 r. Nr 8, poz. 60 ze zm.) oraz § 2 i § 5 rozporządzenia Ministra Finansów z dnia 20 czerwca 2007r. w sprawie upoważnienia do wydawania interpretacji przepisów prawa podatkowego (Dz. U. Nr 112, poz. 770 ze zm.) Dyrektor Izby Skarbowej w Katowicach działając w imieniu Ministra Finansów stwierdza, że stanowisko Wnioskodawcy, przedstawione we wniosku z dnia 29 września 2011r. (data wpływu 7 października 2011r.) o udzielenie pisemnej interpretacji przepisów prawa podatkowego dotyczącej podatku akcyzowego w zakresie opodatkowania ubytków - jest prawidłowe.

UZASADNIENIE

W dniu 7 października 2011r. został złożony ww. wniosek o udzielenie pisemnej interpretacji przepisów prawa podatkowego w indywidualnej sprawie dotyczącej podatku akcyzowego w zakresie opodatkowania ubytków.

W przedmiotowym wniosku zostało przedstawione następujące zdarzenie przyszłe:

Wnioskodawca (dalej: Spółka) posiada zezwolenie na prowadzenie składu podatkowego na terytorium Polski i prowadzi działalność handlowo-produkcyjną w zakresie m.in. olejów silnikowych, hydraulicznych i przemysłowych. W związku z prowadzoną działalnością, Wnioskodawca planuje nabywać wyroby akcyzowe określone w załączniku nr 2 do ustawy z 6 grudnia 2008 r. o podatku akcyzowym (Dz.U. z 2011 r. Nr 108, poz.626 ze zm.) objęte stawką akcyzy inną niż stawka zerowa, ze składu podatkowego prowadzonego przez podmiot trzeci na terytorium Polski lub w innym kraju Unii Europejskiej do swojego składu podatkowego. Przemieszczenie wyrobów akcyzowych do składu podatkowego Wnioskodawcy odbywać się będzie w procedurze zawieszenia poboru akcyzy z wykorzystaniem systemu EMCS. W momencie wyprowadzenia wyrobów akcyzowych ze swojego składu podatkowego, podmiot wysyłający określi na dokumencie e-AD ilość wyrobów przemieszczanych do składu podatkowego Wnioskodawcy. Transport będzie odbywał się cysterną samochodową i będzie organizowany przez podmiot wysyłający lub przez Wnioskodawcę. W obu przypadkach, kwota mogącego powstać zobowiązania podatkowego w akcyzie w związku z przemieszczeniem wyrobów akcyzowych, będzie objęta zabezpieczeniem akcyzowym podmiotu wysyłającego. Po przyjeździe wyrobów akcyzowych do składu podatkowego Wnioskodawcy cysterna zostanie poddana ważeniu. W praktyce może się zdarzyć, że ilość wykazana na dokumencie e-AD będzie większa niż faktyczna ilość dostarczona do składu podatkowego Wnioskodawcy. W sytuacji stwierdzenia ubytków w zakresie otrzymywanych wyrobów akcyzowych, Wnioskodawca wykaże w raporcie odbioru wyrobów akcyzowych (komunikat nr 818) w systemie EMCS ilość wyrobów akcyzowych faktycznie przez niego otrzymanych oraz ilość stwierdzonych ubytków. Wnioskodawca planuje również sporządzać kwit wagowy, na którym wykazywana będzie rzeczywista ilość wyrobów akcyzowych dostarczonych do jego składu. Ilość ubytków będzie również wykazywana w sporządzanym przez Spółkę zaświadczeniu o ilości niedoboru, które będzie przechowywane przez Wnioskodawcę wraz z innymi dokumentami dotyczącymi konkretnej transakcji dokonanej z podmiotem wysyłającym.

close POTRZEBUJESZ POMOCY?
Konsultanci pracują od poniedziałku do piątku w godzinach 8:00 - 17:00