Interpretacja indywidualna z dnia 17 września 2024 r., Dyrektor Krajowej Informacji Skarbowej, sygn. 0112-KDIL2-1.4011.613.2024.1.KF
Opodatkowanie przychodów uzyskanych po rozwiązaniu stosunku służbowego.
Opodatkowanie przychodów uzyskanych po rozwiązaniu stosunku służbowego.
Stosowanie zwolnienia podatkowego dotyczącego ekwiwalentu pieniężnego w zamian za rezygnację z lokalu wypłacanego na podstawie przepisów o Służbie Ochrony Państwa.
Pomocy finansowej na uzyskanie lokalu mieszkalnego przyznanej funkcjonariuszowi SOP na podstawie art. 180 ust. 1 oraz art. 5 pkt 2 ustawy o Służbie Ochrony Państwa nie można uznać za ekwiwalent pieniężny w zamian za rezygnację z lokalu, wypłacany na podstawie przepisów o Służbie Ochrony Państwa, w rozumieniu art. 21 ust. 1 pkt 49a ustawy o PIT.
W związku z używaniem prywatnego sprzętu w pracy zdalnej pracownikowi przysługuje ekwiwalent pieniężny. Ekwiwalent ten nie stanowi przychodu – a zatem nie podlega opodatkowaniu.
Skutki podatkowe uzyskania pomocy finansowej na uzyskanie lokalu mieszkalnego przyznanej funkcjonariuszowi Służby Ochrony Państwa.
Zwolnienie przedmiotowe - art. 21 ust. 1 pkt 49a - pomocy na uzyskanie lokalu mieszkalnego funkcjonariuszowi Służby Ochrony Państwa.
Skutki podatkowe dla pracodawcy wypłaty pracownikom ekwiwalentu z tytułu zawartych umów o wykorzystywanie samochodu prywatnego na dojazdy do pracy oraz do celów służbowych.
Wypłata ekwiwalentu w postaci ryczałtu za jazdy lokalne.
Możliwość skorzystania ze zwolnienia z opodatkowania pomocy finansowej przyznanej funkcjonariuszowi Służby Ochrony Państwa.
Obowiązki płatnika w związku z wypłacaniem pracownikom świadczeń z tytułu pracy zdalnej.
Brak możliwości skorzystania ze zwolnienia z opodatkowania przyznanej na podstawie ustawy o Służbie Ochrony Państwa funkcjonariuszowi SOP pomocy finansowej na uzyskanie lokalu mieszkalnego.
Opisanej pomocy finansowej na uzyskanie lokalu mieszkalnego nie można uznać za ekwiwalent pieniężny w zamian za rezygnację z lokalu wypłacany na podstawie przepisów o Służbie Ochrony Państwa, w rozumieniu art. 21 ust. 1 pkt 49a ustawy o PIT.
Czy ustanowienie w formie aktu notarialnego na rzecz Spółki nieodpłatnej służebności przesyłu w celu posadowienia i utrzymywania napowietrznej linii elektroenergetycznej wraz z wszelkimi urządzeniami związanymi z jej eksploatacją oraz pozostałymi prawami wymienionymi w lit. b-d stanowi przychód Spółki na podstawie art. 12 ust. 1 pkt 2 ustawy z dnia 15 lutego 1992 r. o podatku dochodowym od osób prawnych
Nauczyciel został zatrudniony na umowę na czas określony w szkole feryjnej (ferie trwały do 29 stycznia 2023 r.) na okres od 30 stycznia 2023 r. do 23 czerwca 2023 r. Czy przysługuje mu ekwiwalent urlopowy? Za ile dni należy mu wypłacić ekwiwalent urlopowy? Za ile dni należy wypłacić ekwiwalent za urlop wypoczynkowy nauczycielowi zatrudnionemu od 1 września 2022 r. do 23 czerwca 2023 r.?
Pracodawca jest zobligowany do dofinansowania określonych kosztów organizowania i wykonywania pracy zdalnej, dotyczących m.in. szkoleń, energii elektrycznej, Internetu, serwisowania narzędzi pracy. Kodeksowe regulacje przewidują ponadto pokrywanie przez podmiot zatrudniający wydatków, które zostały wskazane w dokumentach wewnątrzzakładowych jako związane ze zdalnym realizowaniem zadań służbowych. W
Brak możliwości skorzystania ze zwolnienia z opodatkowania przyznanej na podstawie art. 180 ustawy o Służbie Ochrony Państwa funkcjonariuszowi SOP pomocy finansowej na uzyskanie lokalu mieszkalnego.
Brak możliwości skorzystania ze zwolnienia z opodatkowania przyznanej na podstawie art. 180 ustawy o Służbie Ochrony Państwa funkcjonariuszowi SOP pomocy finansowej na uzyskanie lokalu mieszkalnego.
Opisanej pomocy finansowej na uzyskanie lokalu mieszkalnego – przyznanej Panu decyzją wydaną w 2022 r. na podstawie art. 180 ustawy o Służbie Ochrony Państwa – nie można uznać za ekwiwalent pieniężny w zamian za rezygnację z lokalu, wypłacany na podstawie przepisów o Służbie Ochrony Państwa, w rozumieniu art. 21 ust. 1 pkt 49a ustawy o podatku dochodowym od osób fizycznych. W konsekwencji, przyznane
Opisanej pomocy finansowej na uzyskanie lokalu mieszkalnego – przyznanej Panu decyzją wydaną w 2022 r. na podstawie art. 180 ustawy o Służbie Ochrony Państwa – nie można uznać za Ekwiwalent pieniężny w zamian za rezygnację z lokalu, wypłacany na podstawie przepisów o Służbie Ochrony Państwa, w rozumieniu art. 21 ust. 1 pkt 49a ustawy o podatku dochodowym od osób fizycznych. W konsekwencji, przyznane
Obowiązki płatnika w związku z wypłatą należności wynikających z delegacji sędziowskich.
Brak możliwości skorzystania ze zwolnienia z opodatkowania przyznanej na podstawie art. 180 ustawy o Służbie Ochrony Państwa funkcjonariuszowi SOP pomocy finansowej na uzyskanie lokalu mieszkalnego.
Brak możliwości skorzystania ze zwolnienia z opodatkowania przyznanej na podstawie art. 180 ustawy o Służbie Ochrony Państwa funkcjonariuszowi SOP pomocy finansowej na uzyskanie lokalu mieszkalnego.
Brak możliwości skorzystania ze zwolnienia z opodatkowania przyznanej na podstawie art. 180 ustawy o Służbie Ochrony Państwa funkcjonariuszowi SOP pomocy finansowej na uzyskanie lokalu mieszkalnego.
Możliwość zastosowania zwolnienia przedmiotowego do ekwiwalentu pieniężnego wypłaconego w związku z pracą zdalną.