Nowe zasady ochrony informacji poufnych przedsiębiorstwa
Już wkrótce zacznie obowiązywać nowelizacja ustawy o zwalczaniu nieuczciwej konkurencji, która wprowadza nową, bardziej rygorystyczną definicję tajemnicy przedsiębiorstwa. Dlatego w aktach wewnątrzzakładowych, np. w regulaminie pracy lub zarządzeniach, pracodawca powinien dla rozwiania wątpliwości sprecyzować, jakie informacje stanowią tajemnicę przedsiębiorstwa i jakie są reguły zachowania tej tajemnicy
Na prośbę pracownika rozwiązałem z nim umowę o pracę za porozumieniem stron. Pracownik był w zakładzie członkiem zarządu zakładowej organizacji związkowej i pozostał nim po rozwiązaniu stosunku pracy. Na ostatnim spotkaniu dowiedziałem się, że podjął zatrudnienie w firmie konkurencyjnej. Zarząd organizacji związkowej ma dostęp do wielu poufnych dokumentów przedsiębiorstwa. Czy mogę zakazać temu członkowi
Jeden z moich pracowników podczas spotkania towarzyskiego opowiedział o planowanym wprowadzeniu przez moją firmę nowej usługi. Przypadkiem na tym przyjęciu był pracownik firmy konkurencyjnej, który przekazał tę informację swojemu pracodawcy. Czy mogę za to zwolnić mojego pracownika dyscyplinarnie?
Sposób prowadzenia dokumentacji pracowniczej służby kadrowe i płacowe firmy powinny zaktualizować i dostosować do zmian wprowadzonych przez ostatnie nowelizacje kodeksu pracy oraz ustaw dotyczących ubezpieczeń społecznych i zdrowotnych, zwracając przy tym szczególną uwagę na kompletność i jakość tej dokumentacji. Praktyczną wiedzę o zasadach prowadzenia dokumentacji pracowniczej (sposób wypełniania
Czy pracownik może dopuścić się czynów nieuczciwej konkurencji? Jakie działanie pracownika może być traktowane jako czyn nieuczciwej konkurencji?