Czy podatnik może obniżyć podstawę opodatkowania VAT w wyniku pozytywnego rozpatrzenia reklamacji
Konsument może pozwać przedsiębiorcę, przegrać sprawę i – co więcej – nie ponieść z tego tytułu jakichkolwiek kosztów. I choć nie będzie tak w każdym przypadku, to od 1 lipca br. na mocy nowelizacji kodeksu postępowania cywilnego sądy będą miały narzędzia, by tak właśnie orzekać
Nowy rok przyniósł duże zmiany w zakresie praw konsumenta. Jedną z najważniejszych jest wyłączenie stosowania przepisów Kodeksu cywilnego o rękojmi przy sprzedaży w stosunku do konsumentów i odrębne uregulowanie tej materii. W tym celu w ustawie o prawach konsumenta dodany został nowy rozdział 5a „Umowy zobowiązujące do przeniesienia własności towaru na konsumenta”. Wprowadzone przepisy mogą spowodować
W obrocie gospodarczym często występują sytuacje, gdy nabywca ujawnia wadę w zakupionym towarze. Ma on wówczas prawo odstąpić od umowy, żądać obniżenia ceny lub usunięcia wady np. poprzez wymianę towaru wadliwego na towar wolny od wad. W zależności od uzgodnień poczynionych pomiędzy stronami, jak również momentu, w którym kupujący korzysta z przysługujących mu uprawnień, reklamacje są różnie dokumentowane
Sezon wakacyjny w pełni, w związku z tym wielu z nas wybierze się na zagraniczne wycieczki, także te poza granicami Unii Europejskiej. Nierzadko chcemy z tych wojaży zabrać coś ze sobą choćby na pamiątkę, albo prezent dla bliskich. Poniższy artykuł pozwoli ustalić, co i na jakich zasadach możemy przewieźć przez granicę.
Uzyskanie prawa do odliczenia podatku naliczonego przez nabywcę towaru lub usługobiorcę warunkowane jest powstaniem obowiązku podatkowego w VAT z tytułu realizowanej czynności. W przypadku towarów moment powstania obowiązku podatkowego powiązany jest zasadniczo z dokonaniem ich dostawy. Brak części towaru w dostawie będzie zatem wykluczał możliwość odliczenia VAT w pełnej wysokości, wynikającej z wystawionej
Uwarunkowania biznesowe wymagają od podatników prowadzenia różnych akcji promocyjnych, rabatowych, które nie zawsze można zidentyfikować jak rabat zmniejszający VAT. Podatnicy, udzielając rabatów, szczególnie gdy sprzedają towary poniżej ceny nabycia, powinni pamiętać, aby dobrze udokumentować strategię marketingową takiej akcji promocyjnej. Z prowadzoną działalnością nieodłącznie wiążą się zwroty
Z dniem 1 maja 2019 r. istotnie zmieniły się zasady wypełniania obowiązku ewidencjonowania na kasie fiskalnej. Zmiany są związane z wprowadzeniem tzw. kas online. Nowe obowiązki dotyczą również użytkowników kas starego typu, czyli kas z elektronicznym i papierowym zapisem kopii.
W przypadku refakturowania kosztów reklamacji obowiązek podatkowy powstaje w dacie wystawienia refaktury. Podatnik jest obowiązany wystawić fakturę w ciągu 7 dni od wykonania usługi. W przypadku refakturowania momentem "wykonania usługi" jest moment obciążenia kosztami reklamacji. Nie ma znaczenia, kiedy zostały wykonane refakturowane usługi. Poniżej fragment interpretacji MF w tej sprawie. Pełna treść
Sejm przełożył termin wejścia w życie nowej ustawy o prawach konsumenta (dalej: ustawa). Ustawa nie wejdzie, jak zakładano w jej projekcie, 13 czerwca 2014 r., ale 6 miesięcy od jej ogłoszenia (czyli najprawdopodobniej w grudniu br.). Przełożenie terminu wejścia w życie ustawy jest o tyle zaskakujące, że wdraża ona Dyrektywę Parlamentu Europejskiego i Rady 2011/83/UE z 25 października 2011 r. w sprawie
W indywidualnej interpretacji podatkowej z 10 kwietnia 2018 r. Dyrektor Krajowej Informacji Skarbowej uznał, że nie może być kosztem uzyskania przychodów kwota zapłacona przez podatnika (producenta) na rzecz odbiorcy towarów, celem pokrycia kosztów usunięcia wady towarów (nieprzyjemnego zapachu). Interpretację komentuje Wojciech Safian, doradca podatkowy z Instytutu Studiów Podatkowych.
Podatnik musi wysłać ekipę swoich pracowników, żeby w ramach reklamacji usunęła wady dostarczonego produktu. Czy wydatki związane z tymi pracami będą kosztami uzyskania przychodu?