Interpretacja indywidualna z dnia 26 stycznia 2024 r., Dyrektor Krajowej Informacji Skarbowej, sygn. 0112-KDIL1-1.4012.597.2023.2.JKU
Brak uznania usług letniego i zimowego utrzymania dróg w całości za świadczenie kompleksowe. Ustalenie momentu powstania obowiązku podatkowego dla usług zimowego utrzymania dróg.
Sposób opodatkowania świadczonych usług dotyczących całorocznego kompleksowego utrzymania drogi krajowej.
Gmina nie ma prawa do obniżenia podatku należnego o kwotę podatku naliczonego, wynikającą z faktur dokumentujących zakup towarów i usług służących realizacji przedmiotowej inwestycji polegającej na przebudowie drogi gminnej w ramach programu PROW 2014-2020.
Czy Wnioskodawca ma prawo do pełnego odliczenia podatku VAT naliczonego od wydatków opisanych w pkt 1 - 6 (utrzymanie, budowa infrastruktury drogowej) w stanie faktycznym niniejszego wniosku?
Opodatkowanie stawką 23% świadczonych usług kompleksowego utrzymania dróg
Podatek od towarów i usług w zakresie opodatkowania świadczonych usług kompleksowego utrzymania dróg.
Czy z uwagi na fakt, iż wszystkie usługi będące przedmiotem zamówienia stanowią de facto jedną usługę złożoną (kompleksową) utrzymania dróg wg określonych parametrów zastosowanie stawki podatkowej 23% należy uznać za prawidłowe?
W zakresie prawidłowego określenia momentu zaliczenia do przychodów podatkowych uzyskiwanych przez Jednostkę przychodów z prowadzonej działalności, ze szczególnym uwzględnieniem przychodów otrzymywanych z tytułu wywozu odpadów. Jednostka uzyskuje przychody w wyniku wykonywania następujących usług: a) wywóz i unieszkodliwianie odpadów dla osób fizycznych i przedsiębiorców; b) oczyszczanie ulic i placów
Zezwolenie na zajęcie pasa drogowego oraz udostępnienie pasa drogowego w razie awarii urządzeń nie związanych z obsługą ruchu drogowego w świetle przepisów ustawy o podatku od towarów i usług. (PP,883/03)