Interpretacja indywidualna z dnia 2 lutego 2023 r., Dyrektor Krajowej Informacji Skarbowej, sygn. 0112-KDIL1-3.4012.529.2022.1.MR
Moment powstania obowiązku podatkowego oraz określenie daty wykonania usługi.
Moment powstania obowiązku podatkowego oraz określenie daty wykonania usługi.
1. Czy wypłacone przez Wnioskodawcę z tego tytułu odszkodowanie stanowi koszt uzyskania przychodu w podatku dochodowym od osób prawnych. 2. Czy jeśli dojdzie do wypłaty odszkodowania z tyt. zawartej polisy ubezpieczeniowej przez ubezpieczyciela na rzecz firmy Wnioskodawcy, odszkodowanie to będzie stanowiło przychód podatkowy
Zasady ustalania miejsca świadczenia usług transportu różnią się od siebie. Jest to uzależnione od tego, czy przedmiotem transportu są osoby czy towary, a także czy usługi świadczone są na rzecz podatnika czy na rzecz podmiotu niebędącego podatnikiem. Natomiast w przypadku usług spedycyjnych przepisy VAT nie przewidują szczególnego sposobu ustalania miejsca świadczenia. Jest ono ustalane na zasadach
rozpoznanie momentu powstania obowiązku podatkowego przy dostawie towarów za pośrednictwem firmy spedycyjnej: dla sieci handlowych dla hurtowników
prawo do odliczenia podatku VAT wykazanego na fakturach za świadczenie usług spedycyjnych wystawionych przez Zleceniobiorcę pełniącego jednocześnie funkcję Prezesa Zarządu w spółce Wnioskodawcy
Określenie opodatkowania kompleksowych usług w zakresie obsługi logistycznej, określenie stałego miejsca prowadzenia działalności gospodarczej, prawo do odliczenia podatku w związku z nabyciem kompleksowych usług w zakresie obsługi logistycznej.
Wartość poniesionych przez zagranicznego usługodawcę kosztów należności celno-podatkowych Wnioskodawca powinien uwzględnić w podstawie opodatkowania z tytułu importu usług.
W zakresie momentu powstania obowiązku podatkowego przy świadczeniu usług spedycyjnych.
Zasadniczą kwestią w niniejszej sprawie jest to, aby posiadane przez Wnioskodawcę dokumenty jednoznacznie świadczyły o tym, że towary będące przedmiotem wewnątrzwspólnotowej dostawy zostały wywiezione z terytorium kraju i dostarczone nabywcy na terytorium innego państwa członkowskiego. Przy czym, jak wskazano powyżej, dokumenty wskazane w art. 42 ust. 3 ustawy stanowią podstawowy katalog dokumentów
Rozpoznanie momentu powstania obowiązku podatkowego dla świadczonych przez Wnioskodawcę usług spedycji.
Czy datę fizycznego otrzymania dokumentów od przewoźnika (faktury, CMR itp.) Zainteresowany może traktować jako datę zakończenia/wykonania usługi, co za tym idzie wystawić fakturę sprzedażową dla klienta z datą otrzymania dokumentów jako datą sprzedaży?
Podatek od towarów i usług w zakresie momentu powstania obowiązku podatkowego.
Podatek od towarów i usług w zakresie daty zakończenia wykonywanej usługi.
Pracownik korzysta czasami z usług firmy spedycyjnej, z którą nasza firma ma podpisaną umowę. Wystawiamy na pracownika refakturę za usługę spedycyjną. Do tej pory było tak, że wysłanie przez pracownika paczki kurierem odbywało się w jednym miesiącu, faktura uwzględniająca koszty wysyłki docierała do nas mniej więcej po miesiącu i dopiero w tym momencie refakturowaliśmy koszt na pracownika. W zeszłym
Minister Finansów w interpretacji ogólnej prawa podatkowego potwierdził, że do końca 2013 r. podatnicy świadczący usługi transportowe i spedycyjne mogą zadecydować według własnego wyboru, czy będą rozpoznawać obowiązek podatkowy od tych usług na zasadach ogólnych wynikających z art. 19 ust. 1 i 4 ustawy o VAT, czy też będą stosowali przepisy szczególne z art. 19 ust. 13 pkt 2 lit. a) i b) ustawy o
Gminne jednostki budżetowe nie są podatnikami podatku od towarów i usług - uchwała NSA w składzie 7 sędziów z 24 czerwca 2013 r., sygn. akt I FPS 1/13.
Europejski Trybunał Sprawiedliwości (dalej: ETS) orzekł, iż przepisy ustawy o VAT określające moment powstania obowiązku podatkowego dla usług transportowych są niezgodne z unijną dyrektywą. Powoduje to pewne konsekwencje zarówno dla podatników, którzy nie mieli w tym zakresie sporów z organami podatkowymi, ale świadczą takie usługi, jak i (a może w szczególności) dla tych, względem których wydano
Czy Zainteresowana prawidłowo rozpoznaje moment powstania obowiązku podatkowego w podatku od towarów i usług, a co za tym idzie, czy prawidłowo wycenia (przelicza na PLN) przychód wyrażony w walutach obcych?
Czy Spółka ma prawo zaliczać do kosztów uzyskania przychodów wypłacane na rzecz klientów odszkodowania z tytułu kradzieży towaru będącego przedmiotem transportu, zarówno w przypadku, gdy transport został zorganizowany za pomocą giełdy oraz w przypadku gdy transport jest organizowany po kontakcie ze strony potencjalnego przewoźnika?
Czy Spółka ma prawo zaliczać do kosztów uzyskania przychodów wypłacane na rzecz klientów odszkodowania z tytułu kradzieży towaru będącego przedmiotem transportu, zarówno w przypadku, gdy transport został zorganizowany za pomocą giełdy oraz w przypadku gdy transport jest organizowany po kontakcie ze strony potencjalnego przewoźnika?
Czy Spółka ma prawo zaliczać do kosztów uzyskania przychodów wypłacane na rzecz klientów odszkodowania z tytułu kradzieży towaru będącego przedmiotem transportu, zarówno w przypadku, gdy transport został zorganizowany za pomocą giełdy oraz w przypadku gdy transport jest organizowany po kontakcie ze strony potencjalnego przewoźnika?
Czy Spółka ma prawo zaliczać do kosztów uzyskania przychodów wypłacane na rzecz klientów odszkodowania z tytułu kradzieży towaru będącego przedmiotem transportu, zarówno w przypadku, gdy transport został zorganizowany za pomocą giełdy oraz w przypadku gdy transport jest organizowany po kontakcie ze strony potencjalnego przewoźnika?
Jesteśmy firmą transportową. Wykonujemy między innymi przewozy towarów chłodniami dla niemieckiej spedycji. Chłodnie są wyposażone w palety, które przy nawiązaniu współpracy musieliśmy sami zakupić. Kierowcy, przewożąc towary na paletach, dają te palety na wymianę. Bardzo często zdarza się, że za towar rozładowany w magazynie kierowca nie dostaje wszystkich palet na wymianę, bo są inne, i magazynier
Moment powstania obowiązku podatkowego w przypadku wykonania usług, które nie obejmują samej organizacji transportu (przewozu) towarów, a polegają na wykonaniu czynności obsługi kontenerów w terminalu.