Interpretacja
Interpretacja indywidualna z dnia 24.10.2016, sygn. IPPP3/4512-496/16-5/JŻ, Dyrektor Izby Skarbowej w Warszawie, sygn. IPPP3/4512-496/16-5/JŻ
Zasadniczą kwestią w niniejszej sprawie jest to, aby posiadane przez Wnioskodawcę dokumenty jednoznacznie świadczyły o tym, że towary będące przedmiotem wewnątrzwspólnotowej dostawy zostały wywiezione z terytorium kraju i dostarczone nabywcy na terytorium innego państwa członkowskiego. Przy czym, jak wskazano powyżej, dokumenty wskazane w art. 42 ust. 3 ustawy stanowią podstawowy katalog dokumentów, potwierdzających dokonanie wywozu towarów i ich dostawę do nabywcy na terytorium innego państwa członkowskiego, które w przypadku, gdy nie potwierdzają jednoznacznie dostarczenia towarów do nabywcy, mogą być uzupełnione dodatkowymi dokumentami określonymi w art. 42 ust. 11 ustawy. Jak wskazał Wnioskodawca, Spółka będzie również dokonywać z terytorium Polski dostawy do podatników posiadających siedzibę w innych krajach UE. Zatem, odnosząc się do wątpliwości Wnioskodawcy sformułowanych w pytaniu nr 5 w kontekście przywołanych przepisów prawa podatkowego, w opisanym we wniosku stanie faktycznym/zdarzeniu przyszłym, w przypadku sprzedaży przez Spółkę towarów z Polski na terytorium państwa członkowskiego inne niż terytorium kraju, Spółka będzie uprawniona do stosowania stawki VAT 0%, pod warunkiem posiadania dokumentów potwierdzających fakt wywiezienia i dostarczenia towarów będących przedmiotem wewnątrzwspólnotowej dostawy do nabywcy znajdującego się na terytorium państwa członkowskiego innym niż Polska, stosownie do przepisu art. 42 ustawy.
ZMIANA
INTERPRETACJI INDYWIDUALNEJ
Na podstawie art. 14e § 1 pkt 1 w zw. z art. 14b § 6a pkt 1 ustawy z dnia 29 sierpnia 1997 r. Ordynacja podatkowa (Dz. U. z 2015 r. poz. 613, z późn. zm.) w oraz § 1 pkt 1 rozporządzenia Ministra Finansów z dnia 30 grudnia 2015 r. w sprawie upoważnienia do dokonywania niektórych czynności w zakresie interpretacji indywidualnych (Dz. U. z 2015 r. poz. 2351) Dyrektor Izby Skarbowej w Warszawie działający w imieniu Ministra Rozwoju i Finansów w związku ze interpretacji indywidualnej z dnia 30 sierpnia 2016 r. nr wydanej przez Dyrektora Izby Skarbowej w Warszawie działającego w imieniu Ministra Rozwoju i Finansów, na skutek wniesienia wezwania do usunięcia naruszenia prawa z urzędu wyżej wymienioną interpretację stwierdzając, że stanowisko Wnioskodawcy przedstawione we wniosku z dnia 29 czerwca 2016 r. (data wpływu 7 lipca 2016 r.), o wydanie interpretacji przepisów prawa podatkowego dotyczącej podatku od towarów i usług w zakresie:
-
keyboard_arrow_right
-
keyboard_arrow_right
-
keyboard_arrow_right
-
keyboard_arrow_right
-
keyboard_arrow_right