Interpretacja indywidualna z dnia 4 października 2024 r., Dyrektor Krajowej Informacji Skarbowej, sygn. 0115-KDIT2.4011.393.2024.1.MM
Obowiązek płatnika w związku ze sfinansowaniem/dofinansowaniem pracownikom, emerytom i rencistów świadczeń z ZFŚS.
Obowiązek płatnika w związku ze sfinansowaniem/dofinansowaniem pracownikom, emerytom i rencistów świadczeń z ZFŚS.
Obowiązek płatnika w związku ze sfinansowaniem/dofinansowaniem świadczeń z ZFŚS pracownikom, emerytom i rencistom.
Obowiązek płatnika w związku z przekazywaniem świadczenia emerytom i rencistom.
Obowiązki płatnika w związku z dofinansowaniem/sfinansowaniem pracownikom, emerytom i rencistom z ZFŚS wycieczki integracyjnej, sfinansowaniem spotkania integracyjnego oraz dofinansowaniem/sfinansowaniem biletów i karnetów.
Obowiązki płatnika dotyczące sposobu opodatkowania świadczeń z ZFŚS sfinansowanych pracownikom, emerytom i rencistom
Obowiązki płatnika związane z dofinansowaniem w oparciu o kryteria socjalne wycieczek/wczasów, spotkań o charakterze integracyjnym oraz dofinansowanie/sfinansowanie biletów/karnetów dla pracowników, emerytów, rencistów i uprawnionych członków rodzin.
Obowiązki płatnika ciążące na Szkole w związku ze finasowaniem świadczeń z ZFŚS dla pracowników, emerytów i rencistów.
Dotyczy ustalenia: - czy w analizowanej sytuacji Spółka powinna rozpoznać przychód podatkowy na gruncie ustawy o podatku dochodowym od osób prawnych (dalej: „ustawa o CIT”) w wysokości ceny sprzedaży Wycieczki/Nagrody na rzecz klienta (tj. w wysokości 1 PLN); - czy Spółka jest uprawniona do zaliczenia do kosztów uzyskania przychodów na gruncie ustawy o CIT wartości poniesionych wydatków na nabycie
Skutki podatkowe uczestnictwa w programie motywacyjnym.
Ustalenie kosztów uzyskania przychodów oraz przychodów związanych ze sprzedażą premiową za cenę 1 zł.
Obowiązki płatnika wynikające z dofinansowania z ZFŚS wycieczki integracyjnej organizowanej dla pracowników, dofinansowania lub sfinansowania spotkania integracyjnego połączonego z konsumpcją i częścią artystyczną dla osób uprawnionych oraz dofinansowania pracownikom karnetów.
Polska spółka zajmująca się sprzedażą maszyn rolniczych otrzymała refakturę kosztów od firmy niemieckiej za koszty świadczonych usług podczas podróży do USA dla 3 pracowników i 9 klientów polskiej spółki. Celem wyjazdu do USA było zwiedzanie przez uczestników wyjazdu fabryki produkującej maszyny rolnicze, odwiedzenie siedziby firmy produkującej maszyny rolnicze oraz odwiedzenie amerykańskich farm,
Możliwość skorzystania ze zwolnienia od podatku VAT na podstawie art. 43 ust. 1 pkt 24 lit. a ustawy o VAT świadczonych przez Państwa usług organizacji obozu dla młodzieży.
Obowiązek płatnika w związku z otrzymaniem przez pracowników kart przedpłaconych. Obowiązek płatnika w związku z dofinansowaniem z zfśs wycieczki dla pracowników i ich rodzin.
Udział pracowników i ich współmałżonków w zagranicznej, dofinansowanej z zakładowego funduszu świadczeń socjalnych, uczestnictwo w której odbędzie się na zasadzie dobrowolności i powszechnej dostępności dla osób uprawnionych i która ma na celu integrację załogi i poprawienie tym samym relacji służbowych, nie stanowi dla pracowników przysporzenia majątkowego, a tym samym nieodpłatnego świadczenia, o
Opiekę nad uczniami w trakcie wycieczek szkolnych sprawują nauczyciele w ramach 40-godzinnego tygodnia pracy. Nauczyciel uczestniczący w wycieczce szkolnej nie jest uprawniony do godzin ponadwymiarowych, które przypadały do realizacji w tym dniu. Problem wydłużenia czasu pracy nauczyciela powinien zostać rozwiązany poprzez odpowiednie zwiększenie stanu osobowego wycieczki.
Udział pracowników w wycieczce turystyczno-integracyjnej na terenie Polski, dofinansowanej z zakładowego funduszu świadczeń socjalnych, udział w której był dobrowolny i powszechnie dostępny dla osób uprawnionych i która miała na celu integrację i aktywny wypoczynek, co pozytywnie wpłynie na wzajemne relacje w miejscu pracy oraz motywację i efektywność pracy, nie stanowi dla pracowników przysporzenia
Wskazać należy, iż udział pracowników w wycieczce, mającej charakter dobrowolny i dostępny dla wszystkich pracowników, dofinansowanej ze środków zakładowego funduszu świadczeń socjalnych, która ma na celu integrację pracowników, co pozytywnie wpłynie na wzajemne relacje w pracy, zwiększy motywację i efektywność w pracy, nie stanowi dla pracowników przysporzenia majątkowego, a tym samym nieodpłatnego
Udział pracowników oraz ich współmałżonków, a także emerytów (byłych pracowników) wraz z ich współmałżonkami w wycieczkach turystyczno-krajoznawczych na terenie Polski i za granicą, dofinansowanych z zakładowego funduszu świadczeń socjalnych, które będą dostępne dla wszystkich uprawnionych i będą miały na celu integrację pracowników, co może przyczynić się do zwiększenia motywacji do pracy, a także
Przenosząc powyższe rozważania na grunt niniejszej sprawy, wskazać należy, iż udział pracowników w wycieczce krajowej, mającej charakter dobrowolny i dostępny dla wszystkich uprawnionych, dofinansowanej ze środków zakładowego funduszu świadczeń socjalnych, która ma na celu integrację pracowników oraz umożliwienie aktywnego wypoczynku, co pozytywnie wpłynie na wzajemne relacje i efektywność pracy, nie
w zakresie ustalenia, czy wydatki poniesione przez spółkę komandytową na nabycie towarów, bonów towarowych, wycieczek itp., które będą przedmiotem sprzedaży premiowej za cenę 1 zł brutto za sztukę (zgodnie z regulaminem sprzedaży premiowej) będą stanowiły u komplementariusza (spółki z o.o.) koszty uzyskania przychodów jako koszt własny sprzedaży (koszt bezpośredni), proporcjonalnie do posiadanych udziałów
Obowiązki płatnika w związku z dofinansowaniem z ZFŚS do wycieczki dla pracowników
Częściowe sfinansowanie pracownikom z Zakładowego Funduszu Świadczeń Socjalnych kosztów wycieczek i uczestnictwa w imprezach kulturalno-oświatowych.