Wyszukaj po identyfikatorze keyboard_arrow_down
Wyszukiwanie po identyfikatorze Zamknij close
ZAMKNIJ close
account_circle Jesteś zalogowany jako:
ZAMKNIJ close
Powiadomienia
keyboard_arrow_up keyboard_arrow_down znajdź
removeA addA insert_drive_fileWEksportuj printDrukuj assignment add Do schowka
Data publikacji: 2020-03-10

Wycieczki szkolne – zasady ich organizowania, rozliczania czasu pracy i wynagradzania nauczycieli

Opiekę nad uczniami w trakcie wycieczek szkolnych sprawują nauczyciele w ramach 40-godzinnego tygodnia pracy. Nauczyciel uczestniczący w wycieczce szkolnej nie jest uprawniony do godzin ponadwymiarowych, które przypadały do realizacji w tym dniu. Problem wydłużenia czasu pracy nauczyciela powinien zostać rozwiązany poprzez odpowiednie zwiększenie stanu osobowego wycieczki.

Szczegółowe zasady organizowania wycieczek szkolnych określają przepisy rozporządzenia w sprawie warunków i sposobu organizowania przez publiczne przedszkola, szkoły i placówki krajoznawstwa i turystyki (dalej: rozporządzenie ws. wycieczek szkolnych).

Zasady organizowania wycieczek szkolnych

Organizowanie przez szkoły krajoznawstwa i turystyki ma na celu m.in.:

  • poznawanie kraju, jego środowiska przyrodniczego, tradycji, zabytków kultury i historii,
  • poznawanie kultury i języka innych państw,
  • poszerzanie wiedzy z różnych dziedzin życia społecznego, gospodarczego i kulturalnego,
  • wspomaganie rodziny i szkoły w procesie wychowania

- § 2 rozporządzenia ws. wycieczek szkolnych.

Krajoznawstwo i turystyka są organizowane w trakcie roku szkolnego, w szczególności w ramach, odpowiednio, zajęć dydaktyczno-wychowawczych lub opiekuńczych, z wyjątkiem okresu ferii letnich i zimowych oraz wiosennej i zimowej przerwy świątecznej.

Krajoznawstwo i turystyka są organizowane w szkołach w formie:

  • wycieczek przedmiotowych, inicjowanych i realizowanych przez nauczycieli w celu uzupełnienia programu wychowania przedszkolnego albo programu nauczania w ramach jednego lub kilku przedmiotów,
  • wycieczek krajoznawczo-turystycznych o charakterze interdyscyplinarnym, w których udział nie wymaga od uczniów przygotowania kondycyjnego i umiejętności posługiwania się specjalistycznym sprzętem, organizowanych w celu nabywania wiedzy o otaczającym środowisku i umiejętności zastosowania tej wiedzy w praktyce,
  • specjalistycznych wycieczek krajoznawczo-turystycznych, w których udział wymaga od uczniów przygotowania kondycyjnego, sprawnościowego i umiejętności posługiwania się specjalistycznym sprzętem, a program wycieczki przewiduje intensywną aktywność turystyczną, fizyczną lub długodystansowość na szlakach turystycznych
close POTRZEBUJESZ POMOCY?
Konsultanci pracują od poniedziałku do piątku w godzinach 8:00 - 17:00