Interpretacja indywidualna z dnia 4 października 2024 r., Dyrektor Krajowej Informacji Skarbowej, sygn. 0115-KDIT2.4011.393.2024.1.MM
Obowiązek płatnika w związku ze sfinansowaniem/dofinansowaniem pracownikom, emerytom i rencistów świadczeń z ZFŚS.
Obowiązek płatnika w związku ze sfinansowaniem/dofinansowaniem pracownikom, emerytom i rencistów świadczeń z ZFŚS.
Obowiązek płatnika w związku ze sfinansowaniem/dofinansowaniem świadczeń z ZFŚS pracownikom, emerytom i rencistom.
Obowiązek płatnika w związku z przekazywaniem świadczenia emerytom i rencistom.
Obowiązki płatnika w związku z dofinansowaniem/sfinansowaniem pracownikom, emerytom i rencistom z ZFŚS wycieczki integracyjnej, sfinansowaniem spotkania integracyjnego oraz dofinansowaniem/sfinansowaniem biletów i karnetów.
Obowiązki płatnika dotyczące sposobu opodatkowania świadczeń z ZFŚS sfinansowanych pracownikom, emerytom i rencistom
Obowiązki płatnika ciążące na Szkole w związku ze finasowaniem świadczeń z ZFŚS dla pracowników, emerytów i rencistów.
Opodatkowanie przychodów uzyskanych po rozwiązaniu stosunku służbowego.
W przypadku, gdy na skutek uwzględnienia podatku pobranego zagranicą po stronie Banku nie powstanie obowiązek poboru zaliczki na podatek dochodowy od osób fizycznych od zagranicznego świadczenia emerytalnego/rentowego - Bank jest zobowiązany do wystawienia informacji PIT-11 prezentującej m.in. kwotę przychodu uzyskanego przez Klienta z tytułu otrzymanej emerytury/renty z zagranicy.
Opodatkowanie ekwiwalentu wypłacanego pracownikom w związku z pracą zdalną.
Zobowiązanie banku do poboru zaliczek na podatek dochodowy od osób fizycznych od świadczenia o charakterze emerytalno-rentowym otrzymywanego z Austrii.
Czy Spółka postępuje prawidłowo, wyliczając zaliczkę na podatek dochodowy od osób prawnych na podstawie prawidłowo prowadzonych ksiąg rachunkowych, stosując zasadę wyrażoną w art. 17 ust. 2 pkt 4 ustawy o rachunkowości? (pytanie zadane we wniosku jako pierwsze w kolejności)
Zleceniobiorca wykonuje na nasze zlecenie prace, do których wykorzystuje własne narzędzia (chodzi o aparaty fotograficzne i związane z nimi akcesoria). Czy jeśli zapiszemy w umowie, że będziemy mu wypłacali z tego tytułu ekwiwalent, to będzie on zwolniony z PIT?
Obowiązki płatnika (emerytury i renty z zagranicy).
Obowiązki płatnika związane z wypłatą odszkodowania na podstawie zawartej ugody sądowej.
Dotyczy możliwości skorzystania z ulgi dla pracujących seniorów.
Mimo uproszczenia zasad obliczania podatku od 1 lipca 2022 r. zmiany przepisów ustawy o pdof nadal wzbudzają wątpliwości dotyczące ich stosowania. W szczególności chodzi o moment, od którego trzeba posługiwać się nową stawką podatku, a także o to, jak postąpić, jeżeli pobrano podatek według zasad obowiązujących do 30 czerwca 2022 r., jak korzystać z kwoty zmniejszającej podatek, jak obliczać podatek
Od 1 lipca 2022 r. obowiązują zmiany wprowadzone Polskim Ładem 2.0. Do 12% została obniżona stawka PIT w pierwszym przedziale skali podatkowej. Nie zmieniła się kwota wolna od podatku. Nadal wynosi ona 30 000 zł. Na tym samym poziomie, czyli 120 000 zł, został utrzymany pierwszy próg podatkowy. Mimo tego w niektórych przypadkach wprowadzane zmiany doprowadziły do wzrostu miesięcznych zaliczek na PIT
Podatnik, który korzysta z PIT-0 dla seniora, po przekroczeniu kwoty zwolnienia w wysokości 85 528 zł ma prawo do kwoty wolnej od podatku w wysokości 30 000 zł. Takie stanowisko potwierdził Dyrektor Krajowej Informacji Skarbowej w interpretacji, której fragment przedstawiamy.
Od 10 marca 2022 r. obowiązują kolejne zmiany w Polskim Ładzie. Do ustawy o PIT przeniesiono przepisy dotyczące nowych zasad pobierania zaliczek na PIT, które dotychczas były regulowane w rozporządzeniu MF wydanym w tej sprawie. Doprecyzowano, że oświadczenie PIT-2 można składać w trakcie roku, a nie tylko przed wypłatą pierwszego wynagrodzenia. Wprowadzono także nowy instrument wsparcia Zakładowych
W zakresie opodatkowania emerytury otrzymywanej z niemieckiego obowiązkowego systemu ubezpieczeń socjalnych.
Otrzymywane przez pracowników kwoty, tytułem zwrotu kosztów, używania pojazdów prywatnych do jazd lokalnych, zgodnie z postanowieniami zawartych umów, celem wykonania zadań służbowych zleconych przez Urząd Miasta, stanowią przychód pracowników, o którym mowa w art. 12 ust. 1 ustawy o podatku dochodowym od osób fizycznych. Przychód ten nie może korzystać ze zwolnienia przedmiotowego określonego w art