Interpretacja indywidualna z dnia 4 lipca 2024 r., Dyrektor Krajowej Informacji Skarbowej, sygn. 0114-KDIP1-3.4012.384.2024.1.JG
Brak prawa do odliczenia podatku VAT od poniesionych wydatków na realizację konkursu.
Brak prawa do odliczenia podatku VAT od poniesionych wydatków na realizację konkursu.
Dotyczy podatku od towarów i usług w zakresie braku prawa do obniżenia kwoty podatku należnego o kwotę podatku naliczonego w związku z realizacją zadania
Brak prawa do obniżenia kwoty podatku należnego o kwotę podatku naliczonego z tytułu wydatków związanych z realizacją Projektu.
Podstawę opodatkowania, w przypadku wydania towarów handlowych w wariancie nr 1 (barter) stanowi – zgodnie z art. 29a ust. 1 w związku z art. 29a ust. 6 ustawy – wszystko, co stanowi zapłatę, którą Wnioskodawca ma otrzymać z tytułu ww. wydania od nabywcy. Natomiast w przypadku nieodpłatnego wydania towarów handlowych w wariantach nr 2-4, podstawę opodatkowania stanowi – w myśl art. 29a ust. 2 ustawy
Określenie źródła przychodów w związku z wypłatą nagród w konkursach dla osób fizycznych i dla osób prowadzących działalności gospodarczą.
Przekazywanie przez Spółkę nagród rzeczowych pracownikom spółek powiązanych i ich bliskim (np. dzieciom, wnukom) stanowi/stanowić będzie dostawę towarów opodatkowaną podatkiem od towarów i usług, tym samym, Wnioskodawca powinien naliczyć w odniesieniu do tej czynności podatek VAT należny. Natomiast przekazywanie przez Spółkę nagród rzeczowych swoim pracownikom i bliskim swoich pracowników (np. dzieciom
Obowiązki płatnika związanych z wydaniem nagród w konkursie.
Opodatkowanie i dokumentowanie przekazania środków pieniężnych przez Klienta w celu pokrycia kosztów nagród pieniężnych oraz bonów MPV wydawanych jako nagrody w Akcjach promocyjnych oraz wliczenia do podstawy opodatkowania opłaty za organizację loterii.
Obowiązki płatnika w związku z wydawaniem nagród w ramach sprzedaży premiowej.
Prawo do odliczenia podatku naliczonego w związku z realizacją konkursu pn. ().
Moment rozpoznania przychodu w związku z otrzymaniem kwot stanowiących równowartość nagród w programie lojalnościowym.
Brak zwolnienia dla usługi związanej z działalnością obiektu sportowego oraz zastosowanie właściwej stawki.
Obowiązki płatnika w związku z organizowanymi konkursami.
Zwolnienia bądź stawki dla usługi związanej z działalnością obiektu sportowego.
Obowiązki płatnika w związku z przekazaniem nagród związanych z działaniem promocyjnym
Obowiązki płatnika w związku z przekazaniem nagród związanych z działaniem promocyjnym
Obowiązki płatnika w związku z przekazaniem nagród związanych z działaniem promocyjnym
Czy świadczenia dokonywane w związku z akcjami promocyjnymi oferowanymi przez Bank przekazywane osobom fizycznym prowadzącym działalność gospodarczą należy zakwalifikować do źródeł przychodów z pozarolniczej działalności gospodarczej z art. 10 ust. 1 pkt 3 ustawy z dnia 26 lipca 1991 r. o podatku dochodowym od osób fizycznych (t.j. Dz. U. z 2012 r., poz. 361 ze zmianami; dalej jako: ustawa o pdof)
1. Czy nagrody przekazywane przez Bank na rzecz klientów, osób fizycznych, w ramach przedstawionego w opisie stanu faktycznego schematu programów premiowych, lojalnościowych oraz akcji promocyjnych organizowanych przez Bank stanowią nagrody uzyskane w związku ze sprzedażą premiową towarów i usług w rozumieniu art. 30 ust. 1 pkt 2 ustawy o podatku dochodowym od osób oraz podlegają opodatkowaniu 10%
Obowiązek Spółki jako płatnika związanych z przekazaniem Klientom świadczeń w ramach organizowanych przez Spółkę akcji promocyjnych stanowiących konkursy, loterie oraz sprzedaże premiowe
Czy w stanie prawnym obowiązującym od 1 stycznia 2015 roku, dla opisanych w stanie faktycznym świadczeń skutkujących osiągnięciem przez Klientów za pośrednictwem Banku przychodów z tytułu konkursów, loterii oraz sprzedaży promocyjnej (w tym tzw. cash back), zastosowanie będą mieć zasady opodatkowania wyrażone w art. 30 ust. 1 pkt 2 UPDOF z uwzględnieniem zwolnienia, o którym mowa w art. 21 ust. 1 pkt
Podatek dochodowy od osób fizycznych w zakresie obowiązków płatnika w związku z przyznaniem nagród w konkursach.