Interpretacja
Interpretacja indywidualna z dnia 17.11.2014, sygn. ILPB1/415-840/14-5/AP, Dyrektor Izby Skarbowej w Poznaniu, sygn. ILPB1/415-840/14-5/AP
Podatek dochodowy od osób fizycznych w zakresie obowiązków płatnika w związku z przyznaniem nagród w konkursach.
Na podstawie art. 14b § 1 i § 6 ustawy z dnia 29 sierpnia 1997 r. Ordynacja podatkowa (Dz. U. z 2012 r., poz. 749, z późn. zm.) oraz § 6 rozporządzenia Ministra Finansów z dnia 20 czerwca 2007 r. w sprawie upoważnienia do wydawania interpretacji przepisów prawa podatkowego (Dz. U. Nr 112, poz. 770, z późn. zm.) Dyrektor Izby Skarbowej w Poznaniu działający w imieniu Ministra Finansów stwierdza, że stanowisko Spółki z ograniczoną odpowiedzialnością, przedstawione we wniosku z dnia 12 sierpnia 2014 r. (data wpływu 18 sierpnia 2014 r.) uzupełnionym w dniu 16 i 20 października 2014 r., o wydanie interpretacji przepisów prawa podatkowego dotyczącej podatku dochodowego od osób fizycznych w zakresie obowiązków płatnika w związku z przyznaniem nagród w konkursach jest nieprawidłowe.
UZASADNIENIE
W dniu 18 sierpnia 2014 r. został złożony ww. wniosek o wydanie interpretacji indywidualnej dotyczącej podatku dochodowego od osób fizycznych w zakresie obowiązków płatnika w związku z przyznaniem nagród w konkursach.
We wniosku przedstawiono następujące zdarzenie przyszłe.
Sp. z o.o. (dalej: Wnioskodawca) jest podmiotem działającym na rynku metali szlachetnych. Spółka sprzedaje w szczególności złoto inwestycyjne w postaci monet bulionowych oraz sztabek (dalej: Towary). Sprzedaż ta jest prowadzona przez Spółkę różnymi kanałami, wśród których należy wymienić własny sklep internetowy, własne stacjonarne punkty sprzedaży oraz pośredników (dalej: Partnerów), do których zalicza się m.in. banki działające na podstawie ustawy prawo bankowe.
Sprzedaż Towarów przez Partnerów jest dokonywana na podstawie umowy o współpracy zawartej pomiędzy Spółką a wybranym Partnerem, w wybranych placówkach (oddziałach) tego Partnera. Umowa ta określa szczegółowe warunki współpracy, w tym sposób prezentacji Towarów Spółki w placówkach Partnera, listę placówek, w których współpraca będzie realizowana, wynagrodzenie Partnera z tytułu sprzedaży Towarów oraz inne prawa i obowiązki stron umowy. Sama sprzedaż Towarów w placówkach Partnerów wymaga z jednej strony odpowiedniej prezentacji Towarów (np. poprzez wystawienie ich na widok publiczny w specjalnych gablotach umieszczonych w tych placówkach). Z drugiej zaś strony wymaga odpowiedniego zaangażowania wyznaczonych pracowników Partnera, którzy albo są zatrudnieni u Partnera na podstawie umowy o pracę, albo wykonują dane czynności na rzecz Partnera w ramach prowadzonej przez siebie działalności gospodarczej, na podstawie łączącej te osoby z Partnerem innej umowy cywilnoprawnej.
-
keyboard_arrow_right
-
keyboard_arrow_right
-
keyboard_arrow_right
-
keyboard_arrow_right
-
keyboard_arrow_right