Zakup bonów towarowych z przeznaczeniem na promocję
Nasycenie rynku zmusza firmy do sięgania po coraz skuteczniejsze formy promocji produktów. W artykule na przykładzie wydawnictwa omówione zostały skutki podatkowe sprzedaży premiowej i organizowania konkursów z nagrodami.
Czy wydatki związane z akcją promocyjną skierowaną do partnerów handlowych stanowią dla spółki koszt uzyskania przychodów?
Czy wydane w ramach sprzedaży premiowej nagrody (upominki) podlegają opodatkowaniu na podstawie art. 2 ust. 3 pkt 1 ustawy z dnia 8 stycznia 1993 r. o podatku od towarów i usług oraz o podatku akcyzowym?
Sprzedaż premiowa w postaci bonów na usługi gastronomiczne a koszty uzyskania przychodów.
Od 2000 r. prowadzimy działalność gospodarczą w formie spółki z o.o. Od 1 stycznia 2003 r. wprowadziliśmy nową formę działań marketingowych polegających na tym, że przy zakupie 1000 sztuk towaru kupujący ma możliwość zakupu następnych 100 sztuk za 1 zł. W związku z powyższym proszę o odpowiedź, jak należy interpretować tę sytuację w świetle przepisów ustawy o podatku dochodowym od osób prawnych, a
Czy wydatki związane z prowadzoną przez Spółdzielnię sprzedażą premiową stanowią koszty uzyskania przychodów w rozumieniu ustawy o podatku dochodowym od osób prawnych?
Podatnik prosi o udzielenie informacji, czy wydatki związane z działaniami promocyjnymi, polegającymi na nieodpłatnym przekazywaniu produktów klientom sklepów detalicznych w zależności od zrealizowanej wielkości zakupów (zgodnie z regulaminem) stanowią w całości koszty uzyskania przychodów, czy podlegają ograniczeniom z art. 16 ust. 1 pkt 28 updop.
Czy wydanie własnych wyrobów lub drobnych upominków klientowi w związku z zakupem określonej ilości wyrobów Spółki może być w całości zaliczone do kosztów uzyskania przychodu jako wydatek na promocję a nie na reklamę?
Z okazji rocznicy funkcjonowania centrum budownictwa zarząd postanowił uczcić ten fakt między innymi konkursami organizowanymi w okresie 6 miesięcy w trakcie których ich zwycięzcy otrzymają różnego rodzaju nagrody. Warunkiem uczestnictwa w konkursie jest dokonanie zakupu na określoną w regulaminie kwotę. Konkurs jest kierowany do imiennie nie oznaczonych osób fizycznych, który polega na publicznym
Podatnik prowadzi w swoim sklepie akcję promocyjną, zwaną "programem lojalnościowym". Program ten polega na zdobywaniu i gromadzeniu przez klientów sklepu punktów za dokonanie zakupów towarów o określonej wartości. Zgromadzone punkty klient będzie miał prawo wymienić, w momencie "uzbierania" odpowiedniej ilości punktów na towar, przy czym w przypadku, gdy wartość zakupu przekracza wartość przysługującej
Pytanie dotyczy Ustalenia płatnika właściwego do poboru zryczałtowanego podatku dochodowego z tytułu wypłaconych nagród związanych ze sprzedażą premiową lub wygranych konkursach i grach. Czy płatnikiem będzie oddział mający status oddziałów samobilansujących się i działający jako płatnik podatku dochodowego od osób fizycznych w odniesieniu do dochodów z pracy, czy Spółka jako osoba prawna ?
1. Czy konieczne jest wystawienie pisemnej informacji o otrzymanej nagrodzie dla uczestnika sprzedaży premiowej po zakończeniu roku podatkowego?2. Czy wartość nagród wydawanych nabywcom, również tym, którzy nie są bezpośrednimi kontrahentami, w ramach sprzedaży premiowej będzie stanowić koszt uzyskania przychodów w rozumieniu art. 15 ust. 1 ustawy o PDOP?
Jak rozliczyć zgodnie z przepisami o podatku VAT i podatku dochodowego od osób prawnych przyznaną przez sprzedającego nagrodę pieniężną przyznaną swojemu kontrahentowi (Kupującemu) z tytułu realizacji obrotu powyżej określonej wielkości?
Czy wydatki związane z zakupem, magazynowaniem, pakowaniem i wydawaniem nagród w ramach sprzedaży premiowej stanowią koszt uzyskania przychodów Spółki, która na zlecenie organizuje akcję sprzedaży premiowej?
Pytanie Banku dotyczy uznania opisanego działania jak sprzedaży premiowej oraz zastosowania do udzielonej bonifikaty odsetek zwolnienia wynikającego z art. 21 ust. 1 pkt 68 ustawy z dnia 26 lipca 1991r. o podatku dochodowym od osób fizycznych /Dz. U. z 2000r. Nr 14, poz. 176 z późn. zm./.
Podatnik zwrócił się z zapytaniem w jaki sposób należy ewidencjonować wydanie bonów klientom.Podatnik zamierza na zakończenie każdego miesiąca wystawiać fakturę wewnętrzną na zbiorczą kwotę wydanych bonów w danym miesiącu.
Kiedy zarachować do kosztów uzyskania przychodów premię pieniężną wypłaconą w związku z prowadzoną sprzedażą premiową?
Czy zakup filmów fotograficznych do celów promocyjnych zalicza się do kosztów reprezentacji i reklamy, czy do pozostałych wydatków ?