Wyszukaj po identyfikatorze keyboard_arrow_down
Wyszukiwanie po identyfikatorze Zamknij close
ZAMKNIJ close
account_circle Jesteś zalogowany jako:
ZAMKNIJ close
Powiadomienia
keyboard_arrow_up keyboard_arrow_down znajdź
removeA addA insert_drive_fileWEksportuj printDrukuj assignment add Do schowka
Data publikacji: 2002-04-06

Sprzedaż premiowa dla klientów

Nasza spółka wśród swoich klientów (osoby będące przedsiębiorcami) rozlosowała wycieczkę. Prawo do udziału w tym losowaniu nabyli klienci, którzy przekroczyli w styczniu odpowiedni poziom zakupów w hurtowniach naszej firmy. Czy wartość wycieczki stanowi koszt uzyskania przychodu w całości? Jakie skutki podatkowe wywołuje wygranie tej wycieczki u osoby będącej osobą fizyczną?
W przypadku gdy chodzi o działania marketingowe spółki, jedną z jej form może być sprzedaż premiowa, która polega na publicznym przyrzeczeniu jednostki (najczęściej handlowej), że w zamian za spełnienie określonych warunków zostanie przyznana premia - nagroda. Ma to zachęcić nabywców do zakupu towarów danej firmy, a tym samym wpłynąć na wzrost osiąganych przychodów. Sprzedaż premiową od reklamy odróżnia między innymi to, że wręczenie nagród następuje po dokonanej sprzedaży lub równocześnie z nabyciem jakiegoś towaru. Natomiast w ramach działań reklamowych rozdawanie różnego rodzaju upominków jest czynnością poprzedzającą zawarcie transakcji sprzedaży i ma na celu zachęcenie do zakupu. Istotny z podatkowego punktu widzenia jest fakt, że zorganizowany konkurs ma być skierowany do szerokiego grona odbiorców.
close POTRZEBUJESZ POMOCY?
Konsultanci pracują od poniedziałku do piątku w godzinach 8:00 - 17:00