Koniec z bezkrólewiem w gminach po wyborach
Maksymalna grzywna, którą sąd będzie mógł wymierzyć za przestępstwo skarbowe, wyniesie aż 34 mln 560 tys. zł, a w szczególnych przypadkach nawet prawie 52 mln zł
Pracownik, który używał auta służbowego w czasie pracy otrzymał mandat w związku z brakiem badań technicznych pojazdu, którym jechał. Pracownik zapłacił mandat ale pracodawca postanowił, iż zwróci mu jego koszt, tłumacząc, że to pracodawca nie dopatrzył się braku ważnego badania technicznego służbowego auta. Czy zwrócone pracownikowi pieniądze stanowią przychód pracownika?
Pomysł, by inspektorzy handlowi i strażnicy gminni nakładali mandaty za niewydanie paragonów i paserstwo towarów akcyzowych nieoznaczonych banderolą, został mocno skrytykowany podczas uzgodnień międzyresortowych. Niewykluczone, że Ministerstwo Finansów będzie zmuszone po raz kolejny z niego zrezygnować
Na trzy dni przed wejściem w życie zmian podwyższających grzywny za wykroczenia drogowe policja nie wiedziała, jaki taryfikator ma stosować
Straż miejska wystawi mandat za niewydanie paragonu. 19 sierpnia 2021 r. w wykazie prac legislacyjnych i programowych Rady Ministrów opublikowano założenia projektu nowelizacji Kodeksu karnego skarbowego oraz niektórych innych ustaw (nr UD269). Projekt ten zakłada stworzenie w Kodeksie karnym skarbowym (Kks) nowego katalogu niefinansowych organów postępowania mandatowego (wśród których znalazłyby się
Rząd chce, by sąd zasądzał rentę od sprawcy wypadku drogowego już w postępowaniu karnym. Nie jest to jednak tak rewolucyjna zmiana, jak się z pozoru może wydawać
Od 1 maja 2021 r. wprowadzono radykalną podwyżkę mandatów za wykroczenia karnoskarbowe. Do końca kwietnia maksymalna wysokość mandatu nie mogła przekroczyć kwoty 5600 zł. Obecnie kwota ta wynosi aż 14 000 zł. Czyli wysokość mandatów może być obecnie 2,5 razy większa niż poprzednio?
Od 1 maja br. górna wysokość mandatu, który mogą nałożyć urzędnicy skarbówki, wzrośnie do pięciokrotności minimalnego wynagrodzenia. Rosną też inne kary, np. sprzedawcy i przemytnicy nielegalnych wyrobów akcyzowych będą mogli trafić do więzienia nawet na pięć lat
Naruszenie przepisów prawa pracy, które stanowi wykroczenie przeciwko prawom pracowniczym, jest zagrożone karą grzywny od 1000 do 30 000 zł. Ukarany może być pracodawca lub pracownik dopuszczający się takiego wykroczenia. Kontrola i nałożenie kary za wykroczenia przeciwko prawom pracownika należą do uprawnień inspektorów Państwowej Inspekcji Pracy.
Od 1 stycznia 2020 r. początkujący przedsiębiorcy uzyskali prawo do popełniania błędów w pierwszych 12 miesiącach prowadzenia działalności. Przedsiębiorca, który skorzysta z „prawa do błędu”, nie zostanie ukarany mandatem albo administracyjną karą pieniężną pod warunkiem, że usunie skutki popełnionych naruszeń.
Inspekcja Transportu Drogowego zatrzymała jednego z naszych kierowców. Jednym mandatem obciążyła kierowcę oraz nałożyła karę na pracodawcę. Pracodawca chce się odwołać od kwoty kary. Zapłacił 100 zł w celu uzyskania odpisu decyzji oraz 1 zł za przelew. Czy kwoty te może zaliczyć do kosztów uzyskania przychodów? Czy do kosztów może zaliczyć nałożone kary?
Czy w przypadku upomnienia za grzywnę nałożoną w drodze mandatu - oprócz naliczania odsetek podatkowych - uwzględniamy również koszty upomnienia?
Osoba odpowiadająca w firmie za wydawanie świadectw pracy nie wydała jednego z nich. W czasie kontroli inspektor pracy nałożył za to mandat. Kto ma go zapłacić? Pracownik czy pracodawca?
W roku 2018 grożą jeszcze wyższe niż w 2017 r. kwoty grzywien, jakie można orzec za popełnienie przestępstwa skarbowego lub wykroczenia skarbowego.
Czy wydatki na mandaty za przekroczenie prędkości zwracane pracownikowi są kosztem uzyskania przychodu?