Nowe zasady ochrony informacji poufnych przedsiębiorstwa
Już wkrótce zacznie obowiązywać nowelizacja ustawy o zwalczaniu nieuczciwej konkurencji, która wprowadza nową, bardziej rygorystyczną definicję tajemnicy przedsiębiorstwa. Dlatego w aktach wewnątrzzakładowych, np. w regulaminie pracy lub zarządzeniach, pracodawca powinien dla rozwiania wątpliwości sprecyzować, jakie informacje stanowią tajemnicę przedsiębiorstwa i jakie są reguły zachowania tej tajemnicy
Czy pracownik może dopuścić się czynów nieuczciwej konkurencji? Jakie działanie pracownika może być traktowane jako czyn nieuczciwej konkurencji?
10 listopada br. zaczęła obowiązywać znowelizowana ustawa o nieuczciwej konkurencji. Celem nowelizacji było wzmocnienie ochrony interesów konsumentów przed działaniami wprowadzającymi ich w błąd, wyrównanie szans drobnych i średnich przedsiębiorców konkurujących z silniejszymi partnerami rynkowymi, a także pełniejsze przeciwdziałanie praktykom naruszającym zasady uczciwej konkurencji. Wprowadziła ona