Sprostowanie
Pracownik otrzymał świadectwo pracy wraz z załącznikiem do świadectwa pracy, w którym zostały wykazane okresy nieskładkowe. Okresy nieskładkowe wymagają poprawy. Czy w tej sytuacji należy sporządzić i wydać nowe świadectwo pracy wraz z nowym skorygowanym załącznikiem?
Stowarzyszenie nie będzie miało możliwości odzyskania podatku VAT naliczonego w związku z realizacją zadania inwestycyjnego.
Zawarliśmy z pracownikiem umowę na okres próbny na 3 miesiące, od 1 lutego do 30 kwietnia br. Jednocześnie zawarliśmy z nim umowę o zakazie konkurencji po ustaniu stosunku pracy na okres 1 roku. Następnie zawarliśmy z tym pracownikiem drugą umowę na czas określony (od 2 maja do 31 sierpnia br.) dopiero 2 maja br., gdyż 1 maja był w naszym zakładzie dniem wolnym od pracy. Po zakończeniu tej umowy pracownik
Wystawiłem pracownikowi świadectwo pracy, w którym według niego był błąd. Poinformował mnie o tym od razu (prosił o zmianę), ale na piśmie o zmianę świadectwa wystąpił dopiero po 8 dniach od dnia jego wystawienia. Czy jestem zobowiązany je zmienić, skoro pracownik złożył wniosek z opóźnieniem?
Obowiązkiem pracodawcy jest wydanie pracownikowi świadectwa pracy w momencie zakończenia stosunku pracy.
Wypowiedziałem pracownikowi umowę o pracę 31 grudnia 2003 r. Rozwiązanie umowy nastąpiło 31 stycznia br. W styczniu pracownik był nieobecny przez 6 dni, przy czym przedstawił zaświadczenie lekarskie potwierdzające niezdolność do pracy z powodu choroby za okres 4 dni. W świadectwie pracy wpisałem łączną liczbę dni, za które pracownik otrzymał wynagrodzenie i tych, za które nie przysługiwało mu wynagrodzenie
Dzięki instytucji sprostowania i wyjaśnienia możemy skorygować braki postępowania podatkowego na etapie wydawania decyzji.