Odpowiedź Ministerstwa Rodziny, Pracy i Polityki Społecznej na interpelację nr 958 w sprawie wyjaśnienia statusu prawnego domu pomocy społecznej
Ustalenie czy: - przekazanie przez Dom Pomocy Społecznej prac wytworzonych przez mieszkańców, stanowić będzie dla Gminy odpłatną dostawę towarów w rozumieniu art. 5 ust. 1 pkt 1 oraz art. 7 ust. 1 ustawy, - działalność Domu Pomocy Społecznej polegająca na przekazaniu przygotowanych prac mieszkańców jak i późniejsze wydatkowanie środków pieniężnych uzyskanych za wpłacone darowizny stanowić będzie dla
1. Uznanie za podatnika podatku VAT w związku ze sprzedażą zdemontowanych metalowych elementów (zakwalifikowanych jako złom) uzyskanych w wyniku likwidacji drobnego wyposażenia wykorzystywanego do działalności niepodlegającej VAT. 2. Uznanie za podatnika podatku VAT w związku ze sprzedażą zdemontowanych metalowych elementów (zakwalifikowanych jako złom) uzyskanych w wyniku likwidacji drobnego wyposażenia
Obowiązki płatnika - środki pieniężne wchodzące w skład masy spadkowej i jej pożytki.
Obowiązki płatnika – środki pieniężne wchodzące w skład masy spadkowej i jej pożytki.
Wyłączenie od opodatkowania VAT świadczonych przez Gminę czynności wykonywanych za pośrednictwem Szkół, Przedszkoli i Domu Pomocy Społecznej i tym samym nieuznania Gminy w tym zakresie za podatnika VAT.
Sprzedając samochody wykorzystywane od momentu zakupu wyłącznie do celów działalności statutowej DPS, Wnioskodawca nie będzie działał w charakterze podatnika podatku VAT i tym samym sprzedaż ta nie będzie czynnością podlegającą opodatkowaniu podatkiem VAT.
zwolnienie od podatku na podstawie art. 43 ust. 1 pkt 23 ustawy, świadczonych przez Wnioskodawcę usług
Ustalenie stawki podatku VAT dla usług robót budowlanych wykonywanych w ramach przebudowy budynku mieszkalnego po byłej jednostce wojskowej na potrzeby jednostek organizacyjnych pomocy społecznej.
Stawka podatku właściwa dla wykonywanych w ramach inwestycji robót budowlanych.
Wykonywane przez Gminę czynności, za pośrednictwem MOPR, które realizowane są de facto przez organizacje pozarządowe/podmioty uprawnione podlegają opodatkowaniu, ale korzystają ze zwolnienia. Gmina (MOPR), jeżeli nie spełnia warunków do zastosowania zwolnienia z obowiązku ewidencjonowania tej sprzedaży przy zastosowaniu kasy rejestrującej, musi ją ewidencjonować w ww. sposób.
Wyłączenie od opodatkowania VAT świadczonych przez Gminę czynności wykonywanych za pośrednictwem Szkół, Przedszkoli i Domu Pomocy Społecznej, i tym samym nieuznania Gminy w tym zakresie za podatnika VAT.
Ustalenie stawki podatku VAT dla usług polegających na wykonaniu prac budowlanych polegających na budowie budynku Domu Pomocy Społecznej.
Brak prawa do skorzystania ze zwolnienia określonego w art. 31a ust. 1 pkt 3 ustawy o podatku akcyzowym.
Podleganie opodatkowaniu podatkiem od towarów i usług sprzedaży obiadów dla pracowników zatrudnionych w Domach Pomocy Społecznej oraz stażystów, wolontariuszy i praktykantów niebędących pracownikami ww. jednostek
Stawka podatku na usługę przebudowy i rozbudowy obiektu dawnego szpitala na: Dom Pomocy Społecznej, Dom Opieki Specjalistycznej, Zakład Rehabilitacji Leczniczej oraz stawka podatku na zagospodarowanie terenów zewnętrznych przyległych do obiektu w postaci parkingu dla samochodów osobowych wraz z wewnętrznymi drogami komunikacyjnymi, ciągami pieszymi, terenami zieleni, obiektami małej architektury i
nieuznania Gminy za podatnika VAT z tytułu pobieranych opłat: za wyżywienie uczniów Przedszkoli i Szkół, za pobyt dziecka w Przedszkolu (powyżej określonego limitu godzin), za wydawanie duplikatów świadectw, dyplomów państwowych i innych druków, przez GOPS za świadczenie usług opiekuńczych, specjalistycznych usług opiekuńczych, kierowania do stacjonarnych domów opieki społecznych położonych na terenie
W zakresie ustalenia prawidłowej stawki podatku VAT dla robót budowlanych dotyczących modernizacji i adaptacji budynku na dom pomocy społecznej wykonywanych w trybie zamówień publicznych.