Wyszukaj po identyfikatorze keyboard_arrow_down
Wyszukiwanie po identyfikatorze Zamknij close
ZAMKNIJ close
account_circle Jesteś zalogowany jako:
ZAMKNIJ close
Powiadomienia
keyboard_arrow_up keyboard_arrow_down znajdź
removeA addA insert_drive_fileWEksportuj printDrukuj assignment add Do schowka
insert_drive_file

Interpretacja

Odpowiedź Ministerstwa Rodziny, Pracy i Polityki Społecznej na interpelację nr 958 w sprawie wyjaśnienia statusu prawnego domu pomocy społecznej

Treść interpelacji:

W niniejszej interpelacji zwracam się z uprzejmą prośbą o wyjaśnienie statusu prawnego domu pomocy społecznej, który jest prowadzony przez związek międzygminny. Sygnalizowany problem pojawił się wskutek interpretacji wojewody bydgoskiego, a dokładnie Wydziału Polityki Społecznej Urzędu Wojewódzkiego w Bydgoszczy, w związku z ustaleniem, czy pracownikom Międzygminnego Ośrodka Opiekuńczego w Pruszczu przysługują dodatki do wynagrodzenia w wysokości 600 zł, które zostały pracownikom socjalnym przyznane na mocy porozumienia zawartego między NSZZ „Solidarność” a rządem RP w dniu 7 czerwca 2023 r. Na mocy tego porozumienia pracownicy DPS-ów powinni otrzymywać dodatki do płac w wysokości 600 zł do końca 2023 r.

Związek Gmin - Międzygminny Ośrodek Opiekuńczy w Pruszczu jest jednostką utworzoną przez związek gmin, w którego skład wchodzą obecnie gminy Świecie, Pruszcz, Dobrcz i Jeżewo. Głównym zadaniem związku w myśl § 6 ust. 1 jest utrzymanie i prowadzenie Międzygminnego Ośrodka Opiekuńczego w Pruszczu. W myśl art. 7 ust. 6 ustawy o samorządzie gminnym do zadań własnych gmin należą sprawy pomocy społecznej, w tym ośrodków i zakładów opiekuńczych. Dalej przepisy ww. ustawy stanowią, że gminy w celu realizacji określonego zadania mogą tworzyć związki międzygminne. Dla zarządu związku nie ma żadnej wątpliwości co do tego, że powołany Związek Gmin - Międzygminny Ośrodek Opiekuńczy w Pruszczu jest placówką samorządu terytorialnego.

close POTRZEBUJESZ POMOCY?
Konsultanci pracują od poniedziałku do piątku w godzinach 8:00 - 17:00