Problem nierównego dostępu do prasy samorządowej
Czy wydawca gminnej gazety może odmówić publikacji ogłoszenia wyborczego? Rozstrzygnie to sąd w precedensowym procesie
Czy wydawca gminnej gazety może odmówić publikacji ogłoszenia wyborczego? Rozstrzygnie to sąd w precedensowym procesie
Ustawa, która czeka już tylko na podpis prezydenta, zapewni polskim mediom narzędzia usprawniające negocjacje z big techami, a branżom kreatywnym zagwarantuje tantiemy z internetu
Walka o kształt prawa autorskiego jest na ostatniej prostej. DGP postanowił przeanalizować argumenty Google’a, które gigant wysuwa przeciwko rozwiązaniom proponowanym przez wydawców
Chcąc przyporządkować przychód ze sprzedaży znaku towarowego do właściwego źródła, należy wziąć pod uwagę również kwestię amortyzacji. Fiskus powinien uczynić to samodzielnie, a nie zrzucać problem na barki sądów – orzekł NSA
Cel projektowanego unijnego prawa mającego chronić wolność środków przekazu nie budzi wątpliwości, trwa jednak spór o kształt konkretnych rozwiązań. Kontrowersje budzi m.in. przepis pozwalający dużym portalom blokować treści na podstawie ich regulaminów
Czy wydatki na nabycie praw do tytułów prasowych oraz praw związanych z domeną internetową Spółka może zaliczyć do kosztów uzyskania przychodów w dacie poniesienia kosztu w rozumieniu art. 15 ust. 1 i art. 15 ust. 4e w związku z art. 15 ust. 4d ustawy?
Czy portal internetowy jest środkiem masowego przekazu, o którym mowa w art. 21 ust. 1 pkt 68 ustawy z dnia 26 lipca 1991r. o podatku dochodowym od osób fizycznych, a w konsekwencji czy nagrody o wartości nie przekraczającej 760 zł uzyskane przez zwycięzców w konkursach organizowanych i ogłaszanych na stronach internetowych korzystają ze zwolnienia przedmiotowego zawartego we wskazanym artykule?
Spółka ma wątpliwości, czy uzyskane przez zwycięzców konkursu nagrody rzeczowe o jednorazowej wartości 649 zł. oraz 40 zł. są wolne od podatku dochodowego w świetle art. 21 ust. 1 pkt 68 ustawy o PDOF, a w konsekwencji czy na Spółce ciążą obowiązki płatnika zryczałtowanego podatku dochodowego od wygranych w konkursach w rozumieniu art. 41 ust. 4 w związku z art. 30 ust. 1 pkt 2 w/w ustawy o podatku
Czy spółka prawidłowo określa wartość wygranej dla celów ustalenia wysokości podatku, jako cenę brutto przekazywanej rzeczy oraz czy konkursy organizowane na stronach internetowych są konkursami organizowanymi i emitowanymi przez środki masowego przekazu?