Interpretacja
Interpretacja indywidualna z dnia 15.01.2010, sygn. IPPB5/423-720/09-2/PJ, Dyrektor Izby Skarbowej w Warszawie, sygn. IPPB5/423-720/09-2/PJ
Czy wydatki na nabycie praw do tytułów prasowych oraz praw związanych z domeną internetową Spółka może zaliczyć do kosztów uzyskania przychodów w dacie poniesienia kosztu w rozumieniu art. 15 ust. 1 i art. 15 ust. 4e w związku z art. 15 ust. 4d ustawy?
Na podstawie art. 14b § 1 i § 6 ustawy z dnia 29 sierpnia 1997r. Ordynacja podatkowa (t. j. Dz. U. z 2005r. Nr 8, poz. 60 ze zm.) oraz § 7 rozporządzenia Ministra Finansów z dnia 20 czerwca 2007r. w sprawie upoważnienia do wydawania interpretacji przepisów prawa podatkowego (Dz. U. z 2007r. Nr 112, poz. 770) Dyrektor Izby Skarbowej w Warszawie działając w imieniu Ministra Finansów stwierdza, że stanowisko przedstawione we wniosku z dnia 12.11.2009 r. (data wpływu 16.11.2009 r. ) o udzielenie pisemnej interpretacji przepisów prawa podatkowego dotyczącej podatku dochodowego od osób prawnych w zakresie kosztów uzyskania przychodu z tytułu nabycie praw do tytułów prasowych oraz praw do domeny internetowej jest prawidłowe.
UZASADNIENIE
W dniu 16.11.2009 r. został złożony ww. wniosek o udzielenie pisemnej interpretacji przepisów prawa podatkowego w indywidualnej sprawie dotyczącej podatku dochodowego od osób prawnych w zakresie kosztów uzyskania przychodu.
W przedmiotowym wniosku zostało przedstawione następujące zdarzenie przyszłe.
Działalność E .S.A (dalej: E. lub Spółka) polega na wydawaniu dzienników oraz czasopism. Zgodnie z przepisami ustawy z dnia 26 stycznia 1984 r. Prawo Prasowe (dalej; Prawo prasowe) wydawanie dziennika lub czasopisma wymaga rejestracji w sądzie wojewódzkim właściwym miejscowo dla siedziby wydawcy. Posiadanie praw do tytułów prasowych jest więc niezbędne do prowadzenia przez Spółkę działalności gospodarczej oraz osiągania przez nią przychodów.
W celu dalszego rozszerzania działalności Spółka zamierza nabyć prawa własności intelektualnej, związanych z kolejnymi czasopismami, w tym prawa do tytułów prasowych oraz znaki towarowe związane z tymi tytułami.