Interpretacja indywidualna z dnia 6 sierpnia 2024 r., Dyrektor Krajowej Informacji Skarbowej, sygn. 0113-KDIPT1-3.4012.224.2018.10.MWJ
Określenie podstawy opodatkowania dla świadczonych przez gminę na rzecz mieszkańców usług montażu instalacji.
Określenie podstawy opodatkowania dla świadczonych przez gminę na rzecz mieszkańców usług montażu instalacji.
Podstawa opodatkowania usługi wykonanej w związku z realizacją projektu.
Podstawa opodatkowania dla czynności świadczonych przez Gminę na rzecz mieszkańców, polegających na zakupie i montażu instalacji fotowoltaicznych, kolektorów słonecznych, pomp ciepła i kotłów na biomasę, na/przy budynkach mieszkaniowych.
Brak obowiązku zastosowania mechanizmu odwrotnego obciążenia w odniesieniu do usług nabywanych od Wykonawców.
Podstawa opodatkowania dla usług wykonywanych na rzecz uczestników projektu.
Podstawa opodatkowania dla świadczonych na rzecz mieszkańców usług montażu instalacji.
Zaliczenie do podstawy opodatkowania w przypadku świadczenia Gminy na rzecz Mieszkańców wyłącznie wynagrodzeń otrzymanych od Mieszkańców w związku z realizacją projektu oraz zaliczenia do podstawy opodatkowania wynagrodzeń otrzymanych od Mieszkańców oraz kwoty otrzymanego dofinansowania i wyliczenia metodą „w stu”.
Opodatkowanie podatkiem VAT wpłat mieszkańców z tytułu wkładu własnego w kosztach montażu instalacji, podstawa opodatkowania dla świadczonych przez Gminę na rzecz mieszkańców usług montażu instalacji, brak odrębnego opodatkowania podatkiem VAT czynności przekazania mieszkańcom prawa własności instalacji po upływie okresu trwałości projektu.
Ustalenie, czy otrzymana dotacja w zakresie w jakim odnosi się do montażu instalacji na rzecz Mieszkańców stanowi podstawę opodatkowania; ustalenie, czy otrzymana dotacja w zakresie w jakim odnosi się do wykonania instalacji fotowoltaicznej na budynku urzędu gminy podlega opodatkowaniu podatkiem VAT; brak prawa do odliczenia kwoty podatku naliczonego wykazanego na fakturach dotyczących wykonania instalacji
Ustalenie, czy do podstawy opodatkowania za świadczone usługi na rzecz mieszkańców należy wliczać wyłącznie wpłaty otrzymane od mieszkańców oraz ustalenie, czy podstawę opodatkowania za świadczone usługi na rzecz mieszkańców powinny stanowić wpłaty otrzymane od mieszkańców oraz otrzymane dofinansowanie pomniejszone o przypadające na nie kwoty podatku należnego.
Nieuznanie wykonanych czynności na rzecz mieszkańców za czynności opodatkowane podatkiem VAT.
Otrzymane przez Gminę dofinansowanie oraz kwoty otrzymane od Mieszkańców nie stanowią podstawy opodatkowania podatkiem od towarów i usług.
Podatek od towarów i usług w zakresie: prawa do odliczenia podatku naliczonego w związku z realizacją zadania polegającego na wykonaniu instalacji OZE, opodatkowania wkładu własnego mieszkańców i sposobu dokumentowania wniesienia wkładu mieszkańców oraz opodatkowania dotacji przekazanej na realizację zadania.
Uznanie wpłat mieszkańców za odpłatność za usługę opodatkowaną podatkiem VAT, prawa do odliczenia podatku naliczonego z faktur dokumentujących realizację Projektu, brak opodatkowania przekazania prawa własności Urządzeń Grzewczych na rzecz mieszkańców Gminy po 5 latach od zakończenia Projektu, wyliczenia podatku należnego metodą „w stu”.
Opodatkowanie wpłat od Mieszkańców i moment powstania obowiązku podatkowego z tytułu tych wpłat; brak odrębnego opodatkowania przekazania Instalacji Mieszkańcom do korzystania w okresie trwania Umów oraz na własność z upływem tego okresu.
Brak prawa do obniżenia kwoty podatku należnego o kwotę podatku naliczonego z faktur dokumentujących wydatki na realizację Projektu. Brak opodatkowania przekazania Mieszkańcom własności instalacji OZE. Brak prawa do korekty rozliczenia VAT i ujęcia w nim faktur dotyczących Projektu oraz odliczenia wykazanego w nich podatku naliczonego.
Brak prawa do odliczenia podatku oraz ustalenie podstawy opodatkowania w związku z realizacją inwestycji montażu OZE na domach mieszkańców Gminy.
Prawo do odliczenia podatku naliczonego od zakupów związanych z budową instalacji OZE dla Mieszkańców Gminy; opodatkowanie dotacji; uznanie wpłat Mieszkańców za wynagrodzenie za usługi świadczone przez Gminę.
Dotyczy określenia podstawy opodatkowania dla usług świadczonych na rzecz mieszkańców w związku z realizacją projektu.
Uznanie Gminy za podatnika z tytułu realizacji Projektu w części dotyczącej montażu Instalacji w budynkach Mieszkańców; określenie podstawy opodatkowania w odniesieniu do wpłat Mieszkańców; brak obowiązku odrębnego opodatkowania czynności przekazania Mieszkańcom własności Instalacji po upływie okresu trwania umów z Mieszkańcami; prawo do odliczenia podatku naliczonego od wydatków związanych z realizacją
Podatek od towarów i usług w zakresie opodatkowania wpłat otrzymanych od uczestników Projektu, ustalenia, czy otrzymana dotacja podlega opodatkowaniu oraz prawa do obniżenia kwoty podatku należnego o kwotę podatku naliczonego w związku z realizacją Projektu.
Ustalenie czy do podstawy opodatkowania za świadczone usługi na rzecz mieszkańców należy wliczać wyłącznie wpłaty otrzymane od mieszkańców, pomniejszone o kwotę podatku należnego oraz ustalenie czy podstawę opodatkowania za świadczone usługi na rzecz mieszkańców powinny stanowić wpłaty otrzymane od mieszkańców oraz otrzymane dofinansowanie pomniejszone o przypadające na nie kwoty podatku należnego.
Prawo do obniżenia kwoty podatku należnego o kwotę podatku naliczonego z faktur dokumentujących dostawę i montaż instalacji solarnych i fotowoltaicznych zgodnie z art. 86 ustawy o VAT oraz prawa do zwrotu różnicy podatku zgodnie z art. 87 ustawy o VAT.
Brak prawa do odliczenia podatku naliczonego w związku z realizacją Projektu.