Reprezentacja i reklama w podatku VAT
Przekazywanie prezentów o małej wartości i próbek nie podlega VAT, gdy ma związek z prowadzoną działalnością. Największy problem sprawia ustalenie, kiedy przekazywany produkt można uznać za próbkę czy prezent o małej wartości. Jest to szczególnie istotne, gdyż obecnie firmy przy promocji swoich produktów często korzystają z pomocy blogerów czy influencerów. Kolejny problem to ustalenie, czy przekazanie
Od 1 kwietnia 2013 r. zaczyna obowiązywać część zmian w ustawie o VAT wprowadzonych ustawą z 7 grudnia 2012 r. o zmianie ustawy o podatku od towarów i usług oraz niektórych innych ustaw (Dz.U. z 2013 r., poz. 35; dalej: ustawa zmieniająca). W założeniach ustawodawcy większość zmian ma służyć uproszczeniu zasad rozliczania podatku. Jednak na pewno nie wszystkie wprowadzone zmiany są oczekiwane przez
Przedsiębiorcy, w celu zapoznania klientów z oferowanymi przez siebie produktami, dość często decydują się na nieodpłatne przekazanie próbek produktów. Ich przekazanie ma umożliwić potencjalnym nabywcom zapoznanie się z cechami i właściwościami oferowanych produktów, aby następnie skłonić do zakupu większej ilości promowanych towarów.
Już ponad półtora roku obowiązuje zmieniona definicja próbek, tj. kategorii towarów, których nieodpłatne przekazanie nie podlega opodatkowaniu VAT. Mają bowiem na celu promocję asortymentu podatnika, a nie zaspokojenie prywatnych potrzeb odbiorcy. Warto dokonać podsumowania, jak w praktyce funkcjonują nowe regulacje. Nadal problemy sprawia kwestia identyfikowalności próbek, tj. rzekomego obowiązku
Otrzymaliśmy od naszego kontrahenta nieodpłatnie towar z jednego z krajów UE. Nie są to próbki. Czy w związku z tym mamy obowiązek rozliczyć VAT z tytułu WNT?