Będą nowe regulacje dotyczące obsługi maszyn budowlanych
Przepisy nie dają odpowiedzi na to pytanie, a stosowanie przez analogię zasad dotyczących okularów nie jest możliwe. Jest to związane przede wszystkim z dość krótkim okresem użytkowania jednej pary soczewek
Minimalne wymogi bezpieczeństwa i higieny pracy dla miejsc pracy wyposażonych w monitory ekranowe będą dotyczyć biurek, stołów i krzeseł przeznaczonych również dla stażystów. Pracujący zdalnie na laptopach będą zaś mieć prawo do monitorów stacjonarnych, a refundacją będą objęte nie tylko okulary, lecz także soczewki
Jesteśmy producentem ceramiki. W naszych magazynach towar składowany jest w różny sposób, często na paletach składowych. W jaki sposób robić to bezpiecznie?
Lato to okres wakacji, urlopów wypoczynkowych. Aby wypoczynek był spokojny, a przede wszystkim bezpieczny, warto przypomnieć sobie podstawowe wiadomości z zakresu bezpieczeństwa i higieny.
Czy prawidłowym jest kwalifikowanie przez Spółkę kosztów ogólno administracyjnych jako kosztów pośrednich w rozumieniu ustawy o podatku dochodowym od osób prawnych i ujmowanie ich w momencie poniesienia, tj. w momencie ujęcia kosztu w księgach rachunkowych zgodnie z art. 15 ust. 4d ustawy o podatku dochodowym od osób prawnych, niezależnie od faktu, iż w związku z daną inwestycją, Spółka nie uzyskuje
Czy ekwiwalent pieniężny wypłacany zołnierzom zawodowym tymczasowo zakwaterowanym poza miejscem zamieszkania za przejazd, innymi środkami transportu niż uprawnieni pracownicy, do miejsca zamieszkania małżonka lub dzieci i z powrotem korzysta ze zwolnienia z podatku dochodowego.
Zatrudniamy pracownicę na stanowisku księgowej w wymiarze 1/3 etatu. Chce ona wykonywać pracę w domu, ponieważ pracuje jeszcze u innego pracodawcy na pełny etat. Czy w umowie o pracę możemy określić jako miejsce pracy jej mieszkanie? Jeśli tak, to czy powinno ono spełniać warunki właściwe dla pomieszczeń przeznaczonych do wykonywania pracy?
Moja firma wzbogaciła się o magazyn towarów, w którym zatrudniam jednego pracownika. Czy istnieją przepisy określające normy obciążenia, jakie może wziąć na siebie pracownik, ręcznie podnosząc lub przemieszczając przedmioty? Jakich wartości nie powinien przekraczać?
Zgodnie z art. 217 Kodeksu pracy niedopuszczalne jest wyposażanie stanowisk pracy w maszyny i inne urządzenia techniczne, które nie spełniają wymagań dotyczących oceny zgodności określonych w odrębnych przepisach. Obowiązek ten dotyczy również narzędzi pracy, o czym stanowi art. 218 Kodeksu pracy.