Jak zaewidencjonować w pkpir amortyzację samochodu elektrycznego
Ustalenie możliwości zaliczenia wskazanych we wniosku wydatków w koszty uzyskania przychodów.
Prowadzę spółkę z o.o. spółkę komandytową. W firmie posiadamy samochody elektryczne rozliczane do działalności mieszanej. Czy mogę zaliczyć do kosztów uzyskania przychodu firmy wydatki poniesione na ładowanie samochodu w domu?
1. Wynikający z art. 16 ust. 5e ustawy o CIT limit 225.000,00 zł dotyczy wyłącznie opłat związanych z używaniem elektrycznego samochodu osobowego w ramach umowy leasingu operacyjnego (tj. opłaty wstępnej i rat leasingowych), natomiast nie dotyczy opłaty końcowej związanej z wykupem samochodu osobowego z leasingu operacyjnego, 2. Depozyt gwarancyjny (kaucja gwarancyjna) płatny na końcu umowy leasingu
Szef Krajowej Administracji Skarbowej (KAS) może z urzędu (czyli z własnej inicjatywy) zmienić wydaną wcześniej przez Dyrektora Krajowej Informacji Skarbowej (KIS) interpretację indywidualną. Dzieje się tak, jeśli stwierdził jej nieprawidłowość, uwzględniając w szczególności orzecznictwo sądów, Trybunału Konstytucyjnego lub Trybunału Sprawiedliwości Unii Europejskiej. Szef KAS nie jest w tym zakresie
Obowiązki płatnika związane z rozliczeniem kosztów używania przez pracownika prywatnego samochodu elektrycznego w celach służbowych.
Dyrektor Krajowej Informacji Skarbowej uważa, że do aut osobowych o napędzie elektrycznym stosuje się 20-proc. stawkę amortyzacji. Jest to korzystne dla podatników, ale wcale nie wynika jednoznacznie z przepisów
Czy kwoty netto opłat wstępnej oraz transferowej związanych z umową leasingu pojazdu elektrycznego sfinansowanych ze środków z dotacji Narodowego Funduszu Ochrony Środowiska i Gospodarki Wodnej mogą stanowić u Wnioskodawcy koszty uzyskania przychodów?
Zwolnienie z obowiązku ewidencjonowania obrotów związanych z wykonywaniem czynności ładowania samochodów elektrycznych za pomocą kasy rejestrującej na podstawie do art. 111 ustawy
Obowiązki płatnika z tytułu wypłacanego Pracownikowi zwrotu kosztów ładowania pojazdu.
Jak rozliczać koszty energii elektrycznej nabywanej w celu naładowania samochodu elektrycznego? Czy należy postępować tak jak przy zwykłym zakupie paliwa, np. 50% VAT i 75% w koszty?
PIT - obowiązki płatnika z tytułu zwrotu pracownikom dodatkowych kosztów związanych z wykorzystaniem w podróży służbowej prywatnego samochodu.
Wydanie interpretacji w zakresie podatku od towarów i usług dotyczących prawa do obniżenia podatku VAT oraz uznania czynności za dostawę towarów - karty energetycznej - ładowanie samochodów elektrycznych.
Zwrot pracownikowi kosztów energii, w związku z ładowaniem samochodu służbowego, nie będzie stanowił dodatkowego opodatkowanego przychód pracownika, w konsekwencji na Wnioskodawcy nie będą ciążyć obowiązki płatnika wynikające z art. 31 ustawy o podatku dochodowym od osób fizycznych.
Zwrot pracownikowi kosztów energii, w związku z ładowaniem samochodu służbowego, nie będzie stanowił dodatkowego opodatkowanego przychód pracownika, w konsekwencji na Wnioskodawcy nie będą ciążyć obowiązki płatnika wynikające z art. 31 ustawy o podatku dochodowym od osób fizycznych.
Zwrot pracownikowi kosztów energii, w związku z ładowaniem samochodu służbowego, nie będzie stanowił dodatkowego opodatkowanego przychód pracownika, w konsekwencji na Wnioskodawcy nie będą ciążyć obowiązki płatnika wynikające z art. 31 ustawy o podatku dochodowym od osób fizycznych.
W wyniku pozytywnej decyzji Komisji Europejskiej od 19 grudnia 2018 r. obowiązuje zwolnienie od akcyzy pojazdów elektrycznych i z napędem wodorowym. Do 1 stycznia 2021 r. preferencji tej będzie podlegał także samochód osobowy stanowiący pojazd hybrydowy. Wydawałoby się, że podatnicy, którzy uiścili akcyzę po 18 grudnia 2018 r., mają podstawy do żądania jej zwrotu. Ustawodawca przewidział jednak pewne