Interpretacja indywidualna z dnia 18 września 2024 r., Dyrektor Krajowej Informacji Skarbowej, sygn. 0111-KDIB2-2.4015.109.2024.3.PB
W zakresie skutków podatkowych otrzymania wpłat od Patronów.
W zakresie skutków podatkowych otrzymania wpłat od Patronów.
W zakresie skutków podatkowych otrzymania wpłat od anonimowych patronów.
W zakresie skutków podatkowych nabycia w spadku udziału w gospodarstwie rolnym.
W zakresie skutków podatkowych otrzymania wpłat od Użytkowników/Wspierających za pośrednictwem Serwisów.
W zakresie skutków podatkowych otrzymania wpłat od widzów podczas transmisji.
21 października 2022 r. MF poinformowało o udostępnieniu zaktualizowanej wersji testowej Aplikacji Podatnika KSeF. Umożliwia ona m.in. wystawianie i odbieranie faktur z KSeF oraz podgląd faktur. Aktualizacja uwzględnia uwagi i sugestie zgłoszone podczas testów. Od 1 stycznia 2023 r. będą obowiązywać nowe, minimalne stawki podatku od środków transportowych. Nowe stawki będą wyższe od obowiązujących
w zakresie skutków podatkowych otrzymania tytułem darowizn napiwków/wirtualnych kartek świątecznych za wystawianie online autorskich pokazów/spektakli na portalu internetowym.
Czy darowizny, które będą stanowić napiwki i wirtualne kartki świąteczne zgodnie z ustawą o podatku od spadków i darowizn otrzymane od jednego użytkownika należącego do III grupy podatkowej nieprzekraczające wysokości 4902 zł w ciągu 5 lat, nie podlegają opodatkowaniu zgodnie z ustawą o podatku od spadków i darowizn?
w zakresie skutków podatkowych otrzymania wpłat od widzów
Każda wpłata zrealizowana w ramach Zbiórki na rzecz Wnioskodawcy przez wpłacającego, którego imienia i nazwiska (w przypadku osób fizycznych) lub nazwy (w przypadku osób prawnych i jednostek organizacyjnych nieposiadających osobowości prawnych) nie można ustalić lub zweryfikować, powinna być traktowana jako wpłata od innej osoby, w związku z czym Wnioskodawca nie ma obowiązku sumowania wszystkich wpłat
w zakresie opodatkowania środków pieniężnych otrzymanych z dobrowolnych wpłat od X.
Każda wpłata zrealizowana w ramach Zbiórki na rzecz Wnioskodawcy przez wpłacającego, którego imienia i nazwiska (w przypadku osób fizycznych) lub nazwy (w przypadku osób prawnych i jednostek organizacyjnych nieposiadających osobowości prawnych) nie można ustalić lub zweryfikować, powinna być traktowana jako wpłata od innej osoby, w związku z czym Wnioskodawca nie ma obowiązku sumowania wszystkich wpłat
Czy przypadające na Zainteresowanych w proporcji do ich udziału w zyskach spółki cywilnej wpłaty pieniężne w formie darowizn otrzymane w ramach zbiórki internetowej podlegają opodatkowaniu podatkiem od spadków i darowizn?
Czy otrzymanie instrumentów RSU oraz RTU lub otrzymanie na ich podstawie akcji oraz waluty wirtualnej podlega opodatkowaniu podatkiem od spadków i darowizn?
Czy wpłaty otrzymywane od Wspierających będą opodatkowane podatkiem od spadków i darowizn?
w zakresie opodatkowania środków pieniężnych otrzymanych z dobrowolnych wpłat od Patronów.
Czy wpłaty otrzymywane od Wspierających będą opodatkowane podatkiem od spadków i darowizn?
w zakresie skutków podatkowych otrzymania środków pieniężnych na rozwój serwisu internetowego.
opodatkowanie darowizn pozyskanych ze zbiórki internetowej
Czy przypadające na Wnioskodawcę (proporcjonalnie do jego udziału z zyskach spółki cywilnej) dobrowolne wpłaty dokonywane przez internautów na konto spółki cywilnej, której Wnioskodawca jest wspólnikiem, powinny podlegać podatkowi od spadków i darowizn?
jeżeli kwoty darowizn od poszczególnych darczyńców nie przekroczą tzw. kwot wolnych określonych dla poszczególnych grup podatkowych w art. 9 ust. 1 (przy uwzględnieniu zasady kumulacji określonej w art. 9 ust. 2 ustawy o podatku od spadków i darowizn), to darowizny te nie będą podlegały opodatkowaniem podatkiem od spadków i darowizn.
Czy Wnioskodawczyni musi (w jaki sposób) zaliczyć i opodatkować darowizny pieniężne otrzymane od osób trzecich przez serwis X.?
1 maja 2011 r. weszła w życie część zmian związanych z reformą ubezpieczeń społecznych w zakresie składki emerytalnej. Podstawowym założeniem tej reformy jest przesunięcie części składki emerytalnej do tej pory przekazywanej do Otwartego Funduszu Emerytalnego (OFE) na nowo utworzone specjalne subkonto prowadzone przez ZUS. Jednym z elementów tej reformy są również zmiany podatkowe. Te najbardziej korzystne