Wyszukaj po identyfikatorze keyboard_arrow_down
Wyszukiwanie po identyfikatorze Zamknij close
ZAMKNIJ close
account_circle Jesteś zalogowany jako:
ZAMKNIJ close
Powiadomienia
keyboard_arrow_up keyboard_arrow_down znajdź
removeA addA insert_drive_fileWEksportuj printDrukuj assignment add Do schowka

Interpretacja indywidualna z dnia 7 kwietnia 2023 r., Dyrektor Krajowej Informacji Skarbowej, sygn. 0111-KDIB2-2.4015.25.2023.2.PB

W zakresie skutków podatkowych otrzymania wpłat od Użytkowników/Wspierających za pośrednictwem Serwisów.

Interpretacja indywidualna – stanowisko prawidłowe

Szanowna Pani,

stwierdzam, że Pani stanowisko w sprawie oceny skutków podatkowych opisanego zdarzenia przyszłego w podatku od spadków i darowizn jest prawidłowe.

Zakres wniosku o wydanie interpretacji indywidualnej

6 lutego 2023 r. wpłynął Pani wniosek z 6 lutego 2023 r. o wydanie interpretacji indywidualnej, który dotyczy podatku od spadków i darowizn w zakresie skutków podatkowych otrzymania wpłat od Użytkowników/Wspierających za pośrednictwem Serwisów. Uzupełniła go Pani – w odpowiedzi na wezwanie – pismem z 3 kwietnia 2023 r. (wpływ 3 kwietnia 2023 r.). Treść wniosku jest następująca:

Opis zdarzenia przyszłego

Jest Pani osobą fizyczną nieprowadzącą działalności gospodarczej. Na stałe mieszka Pani  w Polsce i jest Pani polskim rezydentem podatkowym. Hobbistycznie tworzy Pani cyfrowe obrazy oraz powiązane z nimi media, które prezentuje Pani na swoim koncie na (…). Zauważyła Pani, że Pani twórczość podoba się innym użytkownikom (…), dlatego rozważa Pani rejestrację (założenie profilu) na platformach takich jak np.: (…) lub (…) (dalej łącznie jako (...). Oba te Serwisy prowadzą firmy z siedzibą w (…). To platformy subskrypcyjne, dzięki którym ich użytkownicy (dalej Użytkownicy, Wspierający) mogą docenić twórczość danej osoby poprzez dokonanie na jej rzecz – za pośrednictwem tych Platform – dobrowolnych wpłat. Użytkownicy, którym podoba się Pani twórczość, będą mogli (za pośrednictwem Serwisów) dokonywać na Pani rzecz dobrowolnych wpłat pieniężnych w dowolnej wysokości. Zasada działania Serwisów daje możliwość dokonywania takich wpłat na rzecz wybranego twórcy, a twórca nie musi na nie każdorazowo wyrażać zgody. Wpłaty dokonywane przez Wspierających występują w praktyce i mogą być przejawem m.in. wyrażenia uznania i wdzięczności za ogólnie udostępniane dzieła artystyczne lub np. chęci wsparcia internetowego twórcy. Decyzja o utworzeniu profilu na Platformach nie jest związana z uzyskiwaniem tego tytułu jakichkolwiek wpływów finansowych. Bez względu na pojawianie się ewentualnych wpłat od Użytkowników bądź ich braku zamierza Pani tworzyć i udostępniać swoje prace. Traktuje Pani to jako hobby. Jeżeli Użytkownicy będą przelewać na Pani rzecz dobrowolne środki pieniężne, nie będą one powiązane z żadnym konkretnym świadczeniem z Pani strony dla nich. Użytkownicy, dokonując przelewów, będą mieć świadomość, że żadne wpłaty nie będą miały na celu uzyskanie czegoś w zamian. Z Pani strony pojawi się co najwyżej wymagane etycznie  w sytuacji obdarowania – pisemne podziękowanie. Okazywane przez Panią wyrazy wdzięczności nigdy nie będą miały formy materialnej. Tworzone przez Panią dzieła nie są  i nie będą przeznaczane na sprzedaż. Należy zauważyć, że wpłaty mogą pojawić się  w dowolnym momencie, również wtedy, gdy nie będzie Pani przez dłuższy czas nic tworzyć  i udostępniać. Wpłaty te: - mają charakter symboliczny, - nie wynikają z żadnego cennika, - mogą pojawiać się cyklicznie albo wystąpić jednorazowo, gdyż Użytkownicy nie są niczym zobowiązani do stałych wpłat, - mogą pojawić się niezależnie od Pani aktywności na Platformach, - mogą pochodzić od osób zamieszkujących w Polsce jak i poza jej granicami, - mogą być dokonywane przez osoby spokrewnione jak i niespokrewnione z twórcą. Użytkownicy nie będą dokonywać wpłat bezpośrednio na Pani rachunek bankowy tylko na dedykowany Pani rachunek prowadzony przez Serwis. Każda dokonana wpłata przeznaczona dla Pani będzie dla Pani widoczna na Platformie. Obok wpłaconej kwoty w raporcie zobaczy Pani datę wpłaty oraz adres mailowy wpłacającego Użytkownika. Nie zobaczy Pani żadnych danych osobowych czy adresowych ani nr rachunku, z którego dokonywana jest wpłata. Wpłaty dokonywane będą w USD. W dowolnym momencie może Pani zawnioskować do Serwisu o przelew przypisanych do Pani wpłat na własny rachunek bankowy. Do czasu zawnioskowania o wypłatę środków na własny rachunek bankowy nie będzie mogła Pani  w żaden sposób skorzystać z wpłaconych przez Użytkowników środków. Może się też tak zdarzyć, że nigdy nie zawnioskuje Pani o zgromadzone środki i będą one tylko zgromadzone i widoczne na Pani koncie serwisowym do czasu posiadania na nim aktywnego profilu. Środki będą wypłacane na Pani rachunek bankowy przez Serwis.

Uzupełnienie i doprecyzowanie opisu zdarzenia przyszłego

Wpłaty przekazywane przez Użytkowników/Wspierających za pośrednictwem Serwisów będą stanowiły darowizny w rozumieniu art. 888 § 1 ustawy z dnia 23 kwietnia 1964 r. Kodeks cywilny (t. j. Dz. U. z 2022 r. poz. 1360 ze zm.), zgodnie z którym: przez umowę darowizny darczyńca zobowiązuje się do bezpłatnego świadczenia na rzecz obdarowanego kosztem swego majątku.  Użytkownicy/Wspierający przekazujący środki będą zaliczali się – w stosunku do Pani – do każdej z grup podatkowych, o których mowa w art. 14 ustawy z dnia 28 lipca 1983 r.  o podatku od spadków i darowizn (t. j. Dz. U. z 2021 r. poz. 1043 ze zm.). Inaczej – Użytkownikami/Wspierającymi będą mogły być zarówno osoby z I, II jak i III grupy podatkowej.

Pytanie

Czy wpłaty otrzymywane od Wspierających opisane we Wniosku będą opodatkowane zgodnie z przepisami podatku od spadków i darowizn?

Pani stanowisko w sprawie

Pani zdaniem, wpłaty otrzymywane od Wspierających stanowią darowizny i podlegają opodatkowaniu podatkiem od spadków i darowizn. Zgodnie z art. 1 ust. 1 pkt 2 ustawy o podatku od spadków i darowizn, podatkowi od spadków i darowizn podlega nabycie przez osoby fizyczne własności rzeczy znajdujących się na terytorium Rzeczypospolitej Polskiej lub praw majątkowych wykonywanych na terytorium Rzeczypospolitej Polskiej, tytułem darowizny, polecenia darczyńcy. Jako, że przepisy ustawy o podatku od spadków i darowizn nie definiują pojęcia „darowizna”, należy odwołać się do odpowiednich przepisów Kodeksu cywilnego. Na podstawie art. 888 ustawy – Kodeks cywilny przez umowę darowizny darczyńca zobowiązuje się do bezpłatnego świadczenia na rzecz obdarowanego kosztem swego majątku. Celem darowizny jest dokonanie nieodpłatnego przysporzenia na rzecz obdarowanego kosztem majątku darczyńcy. Może ona polegać zarówno na przesunięciu do majątku obdarowanego określonych przedmiotów majątkowych, jak i na innych formach dyspozycji majątkowych darczyńcy prowadzących do zmniejszenia jego majątku, a po stronie majątku obdarowanego – do zwiększenia aktywów lub zmniejszenia pasywów. Świadczenie ma charakter nieodpłatny, gdy druga strona umowy nie zobowiązuje się do jakiegokolwiek świadczenia w zamian za uczynioną darowiznę.

Zgodnie z art. 890 § 1 Kodeksu cywilnego oświadczenie darczyńcy powinno być złożone  w formie aktu notarialnego. Jednakże umowa darowizny zawarta bez zachowania tej formy staje się ważna, jeżeli przyrzeczone świadczenie zostało spełnione. W przedstawionym stanie przyszłym, stosunek prawny pomiędzy Wnioskodawcą a poszczególnymi Wspierającymi, odpowiada umowie darowizny. Darczyńcą w tym przypadku jest każdy Wspierający, przekazujący jakiekolwiek środki pieniężne na rzecz Wnioskodawcy (za pośrednictwem Portalu). Wszystkie wpłaty wynikają z chęci pomocy i rozwoju skierowanymi w stronę Wnioskodawcy jako twórcy internetowego, a ich głównym celem nie jest uzyskanie czegoś  w zamian. Wyrazy wdzięczności mają charakter symboliczny i nie stanowią równowartości dokonywanych wpłat. Na gruncie cytowanego wyżej art. 1 ust. 1 pkt 2 ustawy o podatku od spadków i darowizn, otrzymywane darowizny podlegają zatem podatkowi od spadków  i darowizn. Wymiar podatku od spadków i darowizn jest uzależniony od więzi rodzinnych pomiędzy darczyńcą a obdarowanym, jak również od wysokości darowanej kwoty.

Ocena stanowiska

Stanowisko, które przedstawiła Pani we wniosku jest prawidłowe.

Uzasadnienie interpretacji indywidualnej

Zgodnie z art. 1 ust. 1 pkt 2 ustawy z dnia 28 lipca 1983 r. o podatku od spadków i darowizn (t. j. Dz. U. z 2021 r. poz. 1043 ze zm.):

Podatkowi od spadków i darowizn, zwanemu dalej „podatkiem”, podlega nabycie przez osoby fizyczne własności rzeczy znajdujących się na terytorium Rzeczypospolitej Polskiej lub praw majątkowych wykonywanych na terytorium Rzeczypospolitej Polskiej, tytułem darowizny, polecenia darczyńcy.

Ustawa o podatku od spadków i darowizn nie zawiera pojęcia „darowizna”, dlatego w tym zakresie odwołać się należy do odpowiednich przepisów ustawy z dnia 23 kwietnia 1964 r. Kodeks cywilny (t. j. Dz.U. z 2022 r. poz. 1360 ze zm.).

Zgodnie z art. 888 § 1 Kodeksu cywilnego:

Przez umowę darowizny darczyńca zobowiązuje się do bezpłatnego świadczenia na rzecz obdarowanego kosztem swego majątku.

Darowizna należy do czynności, których celem jest dokonanie aktu przysporzenia majątkowego bez ekwiwalentu w postaci świadczenia wzajemnego i polega najczęściej na przesunięciu jakiegoś dobra majątkowego z majątku darczyńcy do majątku obdarowanego. Świadczenie ma charakter nieodpłatny, gdy druga strona umowy nie zobowiązuje się do jakiegokolwiek świadczenia w zamian za uczynioną darowiznę.

Z treści art. 890 § 1 ww. ustawy wynika natomiast, iż:

Oświadczenie darczyńcy powinno być złożone w formie aktu notarialnego. Jednakże umowa darowizny zawarta bez zachowania tej formy staje się ważna, jeżeli przyrzeczone świadczenie zostało spełnione.

Zatem daną czynność można uznać za darowiznę, jeżeli posiada cechy tegoż świadczenia, tzn. gdy zostanie złożone oświadczenie darczyńcy o przekazaniu darowizny oraz oświadczenie obdarowanego o jej przyjęciu, a ponadto czynność ta musi polegać na nieodpłatnym świadczeniu darczyńcy (kosztem jego majątku) na rzecz obdarowanego,  pod warunkiem, że czynność ta nie została wymieniona w treści art. 889 ustawy.

Przepis art. 5 ustawy o podatku od spadków i darowizn stanowi, że:

Obowiązek podatkowy ciąży na nabywcy własności rzeczy i praw majątkowych.

Stosownie do art. 6 ust. 1 pkt 4 ww. ustawy:

Obowiązek podatkowy powstaje – przy nabyciu w drodze darowizny – z chwilą złożenia przez darczyńcę oświadczenia w formie aktu notarialnego, a w razie zawarcia umowy bez zachowania przewidzianej formy – z chwilą spełnienia przyrzeczonego świadczenia; jeżeli ze względu na przedmiot darowizny przepisy wymagają szczególnej formy dla oświadczeń obu stron, obowiązek podatkowy powstaje z chwilą złożenia takich oświadczeń.

Na podstawie art. 14 ust. 1 i 2 ww. ustawy:

Wysokość podatku ustala się w zależności od grupy podatkowej, do której zaliczony jest nabywca.

Zaliczenie do grupy podatkowej następuje według osobistego stosunku nabywcy do osoby, od której lub po której zostały nabyte rzeczy i prawa majątkowe.

Zgodnie z art. 14 ust. 3 ustawy o podatku od spadków i darowizn:

Do poszczególnych grup podatkowych zalicza się:

1)do grupy I – małżonka, zstępnych, wstępnych, pasierba, zięcia, synową, rodzeństwo, ojczyma, macochę i teściów;

2)do grupy II – zstępnych rodzeństwa, rodzeństwo rodziców, zstępnych i małżonków pasierbów, małżonków rodzeństwa i rodzeństwo małżonków, małżonków rodzeństwa małżonków, małżonków innych zstępnych;

3)do grupy III – innych nabywców.

Stosownie natomiast do art. 9 ust. 1 i 2 ustawy o podatku od spadków i darowizn w powiązaniu z § 1 pkt 2 rozporządzenia Ministra Finansów z 10 października 2022 r. w sprawie ustalenia kwot wartości rzeczy i praw majątkowych zwolnionych od podatku od spadków i darowizn i niepodlegających opodatkowaniu tym podatkiem oraz skal podatkowych, według których oblicza się ten podatek (Dz.U. z 2022 r. poz. 2084):

Opodatkowaniu podlega nabycie przez nabywcę, od jednej osoby, własności rzeczy i praw majątkowych o czystej wartości przekraczającej:

1)10 434 zł – jeżeli nabywcą jest osoba zaliczona do I grupy podatkowej;

2)7878 – jeżeli nabywcą jest osoba zaliczona do II grupy podatkowej;

3)5308 zł – jeżeli nabywcą jest osoba zaliczona do III grupy podatkowej.

Jeżeli nabycie własności rzeczy i praw majątkowych od tej samej osoby następuje więcej niż jeden raz, do wartości rzeczy i praw majątkowych ostatnio nabytych dolicza się wartość rzeczy  i praw majątkowych nabytych od tej osoby lub po tej samej osobie w okresie 5 lat poprzedzających rok, w którym nastąpiło ostatnie nabycie. Od podatku obliczonego od łącznej wartości nabytych rzeczy i praw majątkowych potrąca się podatek przypadający od opodatkowanych poprzednio nabytych rzeczy i praw majątkowych. Wynikająca z obliczenia nadwyżka podatku nie podlega ani zaliczeniu na poczet innych podatków, ani zwrotowi. Nabywcy obowiązani są w zeznaniu podatkowym wymienić rzeczy i prawa majątkowe nabyte  w podanym wyżej okresie.

Zgodnie z art. 15 ust. 1 ww. ustawy w powiązaniu z § 2 ww. rozporządzenia:

Podatek oblicza się od nadwyżki podstawy opodatkowania ponad kwotę wolną od podatku, według następujących skal:

Kwoty nadwyżki w zł

Podatek wynosi

ponad

do

1) od nabywców zaliczonych do I grupy podatkowej

11 128

3%

11 128

22 256

333 zł 90 gr i 5% od nadwyżki ponad 11 128 zł

22 256

890 zł 30 gr i 7% od nadwyżki ponad 22 256 zł

2) od nabywców zaliczonych do II grupy podatkowej

11 128

7%

11 128

22 256

779 zł i 9% od nadwyżki ponad 11 128 zł

22 256

1780 zł 60 gr i 12% od nadwyżki ponad 22 256 zł

3) od nabywców zaliczonych do III grupy podatkowej

11 128

12%

11 128

22 256

1335 zł 40 gr i 16% od nadwyżki ponad 11 128 zł

22 256

3115 zł 90 gr i 20% od nadwyżki ponad 22 256 zł

Jeżeli wartość darowizny od jednego darczyńcy przekroczy kwotę wolną od podatku  w okresie wskazanym powyżej wówczas w myśl art. 17a ust. 1 ww. ustawy:

Podatnicy podatku są obowiązani, z zastrzeżeniem ust. 2, złożyć, w terminie miesiąca od dnia powstania obowiązku podatkowego, właściwemu naczelnikowi urzędu skarbowego zeznanie podatkowe o nabyciu rzeczy lub praw majątkowych według ustalonego wzoru. Do zeznania podatkowego dołącza się dokumenty mające wpływ na określenie podstawy opodatkowania.

Z opisu zdarzenia przyszłego wynika, że rozważa Pani rejestrację (założenie profilu) na platformach takich jak np.: (…) lub (…) (dalej łącznie jako Serwisy, Platformy). To platformy subskrypcyjne, dzięki którym ich użytkownicy (dalej Użytkownicy, Wspierający) mogą docenić twórczość danej osoby poprzez dokonanie na jej rzecz – za pośrednictwem tych Platform – dobrowolnych wpłat. Użytkownicy, którym podoba się Pani twórczość, będą mogli (za pośrednictwem Serwisów) dokonywać na Pani rzecz dobrowolnych wpłat pieniężnych w dowolnej wysokości. W uzupełnieniu wniosku wskazała Pani, że wpłaty przekazywane przez Użytkowników/Wspierających za pośrednictwem Serwisów będą stanowiły darowizny w rozumieniu art. 888 § 1 ustawy z dnia 23 kwietnia 1964 r. Kodeks cywilny. Użytkownicy/Wspierający przekazujący środki będą zaliczali się – w stosunku do Pani – do każdej z grup podatkowych, o których mowa w art. 14 ustawy z dnia 28 lipca 1983 r. o podatku od spadków i darowizn. Inaczej – Użytkownikami/Wspierającymi będą mogły być zarówno osoby z I, II jak i III grupy podatkowej.

Biorąc powyższe pod uwagę, należy stwierdzić, że wpłaty dokonywane przez Użytkowników/Wspierających, skoro – jak wskazała Pani w uzupełnieniu wniosku – stanowić będą darowizny, to podlegać będą opodatkowaniu podatkiem od spadków i darowizn. Darczyńcą w tym przypadku będzie każda osoba wspierająca, przekazująca środki pieniężne na rzecz Pani za pośrednictwem Serwisów.  

Opodatkowanie kształtuje się w zależności od przyporządkowania Użytkownika/ Wspierającego do odpowiedniej grupy podatkowej oraz od wysokości darowanej przez Wspierającego kwoty (o czym stanowi ww. art. 9 ust. 1 ustawy o podatku od spadków  i darowizn).  

Z uwagi na fakt, że Użytkownicy/Wspierający mogą dokonywać na Pani rzecz darowiznę wielokrotnie, zastosowanie znajdzie ww. art. 9 ust. 2 ustawy o podatku od czynności cywilnoprawnych, zgodnie z którym jeżeli nabycie własności rzeczy i praw majątkowych od tej samej osoby następuje więcej niż jeden raz, do wartości rzeczy i praw majątkowych ostatnio nabytych dolicza się wartość rzeczy i praw majątkowych nabytych od tej osoby lub po tej samej osobie w okresie 5 lat poprzedzających rok, w którym nastąpiło ostatnie nabycie.

Będzie Pani zobowiązana do składania zeznania podatkowego w każdej sytuacji, w której kwota otrzymana od jednej osoby sumarycznie w ciągu 5 lat poprzedzających rok, w którym nastąpiło ostatnie otrzymanie darowizny przekroczy kwotę 10 434 zł (jeżeli darczyńcą będzie osoba zaliczona do I grupy podatkowej), 7878 zł (jeżeli darczyńcą będzie osoba zaliczona do II grupy podatkowej) lub 5308 zł (jeżeli darczyńcą będzie osoba zaliczona do III grupy podatkowej).

Zeznanie podatkowe składa się z tytułu otrzymania darowizny od każdej osoby fizycznej odrębnie, w terminie miesiąca od dnia, w którym powstał obowiązek podatkowy, czyli od dnia otrzymania darowizny. Zgłoszenia dokonuje się na druku zeznania podatkowego SD-3, stanowiącym załącznik do Rozporządzenia Ministra Finansów z dnia 27 listopada 2015 r. w sprawie zeznania podatkowego składanego przez podatników podatku od spadków i darowizn (t. j. Dz. U. z 2015 r. poz. 2068).

Natomiast jeżeli kwota otrzymanych darowizn od poszczególnego Użytkownika/ Wspierającego sumarycznie w ciągu 5 lat poprzedzających rok, w którym nastąpiło ostatnie otrzymanie darowizny nie przekroczy ww. kwot, to wartość tych darowizn będzie mieściła się w kwocie wolnej i nie będzie podlegała opodatkowaniu podatkiem od spadków i darowizn.

Dodatkowe informacje

Informacja o zakresie rozstrzygnięcia

Interpretacja dotyczy zdarzenia przyszłego, które Pani przedstawiła i stanu prawnego, który obowiązuje w dniu wydania interpretacji.

Pouczenie o funkcji ochronnej interpretacji

- Funkcję ochronną interpretacji indywidualnych określają przepisy art. 14k-14nb ustawy z dnia 29 sierpnia 1997 r. – Ordynacja podatkowa (t. j. Dz. U. z 2022 r. poz. 2651 ze zm.). Interpretacja będzie mogła pełnić funkcję ochronną, jeśli: Pani sytuacja będzie zgodna (tożsama) z opisem zdarzenia przyszłego i zastosuje się Pani do interpretacji.

- Zgodnie z art. 14na § 1 Ordynacji podatkowej:

Przepisów art. 14k-14n Ordynacji podatkowej nie stosuje się, jeśli stan faktyczny lub zdarzenie przyszłe będące przedmiotem interpretacji indywidualnej jest elementem czynności, które są przedmiotem decyzji wydanej:

1)z zastosowaniem art. 119a;

2)w związku z wystąpieniem nadużycia prawa, o którym mowa w art. 5 ust. 5 ustawy z dnia 11 marca 2004 r. o podatku od towarów i usług;

3)z zastosowaniem środków ograniczających umowne korzyści.

Zgodnie z art. 14na § 2 Ordynacji podatkowej:

Przepisów art. 14k-14n nie stosuje się, jeżeli korzyść podatkowa, stwierdzona w decyzjach wymienionych w § 1, jest skutkiem zastosowania się do utrwalonej praktyki interpretacyjnej, interpretacji ogólnej lub objaśnień podatkowych.

Pouczenie o prawie do wniesienia skargi na interpretację

Ma Pani prawo do zaskarżenia tej interpretacji indywidualnej do Wojewódzkiego Sądu Administracyjnego w .... Zasady zaskarżania interpretacji indywidualnych reguluje ustawa z dnia 30 sierpnia 2002 r. Prawo o postępowaniu przed sądami administracyjnymi – t. j. Dz. U. z 2023 r. poz. 259 ze zm.; dalej jako „PPSA”).

Skargę do Sądu wnosi się za pośrednictwem Dyrektora KIS (art. 54 § 1 PPSA). Skargę należy wnieść w terminie trzydziestu dni od dnia doręczenia interpretacji indywidualnej (art. 53 § 1 PPSA):

- w formie papierowej, w dwóch egzemplarzach (oryginał i odpis) na adres: Krajowa Informacja Skarbowa, ul. Teodora Sixta 17, 43-300 Bielsko-Biała (art. 47 § 1 PPSA), albo

- w formie dokumentu elektronicznego, w jednym egzemplarzu (bez odpisu), na adres Elektronicznej Skrzynki Podawczej Krajowej Informacji Skarbowej na platformie ePUAP: /KIS/SkrytkaESP (art. 47 § 3 i art. 54 § 1a PPSA).

Skarga na interpretację indywidualną może opierać się wyłącznie na zarzucie naruszenia przepisów postępowania, dopuszczeniu się błędu wykładni lub niewłaściwej oceny co do zastosowania przepisu prawa materialnego. Sąd jest związany zarzutami skargi oraz powołaną podstawą prawną (art. 57a PPSA).

Podstawa prawna dla wydania interpretacji

Podstawą prawną dla wydania tej interpretacji jest art. 13 § 2a oraz art. 14b § 1 ustawy z dnia 29 sierpnia 1997 r. – Ordynacja podatkowa (t. j. Dz. U. z 2022 r. poz. 2651 ze zm.).

close POTRZEBUJESZ POMOCY?
Konsultanci pracują od poniedziałku do piątku w godzinach 8:00 - 17:00