Interpretacja indywidualna z dnia 2 października 2024 r., Dyrektor Krajowej Informacji Skarbowej, sygn. 0111-KDIB3-2.4012.362.2024.1.KK
Sposób rozliczenia aportu infrastruktury, która powstanie w ramach Inwestycji.
Sposób rozliczenia aportu infrastruktury, która powstanie w ramach Inwestycji.
Podatek od towarów i usług w zakresie opodatkowania świadczonych usług; braku obowiązku odprowadzenia podatku VAT z tytułu wykorzystywania Infrastruktury na rzecz Odbiorców wewnętrznych oraz prawa do odliczenia części podatku VAT przy zastosowaniu klucza metrażowego.
Czy sprzedaż Wierzytelności przez Spółkę na(SP) w ramach Sekurytyzacji na powinna być traktowana jako świadczenie kompleksowej usługi sekurytyzacji przez SPV podlegającej zwolnieniu z podatku VAT; czy Spółka będzie podatnikiem w odniesieniu do usługi sekurytyzacyjnej i czy będzie zobowiązana do rozpoznania tej transakcji jako importu usług dla celów podatku VAT w Polsce; czy dla Spółki podstawą opodatkowania
Opodatkowanie odpłatnych usług dostarczania wody i odprowadzania ścieków na rzecz Odbiorców zewnętrznych, brak obowiązku naliczenia podatku należnego z tytułu wykorzystywania Infrastruktury w celu dostaw wody i odbioru ścieków na rzecz Odbiorców wewnętrznych, prawo do odliczenia części podatku naliczonego z faktur dokumentujących Wydatki inwestycyjne związane z Infrastrukturą wodociągową i kanalizacyjną
Czy przelewy (sprzedaż) Wierzytelności do SPV w ramach Sekurytyzacji będą wykonane w ramach usługi świadczonej przez SPV podlegającej zwolnieniu z podatku VAT, rozpoznania tej transakcji jako importu usług; ustalenia podstawy opodatkowania; opodatkowania usługi w zakresie administrowania Wierzytelnościami zbytymi do SPV; prawa do obniżenia kwoty podatku należnego VAT o kwotę podatku naliczonego z tytułu
Preferencyjne opodatkowanie dochodów generowanych przez prawa własności intelektualnej (tzw. IP Box).
Zaliczenie do podstawy opodatkowania dla świadczonych przez gminę usług na rzecz mieszkańców wyłącznie otrzymanego od mieszkańców wynagrodzenia przewidzianego w umowach, pomniejszonego o kwotę podatku należnego, zaliczenie do podstawy opodatkowania dla świadczonych przez gminę usług na rzecz mieszkańców kwoty otrzymanego od mieszkańców wynagrodzenia przewidzianego w umowach oraz kwoty otrzymanego dofinansowania
Podatkowe skutki wniesienia aportu przez Gminę do spółki (art. 6 pkt 1, podleganie opodatkowaniu, podstawa opodatkowania, pełne prawo do odliczenia).
Prawo do odliczenia podatku naliczonego od wydatków finansowanych z subwencji (...) oraz podatku naliczonego dotyczącego kosztów pośrednich, nieuwzględniania subwencji od (...) w liczniku prewspółczynnika oraz prawo do częściowego odliczenia podatku naliczonego z zastosowaniem indywidualnego Prewspółczynnika.
Sposób rozliczenia aportu infrastruktury, która powstanie w ramach Inwestycji.
Uznanie odpłatnego świadczenia usług w zakresie odbioru ścieków na rzecz odbiorców zewnętrznych, za czynność podlegającą opodatkowaniu podatkiem VAT, niekorzystającą ze zwolnienia z tego podatku oraz prawo do pełnego odliczenia podatku VAT naliczonego od wydatków związanych z Infrastrukturą.
Uznanie odpłatnego świadczenia usług w zakresie dostarczania wody na rzecz odbiorców zewnętrznych, za czynność podlegającą opodatkowaniu podatkiem VAT, niekorzystającą ze zwolnienia z tego podatku oraz prawo do pełnego odliczenia podatku VAT naliczonego od wydatków związanych z Infrastrukturą.
Opodatkowanie podatkiem VAT transakcji w zamian za płacone za pośrednictwem organizacji krajowej składki członkowskie oraz wykazania importu usług.
Opodatkowanie podatkiem VAT odpłatnych usług w zakresie odbioru i oczyszczania ścieków od Odbiorców zewnętrznych i prawo do pełnego odliczenia podatku naliczonego od wydatków inwestycyjnych.
Dotyczy ustalenia, czy: - przystąpienie Fundacji do Funduszu nie będzie stanowiło przejawu działalności niedozwolonej, tj. nie będzie stanowiło działalności gospodarczej fundacji rodzinnej wykraczającej poza zakres wskazany przez UFR, a tym samym przychody Fundacji z tytułu Inwestycji kapitałowych prowadzonych przez Fundusz będą podlegały zwolnieniu z opodatkowania podatkiem dochodowym od osób prawnych
Dotyczy ustalenia, czy: - czy prawidłowe jest stanowisko Wnioskodawcy, że przystąpienie Fundacji do Spółki nie będzie stanowiło przejawu działalności niedozwolonej, tj. nie będzie stanowiło działalności gospodarczej fundacji rodzinnej wykraczającej poza zakres wskazany przez UFR, a tym samym przychody Fundacji z tytułu Inwestycji kapitałowych prowadzonych przez Spółkę będą podlegały zwolnieniu z opodatkowania
Preferencyjne opodatkowanie dochodów generowanych przez prawa własności intelektualnej (tzw. IP Box).
Czy należności otrzymane od Leasingobiorcy i przekazane przez XYZ na rzecz Wnioskodawcy na podstawie Umowy Finansowania nie będą stanowiły płatności, o których mowa w art. 21 ust. 1 i art. 22 ust. 1 ustawy o podatku dochodowym od osób prawnych i czy w związku z tym należności te nie będą podlegały opodatkowaniu podatkiem dochodowym od osób prawnych w Polsce.
W zakresie ustalenia, czy wynagrodzenie, które Wnioskodawca uiszcza/będzie uiszczał na rzecz Dostawcy za Oprogramowanie mieści się w hipotezie przepisu art. 21 ust. 1 pkt 1 ustawy o CIT, tj. czy zapłata wynagrodzenia powoduje powstanie obowiązku poboru podatku u źródła od wypłacanych należności.
Czy w świetle przedstawionego opisu zdarzenia przyszłego, działalność Fundacji Rodzinnej polegająca na obrocie – bezpośrednio lub na podstawie zawartej z bankiem umowy o zarządzanie aktywami – Papierami wartościowymi, prawami w spółkach kapitałowych (udziały, akcje), spółkach osobowych (ogół praw i obowiązków), funduszach inwestycyjnych (certyfikaty inwestycyjne) i prawami w innych podmiotach o podobnym
Określenie podstawy opodatkowania dla usług świadczonych przez Gminę na rzecz mieszkańców w ramach realizowanego projektu.
Możliwość skorzystania z preferencyjnego opodatkowania 5% stawką podatkową do dochodu osiągniętego z praw własności intelektualnej, wyliczonego zgodnie z art. 30ca ustawy o PIT.
Podleganie opodatkowaniu podatkiem od towarów i usług otrzymanych przez Gminę wpłat od mieszkańców za świadczone przez Gminę na ich rzecz usługi, - stawka podatku dla świadczenia Gminy na rzecz mieszkańców, - określenie podstawy opodatkowania dla świadczenia Gminy na rzecz mieszkańców, - uznanie otrzymywanych przez Gminę wpłat od mieszkańców za zaliczki podlegające opodatkowaniu w momencie otrzymania
Podatek od towarów i usług w zakresie zaliczenia do podstawy opodatkowania wyłącznie wynagrodzeń otrzymanych od Mieszkańców z tytułu świadczenia przez Gminę na rzecz Mieszkańców Usług; zaliczenia do podstawy opodatkowania wynagrodzeń otrzymanych od Mieszkańców oraz kwoty otrzymanego dofinansowania z tytułu świadczenia przez Gminę na rzecz Mieszkańców Usług i wyliczenia metodą „w stu” oraz brak zastosowania