Czy usługa transportowa jest zawsze wliczana do podstawy opodatkowania importu towarów
Naczelny Sąd Administracyjny wypowiedział się o momencie zaliczenia do kosztów uzyskania przychodów wydatków ponoszonych w związku z zaniechaną inwestycją mieszkaniową.
Wydatki na wykonanie nasadzeń związane z uzyskaniem pozwolenia na wycinkę nie stanowią nakładów inwestycyjnych. Powinny być one rozpoznawane jako koszty pośrednie w dacie poniesienia. Takie stanowisko zajął Dyrektor Izby Skarbowej w Katowicach w interpretacji, której fragment przedstawiamy. Pełna treść interpretacji jest dostępna na www.mk.infor.pl wraz z bieżącym numerem Mk.
Dokonałem importu towarów handlowych. Nie mam jednak dokumentu SAD. Nie dotarł do mnie, nie udało mi się też uzyskać żadnej kopii czy duplikatu. Posiadam jedynie fakturę dokumentującą zakup towaru oraz fakturę firmy kurierskiej, która zajmowała się odprawą celną. Na fakturze firmy kurierskiej znajdują się informacje o cle oraz o VAT należnym z tytułu importu towarów. Czy w tej sytuacji mam prawo do
Spółka importuje towary. Zgłoszeń celnych w jej imieniu dokonuje agencja celna (przedstawiciel bezpośredni). Obecnie poświadczenie zgłoszenia celnego dokonywane jest w formie elektronicznej (PZC). Zgłoszenia do urzędu celnego przekazywane są za pośrednictwem upoważnionej agencji, w formie elektronicznej, i ona też pobiera pliki poświadczeń z serwera organu celnego, a następnie przekazuje je do systemu
Jak rozliczyć koszty poniesione na zaniechaną inwestycję? Inwestycja ta nie będzie kontynuowana z uwagi na zmianę sytuacji rynkowej. Czy można to zrobić jednorazowo, czy może należy ten koszt rozłożyć w czasie? Dodam, że jestem opodatkowany podatkiem liniowym.
Przez środki trwałe w budowie należy rozumieć zaliczane do aktywów trwałych środki trwałe w okresie ich budowy, montażu lub ulepszenia. Inwestycje, zgodnie z ustawą o rachunkowości, charakteryzują się tym, że są to aktywa posiadane przez jednostkę w celu osiągnięcia z nich korzyści ekonomicznych. Według przepisów podatkowych pojęcie inwestycji dotyczy również środków trwałych w budowie.
17 czerwca 2008 r. Komitet Standardów Rachunkowości podjął inicjatywę dokonania aktualizacji dotychczas wydanych standardów. Jako pierwszy wybrany został KSR nr 3 "Niezakończone usługi budowlane". 16 grudnia 2008 r. członkowie Komitetu Standardów Rachunkowości podjęli decyzję o dokonaniu aktualizacji tego standardu. Komitet Standardów Rachunkowości uchwalił przyjęcie znowelizowanego krajowego standardu
Umowy o usługi budowlane charakteryzują się zazwyczaj długim okresem realizacji. Ich wykonanie i odbiór często przypadają na inny okres sprawozdawczy niż ten, w którym rozpoczęto prace. Dlatego bez względu na to, z jakim rodzajem umowy mamy do czynienia, ważne jest, aby na każdy dzień bilansowy właściwie ustalić stopień zaawansowania prac, co przyczynia się do prawidłowego oszacowania przychodów i
Koniec roku to czas intensywnych prac bilansowych dla działów księgowych każdej firmy. W tym okresie pojawiają się również charakterystyczne problemy podatkowe. Jednym z powszechniejszych jest kwestia rozliczenia podatkowego różnic inwentaryzacyjnych. Okazuje się, że w związku z tym zagadnieniem powstało sporo wątpliwości, które wyjaśniamy w artykule. Czytelnicy znajdą również praktyczne wskazówki,
Prowadzę działalność gospodarczą - sklep zajmujący się sprzedażą artykułów chemicznych i kosmetycznych. Mam wątpliwości dotyczące ewidencji analitycznej zapasów. Czy zgodnie z art. 17 ust. 2 znowelizowanej ustawy o rachunkowości mogę księgować w koszty wartość towarów w momencie ich zakupu? Wiem, że warunkiem stosowania tej metody jest ustalenie na koniec każdego kwartału w drodze spisu z natury wartości
Jednym z najtrudniejszych zadań stojących przed pracownikami działów księgowości jest właściwe przyporządkowanie kosztów do odpowiadających im okresów sprawozdawczych. Rozliczenia kosztów w czasie dokonuje się za pomocą specjalnie wyodrębnionych kont rozliczeń międzyokresowych.