RPO: potrzebne kary za brak kontaktu ze społecznością
Ustawodawca przewiduje różne tryby, w których radni mogą uzyskać informacje na temat działalności organu wykonawczego oraz jednostki samorządu terytorialnego. Trudno jednak uznać te przepisy za w pełni skuteczne
Jak nowo powołani wójt, burmistrz lub prezydent oraz i ich zastępcy powinni ułożyć współpracę z radą gminy i zorganizować funkcjonowanie urzędu
Powód? Brak publikacji aktu w dzienniku urzędowym województwa. Pojawia się pytanie, czy domagać się od radnych zwrotu wypłaconych kwot? A może dopuszczalna jest nowa uchwała z mocą wsteczną?
Rada gminy podjęła uchwałę w sprawie zarządzenia poboru podatków i opłat lokalnych w drodze inkasa, wskazania inkasentów oraz ustalenia wynagrodzenia za inkaso podatków i opłat lokalnych na terenie gminy. Zgodnie z treścią uchwały inkasentami wyznaczeni zostali sołtysi. Jak wynika z protokołu prac rady gminy, w głosowaniu nad uchwałą brali udział także radni, którzy są jednocześnie sołtysami. Czy tak
Radny, który prowadzi niepubliczną placówkę oświatową, w jednej gminie może stracić mandat, a w innej w podobnej sytuacji może go zachować. Eksperci winą za taki stan obarczają nieprecyzyjne przepisy
W zakresie obowiązków płatnika z tytułu wypłacenia diet wraz z wyrównaniem.
Może ona nie wyrazić takiej zgody, ale tylko wtedy, gdy podstawą modyfikacji w zatrudnieniu są zdarzenia związane z wykonywaniem mandatu. Ta obowiązująca od lat zasada często nie jest jednak właściwie rozumiana, o czym świadczą niedawne wyroki sądów administracyjnych
Obowiązki płatnika – zwolnienie z opodatkowania diet wypłacanych radnym.
obowiązków płatnika w związku ze zwrotem kosztów podróży służbowej i wykazaniem jej w deklaracji PIT-R
obowiązki płatnika w związku ze zwrotem kosztów podróży służbowej i wykazaniem jej w deklaracji PIT-R
Skutki podatkowe otrzymania przez radnego świadczeń w postaci szkoleń, materiałów biurowych, telefonu, internetu, komputera, udziału w imprezach organizowanych przez gminę, ubezpieczeń na czas podróży zagranicznej
Czy koszt udziału radnego w szkoleniach (w tym koszt za udział w szkoleniu, wyżywienie i nocleg) pokrywany z budżetu gminy w związku z pełnieniem funkcji publicznej z tytułu wykonywania mandatu radnego (pełnienie obowiązków społecznych) jest dla radnego przychodem, od którego radny powinien zapłacić podatek dochodowy od osób fizycznych? Czy świadczenia te korzystają ze zwolnienia w myśl art. 21 ust
Skutki podatkowe finansowania przez Gminę świadczeń na rzecz radnych.
Czy szkolenie radnego należy uznać za nieodpłatne świadczenie stanowiące źródło jego przychodu i podlegające opodatkowaniu podatkiem dochodowym od osób fizycznych zgodnie z art. 13 pkt 5 ustawy, czy też szkolenie radnego podlega zwolnieniu na podstawie art. 21 ust. 1 pkt 17 ustawy o podatku dochodowym od osób fizycznych?
1. Czy koszty poniesione przez gminę w postaci usługi transportowej, noclegów, wyżywienia będą stanowić dla radnych przychód w postaci nieodpłatnego świadczenia? 2. Jak obliczyć wysokość nieodpłatnych świadczeń przypadających na każdego z radnych za poszczególne usługi? 3. Czy należy naliczyć każdemu radnemu uczestniczącemu w szkoleniu podatek dochodowy i odprowadzić do urzędu skarbowego?
1. Czy jest to opodatkowany przychód radnego? 2. Czy koszt tych szkoleń i imprez jest zwolniony od podatku dochodowego od osób fizycznych?
Podatek dochodowy od osób fizycznych w zakresie obowiązków płatnika w związku z odbywanymi przez radnych podróżami służbowymi oraz w zakresie obowiązków płatnika w związku z udziałem radnych w szkoleniach.
Zakres skutków podatkowych finansowania udziału radnych gminy w szkoleniach.
Czy Wnioskodawca (płatnik - Urząd Miasta) ma obowiązek, na podstawie art. 41 ust 1 ustawy o podatku dochodowym od osób fizycznych, potrącić zaliczkę na podatek dochodowy od osób fizycznych od nieodpłatnych świadczeń uzyskanych przez radnych z tytułu udziału w szkoleniach oraz od przyznanego limitu na korzystanie z telefonu komórkowego przez Przewodniczącego Rady?
Od uzyskiwanych przez radnych i sołtysów przychodów z tytułu czynności związanych z pełnieniem obowiązków społecznych i obywatelskich, o których mowa w art. 13 pkt 5 ustawy, Wnioskodawca jako płatnik obowiązany jest do poboru zaliczek na podatek dochodowy. Obowiązek ten wynika z art. 41 ust. 1 ustawy o podatku dochodowym od osób fizycznych, stanowiącego, że osoby fizyczne prowadzące działalność gospodarczą
Czy poniesione przez Gminę koszty związane z funkcjonowaniem organu Gminy, jakim jest Rada Gminy, polegające na pokryciu szkoleń Rady Gminy można uznać za przychód poszczególnych radnych wchodzących w skład tego organu podlegający opodatkowaniu podatkiem dochodowym od osób fizycznych?
Czy w związku z uczestnictwem Przewodniczącej Rady Gminy w Europejskim Kongresie Gmin Wiejskich opłaconym ze środków budżetu gminy, radna osiągnęła przychód zwolniony od podatku dochodowego w oparciu o art. 2l ust. l pkt 17 Ustawy o podatku dochodowym od osób fizycznych?
Pracownik urzędu gminy uzyskał mandat radnego w wyniku wyborów uzupełniających w gminie, w której urzędzie jest zatrudniony. Czy pracownik ten może w dalszym ciągu wykonywać swoją pracę, czy w tej sytuacji powinien złożyć wypowiedzenie?