Interpretacja indywidualna z dnia 6 listopada 2024 r., Dyrektor Krajowej Informacji Skarbowej, sygn. 0111-KDIB1-2.4010.466.2024.2.AK
Ustalenie wartości początkowej środka trwałego
Ustalenie wartości początkowej środka trwałego
W jakiej wysokości Fundacja rodzinna powinna ustalić wartość początkową wniesionych przez Fundatora Nieruchomości przedsiębiorstwa oraz Nieruchomości prywatnych.
Dotyczy ustalenia: - czy w związku z likwidacją fundacji rodzinnej, dokonując przekazania nieruchomości zakupionych od beneficjentów lub innych składników majątku nabytych w trakcie trwania fundacji rodzinnej, wartością podatkową, w rozumieniu art. 24q ust. 4 ustawy o podatku dochodowym od osób prawnych (dalej: „ustawa o CIT”), będzie kwota środków pieniężnych wniesiona przez fundatora na zwiększenie
Dotyczy ustalenia czy: 1) nabycie Obligacji oraz przychody Fundacji z tytułu Odsetek, będą mieściły się w zakresie działalności wskazanym w art. 5 ust. 1 pkt 4 UFR i otrzymane Odsetki będą podlegały zwolnieniu z opodatkowania podatkiem dochodowym od osób prawnych; 2) w opisanym zdarzeniu przyszłym po stronie Fundacji wystąpi obowiązek zapłaty podatku z tytułu świadczeń wskazanych w art. 24q ust. 1
Podatek dochodowy od osób fizycznych w zakresie możliwości zaliczenia do kosztów uzyskania odpisów amortyzacyjnych.
Ustalenie przy leasingu finansowym wartości początkowej środka trwałego do celów dokonywania odpisów amortyzacyjnych oraz korekty odpisów amortyzacyjnych w okresie otrzymania faktury korygującej.
w zakresie ustalenia, czy w sytuacji gdy przeniesienie siedziby Spółki do Polski będzie podlegało opodatkowaniu w Luksemburgu podatkiem równoważnym do podatku od dochodów z niezrealizowanych zysków, wartość wskazanych we wniosku składników należy ustalić wg ich wartości rynkowej.
w zakresie sposobu zaliczenia do kosztów podatkowych wskazanych we wniosku wydatków.
w zakresie ustalenia, czy Wnioskodawca ma prawo ujawnić w Ewidencji dodatnią wartość firmy jako wartość niematerialną i prawną i rozpocząć jej amortyzację od wartości początkowej dodatniej wartości firmy ustalonej zgodnie z art. 16g ust. 2 ustawy o CIT, począwszy od miesiąca następującego po miesiącu wprowadzenia dodatniej wartości firmy do Ewidencji, w sytuacji gdy Spółka nie wprowadziła do ewidencji
Ustalenie, czy dla potrzeb rozliczenia podatku dochodowego od osób prawnych Spółka powinna zakwalifikować koszty poniesione na prace wykonywane w parkingu podziemnym oraz w części biurowej jako ulepszenie budynku (zwiększenie wartości początkowej budynku zgodnie z art. 16g ust. 13 Ustawy CIT), czy jako remont (wydatki niezwiększające wartości początkowej środka trwałego jakim jest budynek) lub też
Ustalenie, w jakim momencie Spółka powinna ująć koszty poniesione na prace wykonywane w parkingu podziemnym oraz w części biurowej dla potrzeb rozliczenia podatku dochodowego od osób prawnych (pytanie oznaczone we wniosku nr 2)
możliwość ustalenia wartości początkowej środka trwałego w oparciu o wartości netto kosztów wskazanych w zawartej z generalnym wykonawcą lub innym wykonawcą umowie o roboty budowlane, w przypadku gdy Spółka otrzyma fakturę dokumentującą wydatki poniesione na któryś z etapów robót już po przyjęciu środka trwałego do używania
w zakresie możliwości ustalenia wartości początkowej środka trwałego w oparciu o wartości netto kosztów wskazanych w zawartej z generalnym wykonawcą lub innym wykonawcą umowie o roboty budowlane w przypadku gdy Spółka otrzyma fakturę dokumentującą wydatki poniesione na któryś z etapów robót już po przyjęciu środka trwałego do używania
Podatnik prowadzący jednoosobową działalność gospodarczą chce wprowadzić do firmowego majątku zestaw drogich elektronarzędzi, które kupił 2 lata temu. Nie ma niestety dowodów zakupu tych narzędzi. Jak powinien ustalić ich wartość początkową?
1. Czy zakup lokali mieszkalnych stanowi dla Wnioskodawczyni koszt w całej wartości, jeśli zaliczki zostały zapłacone w formie gotówki, a pozostała część za pośrednictwem rachunku bankowego? 2. Lokale zostaną wprowadzone na środki trwałe, czy w tym przypadku Wnioskodawczyni ma prawo dokonywać odpisów amortyzacyjnych od całej kwoty zakupionych lokali mieszkalnych?
zastosowanie odpowiedniego kursu do przeliczenia różnic kursowych w związku z otrzymaniem faktury końcowej z tytułu nabycia środka trwałego, a w konsekwencji prawidłowego ustalenia wartości początkowej tego środka trwałego
Czy na podstawie art. 15 ust. 4i ustawy o PDOP, Wnioskodawca powinien dokonać bieżącej korekty odpisów amortyzacyjnych - niespowodowanej błędem rachunkowym lub inną oczywistą omyłką, a związanej ze zmianą wartości początkowej środków trwałych (nowych lub ulepszonych) - poprzez skorygowanie zarówno wartości samych odpisów amortyzacyjnych, jak i wartości początkowej na bieżąco, tj. uwzględniając w pierwszym
Ustalenie odpowiednich kursów do przeliczenia różnic kursowych oraz ustalenie sposobu ujmowania różnic kursowych w rachunku podatkowym
w zakresie sposobu ujęcia różnic kursowych w wartości początkowej środka trwałego i momentu korekty kosztów uzyskania przychodów w związku z refundacją w formie dotacji
Nie można zatem zgodzić się z Wnioskodawcą, że korekcie podlegają jedynie odpisy dokonywane od miesiąca, w którym została otrzymana faktura korygująca lub, w przypadku braku faktury, inny dokument potwierdzający przyczyny korekty. Korekcie będą bowiem podlegały również odpisy dokonane już do momentu otrzymania dokumentu potwierdzającego jej przyczynę. Wnioskodawca powinien zatem dokonać bieżącej korekty