Interpretacja indywidualna z dnia 18 października 2024 r., Dyrektor Krajowej Informacji Skarbowej, sygn. 0115-KDIT2.4011.407.2024.2.ŁS
Możliwości skorzystania ze zwolnienia od opodatkowania – ulga na powrót
Możliwości skorzystania ze zwolnienia od opodatkowania – ulga na powrót
Możliwość korzystania ze zwolnienia, o którym mowa w poz. 37 załącznika do rozporządzenia w odniesieniu do płatności kartą płatniczą przy użyciu terminala oraz możliwości likwidacji kasy rejestrującej.
Możliwość korzystania ze zwolnienia, o którym mowa w poz. 37 załącznika do rozporządzenia w odniesieniu do płatności kartą płatniczą przy użyciu terminala oraz możliwości likwidacji kasy rejestrującej.
Możliwość korzystania ze zwolnienia, o którym mowa w poz. 37 załącznika do rozporządzenia w odniesieniu do płatności kartą płatniczą przy użyciu terminala oraz możliwości likwidacji kasy rejestrującej.
Możliwość korzystania ze zwolnienia, o którym mowa w poz. 37 załącznika do rozporządzenia w odniesieniu do płatności kartą płatniczą przy użyciu terminala oraz możliwości likwidacji kasy rejestrującej.
Obowiązki płatnika z tytułu uczestnictwa pracowników w programie rekreacyjno-zdrowotnym.
Skutki podatkowe zawieszenia wykonywania działalności gospodarczej na okres 30 dni.
Przysługuje Pani prawo do skorzystania z tzw. ulgi na powrót, o której mowa w ww. art. 21 ust. 1 pkt 152 ustawy, od roku 2023 (w latach 2023-2026).
Dotyczy ustalenia: - czy Wnioskodawca będzie mógł korzystać z opodatkowania ryczałtem od dochodów spółek (estońskiego CIT-u), jeżeli wymóg zatrudnienia, o którym mowa w przepisie art. 28j ust. 1 pkt 3 lit. a ustawy o CIT zostanie spełniony, jeśli Wnioskodawca zatrudni większą niż 3 liczbę osób w niepełnym wymiarze, które po zsumowaniu wyniosą 3 pełne etaty. Czy w kontekście tego, że Spółka jest małym
Możliwość opodatkowania w formie karty podatkowej jednoosobowej działalności gospodarczej.
W zakresie ustalenia: 1. czy usługi świadczone przez wspólnika w ramach prowadzonej przez niego działalności gospodarczej na rzecz Wnioskodawcy, nie stanowią ukrytych zysków, o których mowa w art. 28m ust. 3 ustawy o CIT, a w konsekwencji po stronie Wnioskodawcy - w związku z ich nabyciem - nie powstaje dochód podlegający opodatkowaniu CIT Estońskim, o którym mowa w art. 28m ust. 1 pkt 2 ustawy CIT
Możliwość zaliczenia do kosztów uzyskania przychodów wydatków poniesionych przez Spółkę na rzecz Prezesa Zarządu zatrudnionego na podstawie kontraktu menedżerskiego.
W zakresie: - zwolnienia z VAT wykonywanych czynności związanych z obsługą rachunku płatniczego na podstawie art. 43 ust. 1 pkt 40 ustawy o VAT, - braku zwolnienia z VAT wykonywanych czynności związanych z obsługą rachunku płatniczego - czynności techniczne.
Brak prawa do odliczenia podatku naliczonego z tytułu nabycia benefitów pozapłacowych w postaci kart A, B oraz C oraz braku opodatkowania podatkiem od towarów i usług ich nieodpłatnego przekazania na rzecz Prezesa Zarządu.
Obowiązki płatnika w związku z przekazaniem pracownikom kart przedpłaconych na posiłki profilaktyczne i napoje.
Obowiązki płatnika w związku z przyznaniem uprawnionym pracownikom kart żywieniowych.
Obowiązki płatnika dotyczące zapewnienia pracownikom posiłków profilaktycznych.
Brak możliwości opodatkowania prowadzonej działalności w formie karty podatkowej jeżeli małżonek świadczy takie same usługi w zakresie ochrony zdrowia ludzkiego.
Możliwość rozliczania działalności gospodarczej w formie karty podatkowej.
Opodatkowanie kart żywieniowych wydawanych pracownikom.
Obowiązki płatnika w związku z przekazaniem pracownikom kart przedpłaconych na posiłki profilaktyczne i napoje.
Obowiązki płatnika w związku z przyznaniem uprawnionym pracownikom kart na posiłki profilaktyczne i napoje bezalkoholowe.
Obowiązki płatnika w związku z przyznaniem uprawnionym pracownikom kart żywieniowych.
Prawo rozliczania jednoosobowej działalności gospodarczej w ramach karty podatkowej przy jednoczesnym pełnieniu stanowiska prezesa w Spółce z o.o.