Interpretacja indywidualna z dnia 21 sierpnia 2024 r., Dyrektor Krajowej Informacji Skarbowej, sygn. 0115-KDIT2.4011.281.2024.1.MD
Skutków podatkowych przeniesienia własności lokalu mieszkalnego w zamian za rentę i dożywotnie w nim zamieszkiwanie.
Skutków podatkowych przeniesienia własności lokalu mieszkalnego w zamian za rentę i dożywotnie w nim zamieszkiwanie.
Możliwość zaliczenia do kosztów uzyskania przychodów prowadzonej działalności gospodarczej określonych wydatków w związku z pełnieniem zawodu aktora (kosmetyki, zabiegi fryzjerskie, catering, psychoterapeuta i wiele innych)
Skutki podatkowe umorzenia i wypłaty kwoty przez bank na podstawie zawartej ugody sądowej, po przeniesieniu kredytu do innego banku, podwyższeniu kwoty o cele konsumpcyjne i śmierci jednego z kredytobiorców.
Możliwość skorzystania z całości kwoty ulgi prorodzinnej na pełnoletnie dziecko.
Możliwość skorzystania z ulgi dla rodzin 4+ i ulgi prorodzinnej na pełnoletnie dziecko uczące się na studiach i otrzymujące uposażenie zwolnione z art. 21 ust. 1 pkt 80, przy trójce małoletnich.
Możliwości preferencyjnego rozliczenia jako osoba samotnie wychowująca, po rozwodzie, małoletnie i pełnoletnie dziecko.
Preferencyjne rozliczenie dla osoby samotnie wychowującej małoletnie dziecko z poprzedniego związku, przy wychowywaniu dziecka z nowym partnerem z nowego związku, za 2022 rok, w myśl art. 6 ust. 4c i art. 6 ust. 4f ustawy o PIT.
Preferencyjne rozliczenie dla osoby samotnie wychowującej małoletnie dziecko z poprzedniego związku, przy wychowywaniu dzieci z nowym partnerem z nowego związku, za lata 2018-2022, w myśl art. 6 ust. 4, art. 6 ust. 4c i art. 6 ust. 4f ustawy o PIT.
Brak możliwości skorzystania z preferencyjnego rozliczenia jako osoba samotnie wychowująca dziecko ze względu na trwające postępowanie rozwodowe (niewłaściwy stan cywilny).
Brak możliwości rozliczenia się jako osoba samotnie wychowująca dziecko w przypadku pozostawania w związku małżenskim.
Dokonywanie odliczeń w ramach ulgi prorodzinnej za 2019 i 2021 rok przy wykonywaniu władzy rodzicielskiej przez jednego rodzica po rozwodzie wobec małoletniego dziecka oraz wykonywaniu obowiązku alimentacyjnego przez obojga rodziców wobec pełnoletniego studiującego dziecka, które uzyskało pełnoletność w trakcie 2019 r.
Brak możliwości rozliczenia się jako osoba samotnie wychowująca dziecko za 2021 rok i lata następne, oraz korekty zeznania za 2021, przy wychowywaniu przez oboje rodziców.
Możliwość preferencyjnego rozliczenia dla osoby samotnie wychowującej, po rozwodzie, małoletnie dziecko.
Prawo do odliczenia podatku naliczonego z tytułu zakupu roweru.
Spłaty pożyczki na zakup lokalu mieszkalnego, w którym mieszka córka Wbioskodawczyni, nie mieści się w pojęciu „zaspokajania własnych potrzeb mieszkaniowych” objętych dyspozycją przepisu art. 21 ust. 1 pkt 131 w zw. art. 21 ust. 25 pkt 2 ustawy o podatku dochodowym od osób fizycznych.
Preferencyjne rozliczenie dla osoby samotnie wychowującej małoletnie dziecko za rok 2020 i 2021.
Zastosowanie odliczeń w ramach ulgi prorodzinnej.
Dla preferencyjnego rozliczenia się w zeznaniu rocznym za 2021 r. jako osoba samotnie wychowująca dziecko, w myśl art. 6 ust. 4 pkt 3 ustawy o PIT, wymagane jest, aby przychód dziecka, także ten zwolniony od opodatkowania na podstawie art. 21 ust. 1 pkt 148 ustawy o PIT, nie przekroczył kwoty limitu 3 089 zł.
Prawo do skorzystania z ulgi prorodzinnej bez względu na uzyskany przez uczące się dziecko żołd.
Możliwość zastosowania ulgi prorodzinnej w rozliczeniu za 2019 r. w pełnej wysokości za 12 miesięcy – na podstawie art. 27f ustawy o podatku dochodowym od osób fizycznych – przez osobę samotnie wychowującą jedno małoletnie dziecko, która uzyskała dochody z umowy o pracę opodatkowanej według skali podatkowej nieprzekraczającymi wysokości rocznego limitu 112.000 zł, określonego w art. 27 ust. 2 pkt 1
Preferencyjne rozliczenie dochodów po rozwodzie za 2021 r. w sposób przewidziany dla osoby samotnie wychowującej pełnoletnie dziecko, z przyznanym zasiłkiem pielęgnacyjnym i prowadzoną działalnością gospodarczą opodatkowaną na zasadach ogólnych (skalą podatkową).
W zakresie dokonywania odliczeń w ramach tzw. ulgi prorodzinnej przez jednego rodzica wykonującego władzę rodzicielską.
Czy Wnioskodawcy przysługuje prawo do obliczenia podatku od osób fizycznych w sposób przewidziany dla osoby samotnie w wychowującej dzieci (za rok 2017, 2018, 2019, 2020 oraz za lata następne do chwili zmiany stanu faktycznego lub zmian w prawie podatkowym w zakresie korzystania z ww. ulgi)?
Biorąc zatem pod uwagę okoliczności przedstawione we wniosku, w szczególności fakt, że Wnioskodawczyni wykonuje władzę rodzicielską w 100% i wyłącznie zajmuje się zaspokajaniem fizycznych, zdrowotnych, intelektualnych, duchowych, kulturalno-rozrywkowych, towarzyskich i innych – stosownie do wieku i okoliczności – potrzeb dzieci, natomiast ojciec dzieci mieszka gdzie indziej i praktycznie w ogóle w