Interpretacja indywidualna z dnia 7 października 2024 r., Dyrektor Krajowej Informacji Skarbowej, sygn. 0112-KDIL3.4012.514.2024.2.AK
Sposób udokumentowania odsprzedaży nadwyżki energii elektrycznej.
Sposób udokumentowania odsprzedaży nadwyżki energii elektrycznej.
Zwolnienie z opodatkowania stypendium aktywizacyjnego przyznawanego osobom bezrobotnym i poszukującym pracy.
Zaliczenie do kosztów uzyskania przychodów wydatków poniesionych na zakup wyposażenia (tj. składniki majątkowe, które nie zostały zaliczone do środków trwałych ani wartości niematerialnych i prawnych) mającego związek przyczynowo-skutkowy z prowadzoną działalnością gospodarczą, sfinansowane z przyznanej dotacji z Urzędu Pracy.
Obowiązki płatnika w związku ze sfinansowanie poszukującemu pracy obywatelowi Ukrainy postępowania nostryfikacyjnego.
Dofinansowanie z Urzędu Pracy stanowi przychód podlegający opodatkowaniu podatkiem dochodowym od osób fizycznych proporcjonalnie do posiadanych udziałów w zyskach spółki. Jednocześnie momentem powstania tych przychodów będzie moment faktycznego otrzymania środków finansowych.
Przychody oraz koszty uzyskania przychodów-zakup składników majątku z dofinansowania z urzędu pracy.
Sfinansowanie zakupu wyposażenia i innych wydatków firmowych (tj. na nabycie składników majątkowych o wartości nieprzekraczającej 10 000 zł, które nie zostały zaliczone do środków trwałych ani wartości niematerialnych i prawnych) ze środków przyznanych z Funduszu Pracy na podjęcie działalności gospodarczej w zakresie działalności prawniczej - nie wyklucza możliwości zaliczenia tych wydatków do kosztów
Sfinansowanie zakupu wyposażenia i innych wydatków firmowych (tj. na nabycie składników majątkowych o wartości nieprzekraczającej 10 000 zł, które nie zostały zaliczone do środków trwałych ani wartości niematerialnych i prawnych) ze środków przyznanych z Funduszu Pracy na podjęcie działalności gospodarczej - nie wyklucza możliwości zaliczenia tych wydatków do kosztów uzyskania przychodów, pomimo że
w zakresie braku obowiązku prowadzenia od dnia 1 stycznia 2017 r. wspólnych rozliczeń VAT razem z PUP
Zwolnienie przedmiotowe oraz koszty uzyskania przychodów
uznanie, że zasada centralizacji rozliczeń w zakresie podatku VAT jednostek organizacyjnych Wnioskodawcy obejmuje Urząd Pracy
Czy otrzymane przez około 10 uczestników projektu (osoby bezrobotne) stypendia stażowe finansowane ze środków Funduszu Pracy w ramach wkładu własnego do powyższego projektu stanowią przychód korzystający ze zwolnienia na podstawie art. 21 ust. 1 pkt 137 ustawy o podatku dochodowym od osób fizycznych i w związku z tym na Wnioskodawcy ciążą obowiązki płatnika?
Podatek dochodowy od osób fizycznych w zakresie skutków podatkowych otrzymania dotacji na podjęcie działalności gospodarczej.
Czy w związku z obowiązkiem centralizacji rozliczeń VAT od 1 stycznia 2017 r. Wnioskodawca powinien objąć wspólnymi scentralizowanymi rozliczeniami Powiatowy Urząd Pracy?
Czy zasada centralizacji rozliczeń będzie obejmować działalności Powiatowego Urzędu Pracy?
Czy zasada centralizacji rozliczeń w zakresie podatku VAT powiatowych jednostek budżetowych obejmuje Powiatowy Urząd Pracy, wchodzący w skład administracji zespolonej?
Czy zasada centralizacji rozliczeń w samorządach w zakresie podatku od towarów i usług VAT jednostek organizacyjnych Miasta obejmuje jednostki organizacyjne, o których mowa w art. 33a i art. 33b ustawy o samorządzie powiatowym takie jak: - Powiatowy Inspektorat Nadzoru Budowlanego; - Komendę Miejską Państwowej Straży Pożarnej; - Powiatowy Urząd Pracy?
ustalenie czy od dnia 1 stycznia 2017 r. Powiatowy Urząd Pracy ma być objęty centralizacją rozliczeń w zakresie podatku VAT
Podatek od towarów i usług w zakresie stwierdzenia, czy Powiatowy Urząd Pracy będący jednostką organizacyjną Powiatu podlega centralizacji rozliczeń w podatku VAT w ramach jednostki samorządu terytorialnego.
Podatek od towarów i usług w zakresie uznania Powiatowego Urzędu Pracy za odrębnego podatnika podatku VAT w związku z zasadą centralizacji rozliczeń.
Możliwość odliczenia podatku VAT w całości lub w części w ciągu 5 lat od momentu zakończenia realizacji projektu pn. Termomodernizacja budynku Powiatowego Urzędu Pracy (...), tj. do 31 grudnia 2023r.
Czy zasada centralizacji rozliczeń w zakresie podatku VAT powiatowych jednostek budżetowych obejmuje Powiatowy Urząd Pracy, wchodzący w skład administracji zespolonej?
Zasada centralizacji rozliczeń VAT nie obejmuje Wojewódzkiego Urzędu Pracy.