Interpretacja indywidualna z dnia 14 listopada 2024 r., Dyrektor Krajowej Informacji Skarbowej, sygn. 0111-KDIB3-3.4013.192.2024.1.AM
Zwolnienie z opodatkowania akcyzą olejów.
Zwolnienie z opodatkowania akcyzą olejów.
Zwolnienie z opodatkowania podatkiem akcyzowym lub możliwość zastosowania stawki 0 zł z tytułu zużycia oleju.
Przyjęty system automatycznego doręczania faktur będzie pozwalał na potwierdzenie złożenia oświadczenia przez finalnego nabywcę węglowego, że odebrane przez niego wyroby węglowe zostaną zużyte do celów uprawniających do zwolnienia, w ilości wskazanej na fakturze, wystawionej Wnioskodawcę jako przez pośredniczący podmiot węglowy
Brak możliwości zastosowania stawki 0 zł dla wyrobów akcyzowych o kodzie CN 2710 12 25, nabywanych wewnątrzwspólnotowo poza procedurą zawieszenia poboru akcyzy, przeznaczonych do sprzedaży detalicznej na terytorium kraju
Możliwość prowadzenia działalności gospodarczej jako podmiot zużywający w zakresie olejów smarowych zwolnionych od akcyzy oraz warunków jakie należy spełnić dla zastosowania zwolnienia od akcyzy tych olejów
Brak obowiązku składania deklaracji oraz prowadzenia ewidencji z tytułu zużycia propanu do celów opałowych.
Możliwość zwolnienia od akcyzy oleju smarowego, nabywanego na terytorium kraju lub w ramach nabycia wewnątrzwspólnotowego, i zużywanego jako środek smarny do silników w procesie produkcji energii elektrycznej
Możliwość zwolnienia od akcyzy oleju smarowego, nabywanego na terytorium kraju lub w ramach nabycia wewnątrzwspólnotowego, i zużywanego jako środek smarny do silników w procesie produkcji energii elektrycznej.
Wskazana w opisie sprawy okoliczność, że objęty wnioskiem wyrób będzie przeznaczony do celów innych niż opałowe, jako dodatki lub domieszki do paliw opałowych, do napędu silników spalinowych albo jako dodatki lub domieszki do paliw silnikowych, nie oznacza że nie jest on wyrobem akcyzowym i że nie podlega opodatkowaniu podatkiem.
Zużycie zatem wyrobów akcyzowych określonych w załączniku nr 2 do ustawy, o których mowa w art. 89 ust. 2, do produkcji innych wyrobów, powoduje zgodnie z ustawą powstanie obowiązku podatkowego względem zużytych wyrobów akcyzowych, które weszły w skład wyprodukowanego z ich udziałem wyrobu, niekoniecznie akcyzowego. Zatem takie zużycie wyrobów akcyzowych określonych w załączniku nr 2 do ustawy, w stanie
Obowiązki związane z importem oraz nabyciem na terytorium kraju oraz zużyciem olejów smarowych przez podmiot zużywający
zwolnienie od akcyzy olejów wykorzystywanych w ramach działalności na mocy § 6 ust. 2 rozporządzenia w sprawie zwolnień, zastosowanie stawki zerowej akcyzy dla benzyny ekstrakcyjnej na mocy art. 89 ust. 2 ustawy, brak dodatkowych warunków (poza wynikającymi z ww. przepisów) do zwolnienia/zastosowania stawki zerowej akcyzy na te wyroby
stawka akcyzy w przypadku nabycia wewnątrzwspólnotowego benzyny lakierniczej o kodzie CN 2710 12 21 oraz składanie deklaracji uproszczonej
brak obowiązku składania deklaracji kwartalnych w związku z działalnością prowadzoną jako podmiot zużywający i zużywający podmiot gospodarczy
Obowiązki spoczywające na spółce w związku z przedstawionym sposobem pośredniczenia w sprzedaży olejów smarowych.
zwolnienie z akcyzy alkoholu etylowego skażonego acetonem jako odpad w procesie produkcyjnym
Brak prawa do zastosowania zwolnienia od akcyzy ze względu na przeznaczenie olejów smarowych o kodach CN 2710 19 83-99 i preparatów smarowych o kodzie CN 3403.
Ustawa centralizacyjna nie ma zastosowania w podatku akcyzowym. Wnioskodawca będący podmiotem zużywającym wyroby węglowe nie mieści się w katalogu podmiotów uprawnionych do korzystania z tego zwolnienia wymienionych w ww. przepisie, tj. nie jest podmiotem zużywającym wyroby węglowe jako organ administracji publicznej.
Zwolnienie od akcyzy zużycia płynu do przekładni automatycznych, będącego olejem smarowym o kodzie CN 2710 19 83.
Opodatkowanie stawką akcyzy 0 zł wyrobów akcyzowych, przemieszczanych bezpośrednio ze składu podatkowego do podmiotu zużywającego, za pośrednictwem pośrednika handlowego.
Uznanie wnioskodawcy za podmiot zużywający oraz powstanie obowiązku podatkowego.
Uznanie wnioskodawcy za podmiot zużywający oraz powstanie obowiązku podatkowego.
Czy Wnioskodawczyni w odniesieniu do olejów zużywanych w ramach usług naprawy i serwisowania maszyn i osprzętu oraz zużywanych do naprawy maszyn i osprzętu, które następnie są przez nią sprzedawane, może być uznana za podmiot zużywający oleje na cele uprawniające do zwolnienia z podatku akcyzowego w rozumieniu art. 2 ust. 1 pkt 22 w zw. z art. 32 ust. 3 pkt 1 i 3 ustawy o podatku akcyzowym oraz w zw
Zwolnienie od podatku dla zużycia olejów smarowych