Interpretacja indywidualna z dnia 13 listopada 2024 r., Dyrektor Krajowej Informacji Skarbowej, sygn. 0111-KDIB2-2.4014.255.2024.2.DR
W zakresie skutków podatkowych zakupu samochodu osobowego przez osobę z orzeczoną niepełnosprawnością.
W zakresie skutków podatkowych zakupu samochodu osobowego przez osobę z orzeczoną niepełnosprawnością.
Nabycie na własne potrzeby – osobiste i do działalności gospodarczej – samochodu osobowego przez posiadacza orzeczenia o niepełnosprawności w stopniu umiarkowanym uprawnia do skorzystania ze zwolnienia wynikającego z treści art. 8 pkt 6 ustawy o podatku od czynności cywilnoprawnych.
Możliwość skorzystania ze zwolnienia z opodatkowania należności zagranicznej.
Prawo do obniżenia kwoty podatku należnego o kwotę podatku naliczonego w związku z nabyciem od Gminy, w ramach umowy zamiany, gruntów przeznaczonych dla celów gospodarki leśnej, przy zastosowaniu sposobu określania proporcji w rozumieniu art. 86 ust. 2a ustawy o VAT, tj. prewspółczynnikiem
Skoro wydano dla Pana orzeczenie o całkowitej niezdolności do pracy, które to orzeczenie jest – jak wynika z wyżej powołanych przepisów – traktowane na równi z orzeczeniem o niepełnosprawności w stopniu umiarkowanym – przy zakupie samochodu osobowego był Pan uprawniony do skorzystania ze zwolnienia z art. 8 pkt 6 ustawy o podatku od czynności cywilnoprawnych.
W tak przedstawionym stanie faktycznym, skoro jak Pan zaznaczył, w orzeczeniu zostało wskazane, że niepełnosprawność jest związana z chorobą neurologiczną mającą wpływ na narząd ruchu, to wskazać należy, że ma Pan prawo do skorzystania ze zwolnienia wynikającego z treści art. 8 pkt 6 ustawy o podatku od czynności cywilnoprawnych.
Czy należności, kary i opłaty związane z wyłączeniem z produkcji gruntów leśnych są wyłączone od opodatkowania podatkiem dochodowym od osób prawnych na podstawie art. 2 ust. 1 pkt 2 updop, jako przychody z gospodarki leśnej ?
Zwolnienia z opodatkowania należności zagranicznej otrzymanej w związku z pełnieniem służby poza granicami państwa w składzie jednostki wojskowej.
brak obowiązku zapłaty opłaty w wysokości 10% podstawy opodatkowania podatkiem od towarów i usług w myśl art. 132 ust. 1 ustawy o wychowaniu w trzeźwości i przeciwdziałaniu alkoholizmowi oraz sporządzania zbiorczej deklaracji miesięcznej, o której mowa w przepisie art. 13(2) ust. 2 ww. ustawy.
Wnioskodawcy przysługuje prawo obniżenia kwoty podatku należnego o kwotę podatku naliczonego, w odniesieniu do towarów i usług nabytych w ramach realizacji inwestycji objętych Projektem, w części tego Projektu realizowanej przez Nadleśnictwo, w oparciu o przepis art. 86 ust. 2a ustawy, tj. o podatek naliczony obliczony „prewspółczynnikiem”.
prawo do obniżenia podatku należnego w związku z realizacją inwestycji dotyczących budowy dwóch pomostów w ramach projektu
W zakresie kosztów uzyskania przychodów z tytułu opłaty ostrożnościowej.
Zwolnienie przedmiotowe – art. 21 ust. 1 pkt 83.
Interpretacja przepisów prawa podatkowego dotycząca podatku dochodowego od osób fizycznych w zakresie zwolnienia z opodatkowania należności zagranicznej otrzymanej w związku z pełnieniem służby poza granicami państwa w składzie jednostki wojskowej.
Zwolnienie przedmiotowe – art. 21 ust. 1 pkt 83.
Zwolnienie z opodatkowania należności zagranicznej otrzymanej w związku z pełnieniem służby poza granicami państwa w składzie jednostki wojskowej.
Zwolnienie przedmiotowe - możliwość skorzystania ze zwolnienia na podstawie art. 21 ust. 1 pkt 29 ustawy o podatku dochodowym od osób fizycznych w związku ze sprzedażą na rzecz kopalni udziału w nieruchomości.
Zwolnienie przedmiotowe - możliwość skorzystania ze zwolnienia na podstawie art. 21 ust. 1 pkt 29 ustawy o podatku dochodowym od osób fizycznych w związku ze sprzedażą na rzecz kopalni udziału w nieruchomości.
Rozszerzenie ustawowej wspólności majątkowej nie stanowi nabycia nieruchomości w rozumieniu art. 10 ust. 1 pkt 8 ustawy o podatku dochodowym od osób fizycznych.
Skutki podatkowe odpłatnego zbycia spółdzielczego własnościowego prawa do garażu
w zakresie ustalenia momentu powstania obowiązku zamknięcia ksiąg rachunkowych przez spółkę komandytowo-akcyjną oraz ustalenia daty, od której zaczyna się rok podatkowy Wnioskodawcy
w zakresie art. 4 ust. 1 i 2 Ustawy o zmianie ustawy o podatku dochodowym od osób prawnych, ustawy o podatku dochodowym od osób fizycznych oraz ustawy o podatku tonażowym oraz art. 25 ust. 1 i ust. 1a ustawy o podatku dochodowym od osób prawnych
1. Czy Wnioskodawca zgodnie z przepisem art. 4 ust. 2 Nowelizacji ma obowiązek zamknąć księgi rachunkowe na dzień 31 grudnia 2013 r.? 2. Czy Wnioskodawca zgodnie z przepisem art. 4 ust. 1 Nowelizacji ma obowiązek płacić na konto właściwego urzędu skarbowego zaliczki, o których mowa w art. 25 Ustawy CIT za poszczególne miesiące obecnie trwającego roku obrotowego Spółki?
Czy Wnioskodawca zgodnie z przepisem art. 4 ust. 2 Nowelizacji ma obowiązek zamknąć księgi rachunkowe na dzień 31 grudnia 2013 r.? Czy Wnioskodawca zgodnie z przepisem art. 4 ust. 1 Nowelizacji ma obowiązek zapłacić na konto właściwego urzędu skarbowego zaliczkę, o której mowa w art. 25 Ustawy CIT za miesiąc styczeń 2014?