Interpretacja indywidualna z dnia 4 października 2024 r., Dyrektor Krajowej Informacji Skarbowej, sygn. 0115-KDIT2.4011.393.2024.1.MM
Obowiązek płatnika w związku ze sfinansowaniem/dofinansowaniem pracownikom, emerytom i rencistów świadczeń z ZFŚS.
Obowiązek płatnika w związku ze sfinansowaniem/dofinansowaniem pracownikom, emerytom i rencistów świadczeń z ZFŚS.
Obowiązek płatnika w związku ze sfinansowaniem/dofinansowaniem świadczeń z ZFŚS pracownikom, emerytom i rencistom.
Obowiązek płatnika w związku z przekazywaniem świadczenia emerytom i rencistom.
Obowiązki płatnika w związku z dofinansowaniem/sfinansowaniem pracownikom, emerytom i rencistom z ZFŚS wycieczki integracyjnej, sfinansowaniem spotkania integracyjnego oraz dofinansowaniem/sfinansowaniem biletów i karnetów.
Obowiązki płatnika dotyczące sposobu opodatkowania świadczeń z ZFŚS sfinansowanych pracownikom, emerytom i rencistom
Obowiązki płatnika ciążące na Szkole w związku ze finasowaniem świadczeń z ZFŚS dla pracowników, emerytów i rencistów.
Opodatkowanie przychodów uzyskanych po rozwiązaniu stosunku służbowego.
W przypadku, gdy na skutek uwzględnienia podatku pobranego zagranicą po stronie Banku nie powstanie obowiązek poboru zaliczki na podatek dochodowy od osób fizycznych od zagranicznego świadczenia emerytalnego/rentowego - Bank jest zobowiązany do wystawienia informacji PIT-11 prezentującej m.in. kwotę przychodu uzyskanego przez Klienta z tytułu otrzymanej emerytury/renty z zagranicy.
Opodatkowanie ekwiwalentu wypłacanego pracownikom w związku z pracą zdalną.
Zobowiązanie banku do poboru zaliczek na podatek dochodowy od osób fizycznych od świadczenia o charakterze emerytalno-rentowym otrzymywanego z Austrii.
Czy Spółka postępuje prawidłowo, wyliczając zaliczkę na podatek dochodowy od osób prawnych na podstawie prawidłowo prowadzonych ksiąg rachunkowych, stosując zasadę wyrażoną w art. 17 ust. 2 pkt 4 ustawy o rachunkowości? (pytanie zadane we wniosku jako pierwsze w kolejności)
Obowiązki płatnika (emerytury i renty z zagranicy).
Obowiązki płatnika związane z wypłatą odszkodowania na podstawie zawartej ugody sądowej.
Dotyczy możliwości skorzystania z ulgi dla pracujących seniorów.
W zakresie opodatkowania emerytury otrzymywanej z niemieckiego obowiązkowego systemu ubezpieczeń socjalnych.
Otrzymywane przez pracowników kwoty, tytułem zwrotu kosztów, używania pojazdów prywatnych do jazd lokalnych, zgodnie z postanowieniami zawartych umów, celem wykonania zadań służbowych zleconych przez Urząd Miasta, stanowią przychód pracowników, o którym mowa w art. 12 ust. 1 ustawy o podatku dochodowym od osób fizycznych. Przychód ten nie może korzystać ze zwolnienia przedmiotowego określonego w art
Obowiązki płatnika w kontekście art. 32 ust. 6 ustawy o PIT.
Wypłata ekwiwalentu w postaci ryczałtu, jako zwrot kosztów poniesionych przez pracowników z tytułu używania pojazdów stanowiących ich własność, w jazdach lokalnych, (tj. przejazdy na terenie gminy, gdzie Wnioskodawczyni ma swoją siedzibę) dla potrzeb Wnioskodawczyni, nie mieści się w dyspozycji art. 21 ust. 1 pkt 23b ustawy o podatku dochodowym od osób fizycznych, bowiem prawo do takiego zwrotu wynika
Zwrot kosztów podróży zleceniobiorcom zwolnienie przedmiotowe.
Reasumując Wnioskodawca postępuje prawidłowo nie pobierając podatku dochodowego od osób fizycznych od wypłacanej Zleceniobiorcy kilometrówki z tytułu używania prywatnego samochodu do celów służbowych.
Czy Zleceniodawca prawidłowo pobiera podatek dochodowy od osób fizycznych z tytułu wypłacanej kilometrówki z tytułu używania prywatnego samochodu do celów służbowych?
Wypłacany Wnioskodawczyni zwrot kosztów używania prywatnego samochodu wynikający z rozliczania przejazdów w związku z zawartą umową zlecenia stanowi dla Wnioskodawczyni przychód w rozumieniu ustawy o podatku dochodowym od osób fizycznych.
w zakresie obowiązków płatnika z tytułu wypłat dokonywanych sędziom sportowym
w zakresie obowiązków płatnika z tytułu wypłat dokonywanych sędziom sportowym