Interpretacja indywidualna z dnia 21 maja 2024 r., Dyrektor Krajowej Informacji Skarbowej, sygn. 0111-KDIB2-2.4015.36.2024.2.DR
W zakresie możliwości zwolnienia z opodatkowania darowizn pieniężnych.
W zakresie możliwości zwolnienia z opodatkowania darowizn pieniężnych.
Określenie stawki ryczałtu dla przychodów z tytułu wynagrodzenia dyrektora placówki oraz z tytułu świadczonych na rzecz placówki usług przewozu uczniów, pokrytych środkami z dotacji oświatowej.
Ustalenie, czy uzyskane przez Fundację darowizny pieniężne będą wolne od podatku zgodnie z art. 17 ust. 1 pkt 4 ustawy o podatku dochodowym od osób prawnych, w tej części, w której zostaną przekazane w drodze darowizny pieniężnej na rzecz Diecezji
Stawka ryczałtu - wynagrodzenie dyrektora punktu przedszkolnego
Opodatkowanie wynagrodzenia pokrytego środkami z dotacji stawką ryczałtu 3%.
Możliwość opodatkowania uzyskiwanych przychodów z tytułu dotacji w części przeznaczonej na wynagrodzenie osoby fizycznej prowadzącej działalność gospodarczą w postaci niepublicznego przedszkola i pełniącej jednocześnie funkcję dyrektora tej placówki w formie ryczałtu od przychodów ewidencjonowanych według stawki 3%.
Ustalenie stawki ryczałtu (wynagrodzenie dyrektora przedszkola pokrytego dotacją).
Ustalenie stawki ryczałtu i możliwości złożenia korekty zeznania.
Ustalenie stawki ryczałtu i możliwości złożenia korekty zeznania.
Opodatkowanie wynagrodzenia organu prowadzącego jednostkę oświatową za pełnienie funkcji dyrektora pokrytego dotacją, korekta zeznania podatkowego za 2021-2023.
Skutki podatkowe otrzymania środków pieniężnych z tytułu prawomocnego wyroku sądu powszechnego, uznającego roszczenie z tytułu niedopłaconej kwoty dotacji oświatowej, po likwidacji działalności gospodarczej.
Zwolnienie z opodatkowania otrzymanej dotacji na prowadzenie przedszkole niepublicznego.
Zryczałtowany podatek dochodowy od niektórych przychodów osiąganych przez osoby fizyczne jest nieprawidłowe w części dotyczącej możliwości złożenia korekt zeznań podatkowych za lata 2020-2021 oraz prawidłowe w pozostałej części – wynagrodzenie dyrektora przedszkola.
Ocena skutków podatkowych opisanego zdarzenia przyszłego w zryczałtowanym podatku dochodowym od niektórych przychodów osiąganych przez osoby fizyczne - ryczałt dla usług przedszkola i żłobka oraz wynagrodzenie dyrektora przedszkola.
Stawka ryczałtu w celu opodatkowania wynagrodzenia dyrektora przedszkola/szkoły sfinansowanego z dotacji.
Stawka ryczałtu od wynagrodzenia dyrektora przedszkola/szkoły sfinansowanego z dotacji.
Możliwość opodatkowania ryczałtem od przychodów ewidencjonowanych przychodów uzyskiwanych z tytułu prowadzenia przedszkola niepublicznego.
Możliwości opodatkowania ryczałtem od przychodów ewidencjonowanych przychodów z tytułu prowadzenia przedszkola publicznego oraz środków otrzymywanych z dotacji oświatowej jako wynagrodzenie dyrektora przedszkola publicznego.
Stawka ryczałtu dla przychodów uzyskiwanych z tytułu prowadzenia przedszkola niepublicznego.
Zmiana sposobu opodatkowania prowadzonej działalności gospodarczej z zasad ogólnych na zryczałtowany podatek dochodowy w formie ryczałtu od przychodów ewidencjonowanych w wysokości 8,5%. Możliwość opodatkowania w formie ryczałtu od przychodów ewidencjonowanych w wysokości 8,5% otrzymanego wynagrodzenia z dotacji oświatowej z Urzędu Miasta jako dyrektor placówki.