Aspekty podatkowe sprzedaży znaku towarowego
Przedmiotem niniejszego artykułu jest próba przedstawienia wybranych sytuacji związanych z tzw. optymalizacją obciążenia podatkowego. Pojęcie to definiuje się jako działania prawne podatnika zmierzające do zmniejszenia tych obciążeń podatkowych, które w razie biernej postawy podatnika byłyby odpowiednio wyższe.
Jaką stawką podatku od towarów i usług winna być opodatkowana sprzedaż znaku firmowego oraz "zbioru danych" klientów?
Na przestrzeni ostatnich lat można zauważyć wzrost zainteresowania organów podatkowych transakcjami zawieranymi przez podmioty powiązane. Jednocześnie wzrosło znaczenie dóbr niematerialnych, w tym w dużej mierze znaków towarowych jako aktywów przedsiębiorstw. Te dwa czynniki są przyczyną, dla której określenie ceny znaku towarowego uzyskanego w ramach transakcji pomiędzy podmiotami powiązanymi nabiera
Jakie będą skutki podatkowe wniesienia do spółki w ramach aportu przedsiębiorstwa prawa ochronnego na znak towarowy?
1) Według jakiego kursu należy dokonać dla celów podatkowych wyceny długu a następnie rozliczenia różnic kursowych z tytułu zaciągnięcia przez osobę fizyczną kredytów w walutach obcych, w sytuacji wniesienia przez tę osobę całego przedsiębiorstwa aportem do spółki z o.o. i objęcia w zamian za to udziałów w spółce z o.o.? 2) Jak należy ustalić moment amortyzacji wartości znaku towarowego? 3) Czy odpisy
W sprawie opodatkowania podatkiem VAT sprzedaży znaku towarowego.
Czy można rozpocząć amortyzowanie znaku towarowego w sytuacji gdy nie zostało jeszcze przerejestrowane prawo ochronne na ten znak.Czy podatkowy okres amortyzowania znaku towarowego może być różny rachunkowego.Czy zobowiązania funkcjonalne związane z prowadzoną działalnością należy uwzględniać przy ustalaniu wartości początkowej firmy.
Czy podlega opodatkowaniu podatkiem od towarów i usług sprzedaż praw do znaku towarowego "S." oraz przejęcie praw i obowiązków z umów franchisingowych wraz z konceptem marketingowym sieci sklepów detalicznych, a także czy podlega opodatkowaniu podatkiem od czynności cywilnoprawnych przejęcie praw i obowiązków z umów franchisingowych?
W grudniu 2003 r. nasza firma otrzymała fakturę od kontrahenta zagranicznego z tytułu opłaty licencyjnej za użytkowanie znaku towarowego. Zgodnie z załącznikiem do tej faktury należność została obliczona jako założony procent wartości przychodów ze sprzedaży osiągniętych przez naszą firmę kolejno w latach 2001, 2002 i 2003. Czy w świetle ustawy o VAT czynność tę należy opodatkować?
Czy w przypadku odplatnego rozwiązania umowy licencyjnej na korzystanie ze znaku towarowego pomiędzy uprawnionym do tego znaku a dotychczasowym licencjobiorcą, wartość ustalonego wynagrodzenia będzie podlegała opodatkowaniu podatkiem VAT, a także czy wynagrodzenie takiego rodzaju zaliczone być powinno do wartości niematerialnych i prawnych podlegających amortyzacji, czy też stanowić koszt podatkowy
Podpisałem umowę na używanie zagranicą znaku towarowego. Zgodnie z umową licencjonobiorca zobowiązuje się uiszczać na rzecz licencjonodawcy okresową opłatę licencyjną w wysokości 5% wartości sprzedaży. Faktury wystawiane są kwartalnie po dokonaniu sprzedaży. Czy faktury za opłatę licencyjną powinno zaliczyć się do wartości niematerialnych i prawnych i rozliczać w czaie, czy powinno zaliczyć się jednorazowo
Czy zwolnienie od podatku od towarów i usług wynikające z przepisu przejściowego art. 147 ust. 1 ustawy z dnia 11 marca 2004r dotyczy także przekazania firmie do użytku na podstawie stosownych umów znaku towarowego oraz licencji do projektów wynalazczych, objętych przepisami prawa własności przemysłowej?
Współwłaściciele spółki cywilnej "xxxxxxxxxx" są właścicielami i zarazem twórcami (autorami) znaku towarowego. W piśmie zawarli pytanie: "Czy właścicielom xxxxxxxxxxxx przysługują z tytułu zapłaty za przeniesienie znaku towarowego (jako pierwszego właściciela i zarazem autora twórcę) koszty uzyskania przychodu w wysokości ryczałtowej - 50% uzyskanego przychodu. Na tle powyższych okoliczności faktycznych
dotyczy możliwości amortyzowania prawa do znaku towarowego oraz wskazanie daty, od kiedy ta amortyzacja może być liczona
Stan faktyczny:Spółka. Z 0.0. w 1998 r. zawarła z podmiotem zagranicznym umowę o używanie znaku towarowego stanowiącego własność tego podmiotu.Opłata za korzystanie ze znaku towarowego w okresie rocznym wynosi 1 % od obrotu rocznego (zafakturowanego przychodu) Model Opakowania Sp. z 0.0. Kwota opłaty rocznej za korzystanie ze znaku jest przekazywana na rachunek bankowy licencjodawcy na podstawie wystawionego