comment
Artykuł
Data publikacji: 2003-10-29
Jak określić wartość znaku towarowego w transakcjach pomiędzy podmiotami powiązanymi
Na przestrzeni ostatnich lat można zauważyć wzrost zainteresowania organów podatkowych transakcjami zawieranymi przez podmioty powiązane. Jednocześnie wzrosło znaczenie dóbr niematerialnych, w tym w dużej mierze znaków towarowych jako aktywów przedsiębiorstw. Te dwa czynniki są przyczyną, dla której określenie ceny znaku towarowego uzyskanego w ramach transakcji pomiędzy podmiotami powiązanymi nabiera dużego znaczenia. W artykule tym zostaną udzielone podstawowe wskazówki, jak można tę wartość ustalić.
Znakiem towarowym jest oznaczenie przedstawione w sposób graficzny lub takie, które da się w sposób graficzny przedstawić (np. rysunek) przeznaczone do odróżniania w obrocie towarów lub usług jednego przedsiębiorstwa od tego samego rodzaju towarów lub usług innych przedsiębiorstw. Znakiem towarowym jest m.in. logo. Wartość początkowa takiego znaku może być równa zeru, jednakże wraz ze wzrostem popularności danej firmy jej znak towarowy, powszechnie rozpoznawalny, może nabrać ogromnej wartości. Przykładem tego mogą być dobrze znane „trzy paski” Adidasa lub rysunek pumy.
Pozostało 87% treści
Chcesz uzyskać dostęp? Skorzystaj z bezpłatnego abonamentu
Zobacz także
-
keyboard_arrow_right
Szkolenie