Interpretacja indywidualna z dnia 16 sierpnia 2024 r., Dyrektor Krajowej Informacji Skarbowej, sygn. 0114-KDIP1-2.4012.226.2024.3.RST
Zasady opodatkowania transakcji realizowanych w Modelu A, B i C.
Zasady opodatkowania transakcji realizowanych w Modelu A, B i C.
Ustalenie czy dla sprzedaży wysyłkowej na terytorium Polski, spełniającej wszystkie regulacje zawarte w § 2 pkt 2 rozporządzenia oraz w załączniku 1 pkt 36 tego rozporządzenia, poprawne będzie postępowanie, w ramach którego nabywca otrzyma wyłącznie fakturę imienną drogą mailową wraz z elektronicznym dokumentem sprzedaży zawierającym większość danych paragonu fiskalnego, zaś Państwo zachowają paragon
Możliwość korzystania ze zwolnienia z obowiązku ewidencji sprzedaży przy zastosowaniu kasy rejestrującej, w przypadku gdy z posiadanej przez Panią ewidencji i dowodów dokumentujących zapłatę nie wynika adres nabywcy, na rzecz którego dokonana została sprzedaż.
Zastosowanie zwolnienia z ewidencji sprzedaży na kasie rejestrującej.
Podatek od towarów i usług w zakresie zwolnienia z obowiązku ewidencjonowania przy zastosowaniu kasy rejestrującej sprzedaży towarów w systemie wysyłkowym za pośrednictwem sklepu internetowego.
Uznanie dostawy za wewnątrzwspólnotową sprzedaż towarów na odległość oraz jej opodatkowanie.
Brak możliwości korzystania ze zwolnienia z obowiązku ewidencji sprzedaży przy zastosowaniu kasy rejestrującej, w przypadku gdy z posiadanej ewidencji i dowodów dokumentujących zapłatę nie wynika adres nabywcy, na rzecz którego dokonana została sprzedaż.
Prawo do odliczenia podatku VAT z faktur wystawionych przez dostawcę bez numeru NIP nabywcy.
zwolnienia z obowiązku prowadzenia ewidencji przy zastosowaniu kasy rejestrującej sprzedaży towarów w systemie wysyłkowym
Zwolnienie z obowiązku ewidencjonowania za pomocą kasy rejestrującej
wykazywanie sprzedaży wysyłkowej w deklaracji VAT, ewidencji, o której mowa w art. 109 ust. 3 ustawy oraz prawa do odliczenia podatku naliczonego
W konsekwencji, należy zgodzić się z Wnioskodawcą, że nie będzie On zobowiązany do prowadzenia ewidencji sprzedaży wysyłkowej z Niemiec do Polski dokonywanej na rzecz podmiotów nieprowadzących działalności gospodarczej przy użyciu kasy rejestrującej, jednakże wynika to z samej istoty sprzedaży wysyłkowej określonej w ustawie o VAT, a nie ze zwolnienia zawartego w pozycji 38 załącznika do Rozporządzenia
W zakresie braku obowiązku instalowania kasy do sprzedaży wysyłkowej z Niemiec do Polski.
w zakresie prawa do dokonania korekty sprzedaży wysyłkowej towarów na terytorium kraju w przypadku niewystawienia faktury korygującej dokumentującej zwrot towaru
w zakresie prawa do dokonania korekty sprzedaży wysyłkowej towarów na terytorium kraju w przypadku niewystawienia faktury korygującej dokumentującej zwrot towaru
w zakresie prawa do dokonania korekty sprzedaży wysyłkowej towarów na terytorium kraju w przypadku niewystawienia faktury korygującej dokumentującej zwrot towaru
w zakresie zwolnienia z obowiązku ewidencjonowania na kasie rejestrującej wysyłkowej sprzedaży towarów
w zakresie zwolnienia z obowiązku ewidencjonowania na kasie rejestrującej wysyłkowej sprzedaży towarów
w zakresie prawa do dokonania korekty sprzedaży wysyłkowej towarów na terytorium kraju w przypadku niewystawienia faktury korygującej dokumentującej zwrot towaru w Modelu Biznesowym [IX]
w zakresie uznania realizowanej sprzedaży towarów na rzecz Konsumentów za sprzedaż wysyłkową, o której mowa w art. 2 pkt 24 ustawy o VAT oraz braku obowiązku ewidencjonowania tej sprzedaży przy użyciu kasy rejestrującej
w zakresie zwolnienia z obowiązku ewidencjonowania na kasie rejestrującej wysyłkowej sprzedaży towarów
w zakresie opodatkowania sprzedaży wysyłkowej na terytorium kraju oraz zwolnienia z obowiązku ewidencjonowania tej sprzedaży na kasie rejestrującej w Modelu Biznesowym [IX]
brak obowiązku prowadzenia ewidencji na kasie rejestrującej sprzedaży wysyłkowej na terytorium Polski towarów z Irlandii
Kwota limitu uprawniającego do zwolnienia w przypadku sprzedaży wysyłkowej z terytorium kraju, dokumentowanie sprzedaży wysyłkowej oraz obowiązek rejestracji jako podatnik VAT-UE