Chaos w składach drugoinstancyjnych trwa
Sąd Najwyższy, stwierdzając niekonstytucyjność przepisu mówiącego o składach jednoosobowych w sądach odwoławczych, przekroczył swoje kompetencje – uznał Sąd Apelacyjny w Poznaniu
Sąd Najwyższy, stwierdzając niekonstytucyjność przepisu mówiącego o składach jednoosobowych w sądach odwoławczych, przekroczył swoje kompetencje – uznał Sąd Apelacyjny w Poznaniu
Po uchwale SN dotyczącej liczebności składów w postępowaniach odwoławczych część sędziów odracza rozprawy, a inni nadal orzekają jednoosobowo. MS się przygląda
Czy koszty poniesione w związku z uznaniem zasadności odwołania koszty postępowania przed Krajową Izbą Odwoławczą, stanowią dla Spółki koszty uzyskania przychodu w rozumieniu treści art. 15 ust. 1 ustawy z dnia 15 lutego 1992 r. o podatku dochodowym od osób prawnych (t. j. Dz. U. z 2011 r. Nr 74, poz.397 ze zm.)?
czy prawidlowe jest złożenie korekt zeznań WZP dopiero po uprawomocnieniu się decyzji, II instancji, określających wysokosć zobowiązania w podatku dochodowym od osób prawnych
Czy poniesiony wydatek tytułem kosztów przegranego postępowania odwoławczego jest kosztem uzyskania przychodu?
Podstawowym uprawnieniem obywateli w demokratycznych państwach jest możliwość podważania rozstrzygnięć kreujących ich prawa i obowiązki. Współczesna administracja publiczna pełni rozmaite funkcje - m.in. orzeka w indywidualnych sprawach. Artykuł 78 Konstytucji RP stanowi, iż każda ze stron ma prawo do zaskarżania orzeczeń i decyzji wydanych w I instancji. Do końca grudnia 2003 r. polskie sądownictwo
Od 1 stycznia 2003 r. do ustawy z 29 sierpnia 1997 r. - Ordynacja podatkowa (Dz.U. Nr 137, poz. 926 ze zm.) wprowadzono regulację wyraźnie stanowiącą, iż zobowiązanie podatkowe może przedawnić się także w trakcie postępowania podatkowego. Co w praktyce daje ten przepis podatnikom?
Wśród decyzji wydawanych przez organy podatkowe niewątpliwie największe znaczenie dla podatnika mają te decyzje, których wydanie wiąże się z nałożeniem określonych obowiązków związanych z zapłatą podatku. Co do zasady, decyzje wydawane przez wspomniane organy powinny być wykonane przez podatnika bez konieczności stosowania środków przymusu. Z art. 124 ustawy z 29 sierpnia 1997 r. - Ordynacja podatkowa
Gruntowna zmiana Ordynacji podatkowej, jaka dokonała się z dniem 1 stycznia br., objęła również postępowanie podatkowe toczące się - z inicjatywy strony - przed podatkowymi organami drugiej instancji. Zmiany te miały na celu uporządkowanie procedury na tym jej etapie i wyeliminowanie niejasności będących efektem poprzednich, nie zawsze prawidłowych, uregulowań prawnych.
Przedawnienie to instytucja prawna wiążąca z upływem czasu pewne niekorzystne dla uprawnionego, określone prawem, skutki biernego zachowania się przez uprawnionego. Przy czym na gruncie prawa podatkowego podmiotem uprawnionym jest Skarb Państwa. Problematyka przedawnienia została uregulowana w art. 68 i 70 ustawy z 29 sierpnia 1997 r. - Ordynacja podatkowa (Dz.U. Nr 137, poz. 926 ze zm.). Niniejszy