Miejsce przechowywania ksiąg rachunkowych
Koniec roku jest okresem, kiedy zawierane są nowe i renegocjowane istniejące umowy na usługi księgowe. Swoboda w kształtowaniu umów daje nam możliwość takiego formowania umowy, by współpraca pomiędzy biurem a klientem układała się jak najlepiej.
Czy można się ubezpieczyć od szkód powstałych ze złego wykonywania doradztwa księgowo-finansowego? Jak długo może trwać ochrona ubezpieczyciela od zakończenia tego ubezpieczenia?
Podatkowa księga przychodów i rozchodów jest najpopularniejszą formą ewidencjonowania zdarzeń gospodarczych dla celów podatku dochodowego. Zasady jej prowadzenia reguluje rozporządzenie Ministra Finansów z dnia 15 grudnia 2000 r. w sprawie prowadzenia podatkowej księgi przychodów i rozchodów (Dz.U. nr 116, poz. 1222 z późn. zm.; ost. zm. Dz.U. z 2002 r. nr 219, poz. 1837). Mimo że przepisy rozporządzenia
Zleciliśmy prowadzenie ksiąg rachunkowych biuru rachunkowemu. Wskutek popełnionych przez biuro rachunkowe błędów zdecydowaliśmy się na rozwiązanie umowy i zmniejszenie zapłaty za okres, którego dotyczyły błędy. Biuro rachunkowe nie zgadza się na obniżenie zapłaty i odmawia wydania ksiąg rachunkowych oraz dokumentacji podatkowej (deklaracje etc.) do czasu zapłaty, przewidzianej pierwotnie umową. Moje
Prowadzę biuro rachunkowe. Zadzwoniono do mnie z urzędu skarbowego i zawiadomiono o „kontroli krzyżowej” wobec klienta biura. W trakcie przygotowywania dokumentów (faktur sprzedaży na rzecz jednego z kontrahentów klienta) okazało się, że jedna z faktur została przez pomyłkę pominięta przy obliczaniu zobowiązania podatkowego w podatku dochodowym od osób fizycznych oraz w podatku od towarów i usług.
Z zainteresowaniem przeczytałam poradę w drugim numerze MONITORA księgowego, która dotyczyła zatrzymania dokumentów przez biuro rachunkowe. W podobnej sytuacji znalazła się nasza firma. Dokumenty i deklaracje co prawda nam zwrócono, natomiast nie potrafimy zmusić biura, ażeby przekazało nam archiwizację ksiąg na dyskietkach. Próbowaliśmy też uzyskać wydruk zapisów na kontach, biuro jednak tłumaczy
Jaki jest zakres obowiązków i odpowiedzialności podatnika?
Od kiedy i jakie polisy ubezpieczeniowe muszą posiadać biura rachunkowe? Kto może uzyskać certyfikat uprawniający do usługowego prowadzenia ksiąg rachunkowych?
Czy, i w jakim zakresie, biura rachunkowe powinny posiadać ubezpieczenie OC?
Biuro rachunkowe zawarło umowę z firmą na prowadzenie ksiąg handlowych, z której wynika, że pokrywa klientowi odsetki budżetowe z powodu błędnie naliczonego podatku. Czy zwrot klientowi odsetek budżetowych zgodnie z zawartą umową jest kosztem uzyskania przychodów w biurze rachunkowym?
Czy biuro rachunkowe, które w swojej dotychczasowej działalności świadczyło i świadczy wyłącznie usługi w zakresie prowadzenia podatkowej księgi przychodów i rozchodów, powinno posiadać ubezpieczenie OC, zgodnie z rozporządzeniem Ministra Finansów z 5 grudnia 2003 r. w sprawie obowiązkowego ubezpieczenia odpowiedzialności cywilnej podmiotów uprawnionych do wykonywania działalności usługowej w zakresie
Spółka ma w przedmiocie swej działalności usługowe prowadzenie ksiąg rachunkowych. Zawiera umowy cywilnoprawne udzielające Spółce pełnomocnictwo do reprezentowania klientów przed urzędami skarbowymi.a) Czy Zarząd Spółki może udzielać dalszych pełnomocnictw swoim pracownikom?b) Czy klient musi udzielać pełnomocnictwa konkretnemu pracownikowi Spółki do składnia w imieniu podatnika deklaracji podatkowych
W minionych latach ubezpieczenie biur rachunkowych od odpowiedzialności cywilnej nie było obligatoryjne i stanowiło dobrowolny element wykorzystywany do zarządzania ryzykiem w przedsiębiorstwie. Obecnie mamy do czynienia z wymaganym przepisami minimalnym poziomem ubezpieczenia OC. Warto jednak przeanalizować zasadność dostosowania wielkości ubezpieczenia do skali ryzyka związanego z prowadzoną działalnością
Planuję uruchomienie biura rachunkowego zajmującego się usługowym prowadzeniem ksiąg rachunkowych. Nie mam jednak koniecznych uprawnień od Ministerstwa Finansów. Czy zatrudniając osobę z takimi uprawnieniami, mogę otworzyć taką działalność?
Kiedy powstaje obowiązek podatkowy w podatku VAT z tytułu usług biur rachunkowych?Czy refundacja wynagrodzenia z Biura Pracy podlega opodatkowaniu podatkiem VAT?
Jeżeli biuro rachunkowe popełni błąd prowadząc podatkową księgę przychodów i rozchodów z upoważnienia podatnika, to podatnik poniesie z tego tytułu odpowiedzialność.