comment
Porada
Data publikacji: 2004-03-27
Obligatoryjne ubezpieczenie biur rachunkowych od odpowiedzialności cywilnej
W minionych latach ubezpieczenie biur rachunkowych od odpowiedzialności cywilnej nie było obligatoryjne i stanowiło dobrowolny element wykorzystywany do zarządzania ryzykiem w przedsiębiorstwie. Obecnie mamy do czynienia z wymaganym przepisami minimalnym poziomem ubezpieczenia OC. Warto jednak przeanalizować zasadność dostosowania wielkości ubezpieczenia do skali ryzyka związanego z prowadzoną działalnością. Dlatego zapraszamy Państwa do lektury odpowiedzi, jakich udzielił nasz ekspert Marcin Kasprzyk.
Na jakiej podstawie i od kiedy istnieje obowiązek ubezpieczenia osób prowadzących biura rachunkowe?
Zmiana ustawy o rachunkowości wprowadziła dla biur rachunkowych obowiązek zawarcia umów obowiązkowego ubezpieczenia odpowiedzialności cywilnej za szkody wyrządzone w związku z prowadzoną działalnością. Rozporządzenie to określa szczegółowy zakres ubezpieczenia odpowiedzialności cywilnej, termin powstania obowiązku oraz minimalną sumę gwarancyjną ubezpieczenia.
Pozostało 87% treści
Chcesz uzyskać dostęp? Skorzystaj z bezpłatnego abonamentu
Zobacz także
-
keyboard_arrow_right
-
keyboard_arrow_right
-
keyboard_arrow_right
-
keyboard_arrow_right
-
keyboard_arrow_right