Wyszukaj po identyfikatorze keyboard_arrow_down
Wyszukiwanie po identyfikatorze Zamknij close
ZAMKNIJ close
account_circle Jesteś zalogowany jako:
ZAMKNIJ close
Powiadomienia
keyboard_arrow_up keyboard_arrow_down znajdź
removeA addA insert_drive_fileWEksportuj printDrukuj assignment add Do schowka
comment

Porada

Data publikacji: 2004-03-27

Obligatoryjne ubezpieczenie biur rachunkowych od odpowiedzialności cywilnej

W minionych latach ubezpieczenie biur rachunkowych od odpowiedzialności cywilnej nie było obligatoryjne i stanowiło dobrowolny element wykorzystywany do zarządzania ryzykiem w przedsiębiorstwie. Obecnie mamy do czynienia z wymaganym przepisami minimalnym poziomem ubezpieczenia OC. Warto jednak przeanalizować zasadność dostosowania wielkości ubezpieczenia do skali ryzyka związanego z prowadzoną działalnością. Dlatego zapraszamy Państwa do lektury odpowiedzi, jakich udzielił nasz ekspert Marcin Kasprzyk.

Na jakiej podstawie i od kiedy istnieje obowiązek ubezpieczenia osób prowadzących biura rachunkowe?
Zmiana ustawy o rachunkowości wprowadziła dla biur rachunkowych obowiązek zawarcia umów obowiązkowego ubezpieczenia odpowiedzialności cywilnej za szkody wyrządzone w związku z prowadzoną działalnością. Rozporządzenie to określa szczegółowy zakres ubezpieczenia odpowiedzialności cywilnej, termin powstania obowiązku oraz minimalną sumę gwarancyjną ubezpieczenia.
close POTRZEBUJESZ POMOCY?
Konsultanci pracują od poniedziałku do piątku w godzinach 8:00 - 17:00