Jak rozliczać koszty pośrednie inwestycji
PROBLEM
Jednostka budżetowa 2 lata temu realizowała zadanie na ponad 90 tys. zł (program funkcjonalno-użytkowy). Od tego czasu zadanie to "wisi" na koncie 080. W tym roku Gmina, aby otrzymać dofinansowanie zrealizowała resztę tego zadania, które przekazała nam protokołem zdawczo-odbiorczym. Inwestycja jest na ponad 10 mln zł. W wykazie na protokole przekazania według naszej polityki rachunkowości znajdują się zarówno środki trwałe i jak i pozostałe środki trwałe. Czy koszty pośrednie, tj. program funkcjonalno-użytkowy (90 tys. zł) powinien zostać rozliczony także z pozostałymi środkami trwałymi, a jeśli tak, jakich księgowań dokonać, ażeby konto 080 " się wyzerowało"? Środki trwałe zostały zaksięgowane w następujący sposób: 011 Wn 800 Ma - wartość przekazanego środka trwałego bez kosztów pośrednich; 011 Wn 080 Ma - koszty pośrednie.