Obowiązek zamknięcia ksiąg rachunkowych
W mojej firmie bilans zamknięcia jest przenoszony automatycznie jako bilans otwarcia. W specjalnej grupie dokumentów pod nazwą „Korekta BO” pod datą 1 stycznia 2002 r. jako pierwsze księgowanie dokonałam księgowania Wn 841 „Rezerwy na należności”, Ma „Odpisy aktualizujące należności”. W związku z tym księgowaniem liczbowo BO jest różny od BZ właśnie o kwotę przeksięgowania rezerw i to budzi moje wątpliwości
W chwili obecnej posiadamy wolne środki pieniężne, które chcemy zdeponować w banku w formie lokaty terminowej 12-miesięcznej. W jaki sposób należy przedstawić wartość lokaty i związane z nią odsetki w księgach rachunkowych oraz bilansie zamknięcia?
W wyniku prywatyzacji bezpośredniej nasza spółka zakupiła przedsiębiorstwo od Skarbu Państwa. Proszę o radę - czy i jak powinniśmy wprowadzić do swoich ksiąg następujące elementy bilansu zamknięcia przedsiębiorstwa, sporządzonego na dzień jego sprzedaży: • należności, na które sporządzono odpisy aktualizujące, wraz z tymi odpisami, • rezerwy na odprawy emerytalne i nagrody jubileuszowe, • rozliczenia