Dowody potwierdzają zmiany w kodzie pociągów
Zbigniew Krüger: Dragon Sector jest gotów się zmierzyć z pozwem Newagu w sądzie
Zbigniew Krüger: Dragon Sector jest gotów się zmierzyć z pozwem Newagu w sądzie
Wykorzystujący kolej do transportu towarów – np. spożywczych czy budowlanych – muszą, jeśli zarządzają bocznicą, wystąpić o specjalne pozwolenie. I choć termin mija w grudniu, to wniosek należy złożyć już. Prawie cztery miesiące trwa bowiem sama procedura wydawania tego dokumentu
Rafał Kran: Znaczenie wyroku unijnego trybunału może być bardzo szerokie i dotyczyć jakości prawa podatkowego, akceptowalnych praktyk organów państwa i odpowiedzialności za ich działania lub zaniechania
Wzrost kosztów u przewoźników i pogorszenie sytuacji finansowej zatrudnionych, mniej kursów pociągów – takie, zdaniem przedsiębiorców, mogą być efekty procedowanych przepisów dla branży kolejowej. Na nowe regulacje liczą natomiast związki zawodowe
Podmioty gospodarcze bywają właścicielami bocznic kolejowych, które wykorzystują w swojej działalności. Co do zasady grunty, budynki i budowle wchodzące w skład infrastruktury kolejowej (w tym m.in. bocznice kolejowe) są (pod pewnymi warunkami) zwolnione z podatku od nieruchomości. W praktyce okazuje się dość problematyczne skorzystanie z tego zwolnienia i określenie jego zakresu. Niektóre organy podatkowe
W okresie pandemii spadła liczba kontroli przewozów drogowych i kolejowych, mimo że samych zgłoszeń w systemie SENT przybyło. Mniej kontroli to i mniej wykrytych nieprawidłowości
Regulacje dotyczące transportu stanowią ważny dział prawa europejskiego. Prawidłowo i sprawnie działający transport uznano bowiem za jeden z podstawowych warunków do realizacji zasad swobodnego przepływu towarów, usług i osób oraz stworzenia wspólnego rynku europejskiego. Europejskie prawo transportowe obejmuje stosunkowo dużą, w porównaniu z innymi dziedzinami prawa europejskiego, liczbę rozporządzeń