Artykuł
zatrudnienie
Krótszy czas pracy maszynistów to mniej pociągów na trasach
Wzrost kosztów u przewoźników i pogorszenie sytuacji finansowej zatrudnionych, mniej kursów pociągów – takie, zdaniem przedsiębiorców, mogą być efekty procedowanych przepisów dla branży kolejowej. Na nowe regulacje liczą natomiast związki zawodowe
Trwają konsultacje projektu nowej ustawy o czasie pracy maszynistów. To już kolejna propozycja Ministerstwa Infrastruktury (poprzednia wersja projektu pochodzi z 2020 r.). Ustawa ta wiele zmieni nie tylko dla samej branży - przewoźników i zatrudnianych przez nich maszynistów - lecz także jest kluczowa dla bezpieczeństwa powszechnego i całego rynku przewozów. Zwłaszcza prywatni przewoźnicy nie szczędzą jej uwag krytycznych. Twierdzą, że jest oderwana od sytuacji branży. I wnoszą o całkowite zaprzestanie prac.
- Rozwiązania zawarte w projekcie spowodują całkowity paraliż systemu przewozów kolejowych, zwłaszcza towarowych, co ma szczególne znaczenie podczas realizacji zadań istotnych z punktu widzenia obronności państwa - stwierdza wręcz Paweł Zajc, reprezentujący spółkę PERN, będącą zarządcą bocznic kolejowych.
-
keyboard_arrow_right
-
keyboard_arrow_right
-
keyboard_arrow_right
-
keyboard_arrow_right
-
keyboard_arrow_right