Czy będą obowiązywały faktury w wersji elektronicznej?
4 sierpnia br. weszło w życie rozporządzenie Ministra Finansów z 14 lipca 2005 r. w sprawie wystawiania oraz przesyłania faktur w formie elektronicznej, a także zasad przechowywania oraz trybu udostępniania organowi podatkowemu lub organowi kontroli skarbowej tych faktur - Dz.U. Nr 133, poz. 1119. Przepisy dyrektywy Rady 2001/115/WE z 20 grudnia 2001 r. zmieniające dyrektywę 77/388/EWG nakładały na
Od 4 sierpnia 2005 r. obowiązuje rozporządzenie dopuszczające możliwość wystawiania, przesyłania i przechowywania faktur w formie elektronicznej. Co do zasady mogą być one wystawiane od tej daty. Jednak w przypadku gdy wystawianie, przesyłanie i przechowywanie faktur elektronicznych miałoby być dokonywane jeszcze przed 1 stycznia 2006 r. zarówno wystawca faktur, jak i ich odbiorca obowiązany jest do
Od 4 sierpnia br. możemy wystawiać i przechowywać faktury w formie elektronicznej. Korzystanie z tej procedury wymaga od podatników odpowiedniego przygotowania się. Przede wszystkim należy uzyskać zgodę od odbiorców na otrzymywanie faktur elektronicznych, wybranie odpowiedniego sytemu (podpis elektroniczny lub EDI), zawiadomienie urzędu. Przedstawiamy „krok po kroku”, jak przygotować się do wystawienia
E-faktury obniżają koszty ponoszone przez firmy, skracają czas korespondencji, przyczyniają się do unikania błędów popełnianych w papierowych wersjach faktur.
W przypadku gdy firma dokonuje bardzo wielu transakcji, ma wielu klientów i wystawia w związku z tym olbrzymią liczbę faktur, nieuchronnie pojawia się problem błędów i korekt. Korygowanie tych dokumentów jest czasochłonne, zwłaszcza gdy istnieje utrudniona komunikacja między działami a ludzie przebywają w terenie. Ponadto czas, jaki upływa od wystawienia poprawnej faktury do dostarczenia jej do odbiorcy
Od 1 stycznia 2011 r. Minister Finansów planuje znowelizować rozporządzenie w sprawie zwrotu podatku niektórym podatnikom, wystawiania faktur, sposobu ich przechowywania oraz listy towarów i usług, do których nie mają zastosowania zwolnienia od podatku od towarów i usług; dalej: rozporządzenie. Projektowane zmiany w rozporządzeniu dostosowują jego treść do zmian w ustawie o VAT oraz dostosowują zapisy
Od 1 stycznia 2011 r. wprowadzone zostały rozwiązania zmierzające przede wszystkim do uproszczenia rozliczeń w zakresie podatku od towarów i usług, przy jednoczesnym umożliwieniu podatnikom wyboru takich rozwiązań, które byłyby dla prowadzonej przez nich działalności optymalne. Zmiany te mogą przyczynić się do zmniejszenia kosztów związanych z wypełnianiem obowiązków podatkowych w tym podatku. Według
Zamierzamy w 2011 r. dla przechowywania posiadanych dokumentów księgowych w wersji elektronicznej utworzyć elektroniczne archiwum zakładowe. Całe archiwum będzie umieszczone na oddzielnym przenośnym dysku twardym, a na nim będą wydzielone katalogi tematyczne: ● sprzedaż (faktury VAT, faktury VAT korygujące, wewnątrzwspólnotowa dostawa towarów, dokumenty eksportu), ● zakupy (faktury VAT zakupu, rachunki
Wpłaciłam zaliczkę, następnie wpłaciłam resztę kwoty na podstawie faktury, którą otrzymałam faksem. Dostawca usługi obiecał mi przywiezienie oryginału. Na tej podstawie odliczyłam VAT w marcu. Dostawca już dwa tygodnie zwleka z dostarczeniem faktury, nie odbiera telefonów, nie ma z nim kontaktu. Podobno ma problemy finansowe. Podejrzewam, że ta faktura pewnie w ogóle nie istnieje. Co zrobić w takiej
Główny dostawca wystawia nam faktury zakupowe i korygujące na portalu, z którego sami je pobieramy. Problem powstaje w przypadku faktur wystawianych na przełomie miesięcy. Jeżeli dostawca wystawił faktury korygujące 31 stycznia o godzinie 22, a my odbierzemy je 1 lutego 2012 r., to w którym miesiącu musimy je ująć w celu rozliczenia VAT - w styczniu czy w lutym?
Otrzymaliśmy fakturę VAT, która została wydrukowana z serwisu Allegro przez szefa. Na dole faktury znajduje się dopisek, że "nie jest to faktura w rozumieniu art. 106 ust. 10 i 11 ustawy o VAT". Czy ten wydruk można uznać za fakturę i odliczyć z niej VAT?
Prowadzimy sklep internetowy i mielibyśmy możliwość wysyłania towaru na zasadach dropshippingu. Jeśli sprzedalibyśmy taki towar, to każdorazowo wystawialibyśmy fakturę VAT wysyłaną e-mailowo do klienta. Czy taki sposób działania byłby zgodny z prawem i czy są jakieś inne możliwości?
Czy mogę odliczyć VAT naliczony z faktury elektronicznej, jeśli jestem w posiadaniu jedynie e-faktury z adnotacją "kopia" (ze względu na awarię systemu u sprzedawcy)?
Podatnik może przechowywać kopie faktur oraz kopie faktur korygujących wystawionych z użyciem systemu finansowo-księgowego (których jeden egzemplarz wydawany/przesyłany jest odbiorcom w formie papierowej) wyłącznie w formie elektronicznego zapisu na informatycznych nośnikach danych. Podatnik nie ma obowiązku drukowania i przechowywania wymienionych egzemplarzy faktur w formie papierowej. Prawidłowość
W ramach prowadzonej działalności spółka (podatnik) nabywa towary i usługi, których zakup jest dokumentowany fakturami. W ciągu miesiąca spółka otrzymuje dużą ilość faktur papierowych, które obecnie są przechowywane również w formie papierowej, co wiąże się z wysokimi kosztami. W celu minimalizacji kosztów spółka rozważa zmianę praktyki w zakresie przechowywania części lub całości faktur otrzymywanych
Otrzymałam e-mailem fakturę za nabyty towar. Kilka dni później (już w następnym miesiącu) fakturę tę otrzymałam pocztą w formie papierowej. Czy mogę odliczyć VAT w miesiącu otrzymania faktury elektronicznej?
Ministerstwo Rozwoju planuje wprowadzenie e-faktur w zamówieniach publicznych na początku 2018 r. Zmiany podyktowane są koniecznością implementacji Dyrektywy 2014/55/UE o elektronicznym fakturowaniu w dostawach publicznych.
W celu udokumentowania sprzedaży podatnicy co do zasady wystawiają faktury. Z uwagi na znaczne oszczędności finansowe, jak również czasowe coraz większą popularnością cieszy się wystawianie faktur elektronicznych. Jednak aby je wystawiać, należy spełnić warunki wskazane w ustawie o VAT.
Podatnicy, którzy prowadzą księgi oraz wystawiają faktury w formie papierowej, również od 1 lipca 2018 r. nie będą zobowiązani do przekazywania, na żądanie organów podatkowych, faktur i ksiąg w formacie JPK. Tak wynika z odpowiedzi MF na pytanie redakcji „Biuletynu VAT”.